آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۳ نکته تأمل‌برانگیز تیم آرتتا؛ توپچی‌ها خط و نشان می‌کشند

تیم جدید آرتتا و نکاتی که آنها را متمایز از گذشته کرده، قابل تامل است.

گلی که آرسنالی‌ها در فصل نقل و انتقالات کاشته‌اند در بازی اول این تیم مقابل ستارگان ام‌ال‌اس، حسابی ثمره داد و هشدار جدی برای رقبای آنها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان ارسال کرد. آرتتا در این بازی از 21 بازیکن خود در درون زمین استفاده کرد؛ نتیجه 5 بر صفر و عملکرد حریف که تنها یک شوت توانست به سمت دروازه‌ی توپچی‌ها بزند، نشان دهنده‌ بازی یک‌طرفه و انسجام تیم آرسنال بود.

 

بازیکنان جدید تیم اولین بازی خود را برای تیم جدیدشان انجام دادند و با توجه به عملکردی که از خود به نمایش گذاشتند، نشان دادند ارزش پرداخت مبالغ پرداخت شده را دارند. رایس، تیمبر و هاورتز به خوبی در این مدت کوتاه با تفکرات میکل آرتتا همراه شده‌اند و نمایش بی‌نقصی در بازی اول از خود به جای گذاشتند. تیم آرتتا در این بازی ۳ نکته مهم و حیاتی داشت که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

خط مقدم، سرعتی و زهردار

عملکرد سرعتی و برق‌آسای ساکا و ژسوس، برای القای ترس به حریف روبه‌رو کاملا کافی بود. بارها و بارها این زوج توانستند حریف را در موضع ضعف قرار دهند و رو به جلو حرکت کنند. در گل اول، آنها واقعا بی‌نظیر عمل کردند؛ استارت سریع ساکا و حرکت بدون توپ او باعث شد مدافعی که مسئولیت نگهداری مستقیم او را برگردن داشت، کاملا جا بماند و چینش دفاعی رقیب را کاملا به هم بریزد. بعد از توپ‌گیری، او به خوبی توانست ژسوس را پیدا کند و گلی بی‌نظیر توسط گابریل ژسوس به ثبت رسید. تیم آرتتا فصل قبل هم از این دست حملات را در تیم داشت و با اضافه شدن هاورتز به ترکیب، اوضاع رقبا برای مقابله با آنها سخت‌تر از گذشته شده است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

دکلان رایس و تحول خط میانی

آرتتا با یک هافبک دفاعی که جورجینیو بود در مقابل حریف صف‌آرایی کرد و تروسارد و ویرا، بیشتر رو به جلو حرکت می‌کردند. این موضوع سبب شد سالیبا و گابریل مجبور شوند بیشتر تمرکز خود را برای کارهای دفاعی به کار ببرند و آرتتا با تغییر چینش توانست کمی از این بار سنگین را از تیم کاهش دهد. ورود رایس اما ورق را در میانه‌ زمین کاملا برگرداند و عملکرد تیم آرتتا می‌توانست به قبل و بعد از آمدن رایس تقسیم شود. بازیکن 105 میلیون پوندی آرسنال کاملا می‌توانست وظایف دفاعی خود را کاملا انجام دهد و امنیت بالایی برای مدافعان تیم ایجاد کند. کار او به همین نقطه ختم نمی‌شد و در فاز هجومی هم با حرکت سریع به کمک مهاجمان می‌آمد و کاملا با تمام بازیکنان هماهنگ بود.

 

عمق ترکیبی که بازیکنان در اختیار مربی می‌گذارد

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آرتتا در فصل پیش این بود که به سختی می‌توانست به 11 بازیکن مورد نظر خود دست پیدا کند و همین امر سبب شد تا جام‌ها یکی پس از دیگری از روی دستان آرسنالی‌ها پر بکشد اما کاملا مشخص است آرتتا در پیش‌فصل و در 20 روز گذشته به خوبی روی بازیکنان تیمش کار کرده و با اضافه کردن ۳ الماس چند پستی، دست خود را برای چینش بازیکنان باز کرده است. تیم آرتتا در نیمه اول موفق به ثبت 2 گل شد و در نیمه دوم و تغییر 10 بازیکن آنها باز هم سوار بر بازی، 3 گل دیگر ثبت کردند.

این اتفاق و آمادگی تمام بازیکنان نوید این را برای آرسنالی‌ها می‌دهد که عمق ترکیب آنها بسیار بالاتر رفته و می‌توانند نسبت به شرایط بازی‌های فصل از بازیکنان مختلف در نقاط مختلف زمین استفاده کند و بازیکنان جایگزین هم می‌توانند به خوبی تیم اصلی، کار را برای آرتتا در بیاورند.

54 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا