آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۱۰ نکته مهم که از هفته چهارم لیگ برتر یاد گرفتیم؛ همه آماده برای شروع دوباره

بعد از پایان هفته چهارم لیگ برتر به برجسته‌ترین نکات این هفته می‌پردازیم.

قلب لیگ برتر انگلیس دوباره به جریان افتاده و 4 هفته است که با هیجانی بی‌مثال در حال تپیدن است. تعطیلات فیفا زمانی را برای استراحت و مرور برنامه‌های مربیان می‌دهد که با قدرت، دوباره به سراغ جنگ‌های آینده بروند اما جریانات هفته‌ چهارم و روند تیم‌ها تا این نقطه نکاتی قابل تامل را در اختیار دوستداران فوتبال قرار می‌دهد که سعی داریم به این نکات بپردازیم.

 

آرسنال آرتتا فرمول موفقیت را در دست دارد

توپچی‌ها فصل قبل با ترکیب و نگاهی که داشتند، بیشتر سال را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی وارد میادین می‌شدند. بعد از فصل انتقالات تغییرات مهمی در ترکیب مربی جوان آرسنال اتفاق افتاد و نظرها را به طور کامل به خود جلب کرده است. از آرتتا قبل بازی با منچستریونایتد پرسیده شد آیا وسوسه شده به همان تاکتیک و ترکیب برنده فصل گذشته بازگردد یا خیر و او گفت: «من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. من بازیکنان متفاوتی نسبت به گذشته دارم. همچنین مصدومیت‌هایی وجود دارد که تغییر را برای من قطعی کرده است. زینچنکو و پارتی مصدومیت دارند و ژاکا دیگر در تیم نیست. البته باید بگویم به ترکیب جدیدم افتخار می‌کنم و مطمئن هستم نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.»

 

مطمئنا حرف‌های آرتتا کاملا صحیح بود و فرمول جدید آرتتا برای موفقیت به خوبی خود را مقابل منچستریونایتد نشان داد. با روندی که آرتتا نشان داده و فرمول جدیدش، ما باید برای تیم خطرناک و جذاب آرسنال در ادامه‌ فصل آماده باشیم.

گروه نرم افزاری ماهور

 

هویلوند، امید جدید یونایتدی‌ها

هواداران منچستریونایتد برای دیدن بازی مهاجم جدیدشان مجبور بودند تا 4 هفته صبر کنند تا مصدومیت این مهاجم جوان به صورت کامل پایان پذیرد. فقدان یک مهاجم مرکزی کامل در ترکیب منچستریونایتد تا قبل از ورود راسموس به ترکیب کاملا مشهود بود و در تمام هفته‌های قبل دیدیم نه مارکوس رشفورد و نه مارسیال برای این پست خیلی خوب عمل نمی‌کنند.

 

مارسیال در بازی مقابل آرسنال، دقیقه‌ 67 از میدان خارج شد و هویلوند توانست به اولین بازی خودش برای منچستریونایتد برسد. اگر گارناچو کمی دیرتر شروع به حرکت کرده بود و در موقعیت آفساید قرار نمی‌گرفت، شاید بحث پس از بازی در مورد این بود که نقش نگهدارنده بازی‌سازی هویلوند برای دیگر بازیکنان بسیار موثر بوده و او به مهاجمی تمام‌عیار برای یونایتد تبدیل می‌شد. بازی مهاجم دانمارکی در مدت محدود و شرایط سختی که در امارات داشتند، بازهم بسیار به چشم می‌آمد. مهاجم جوان در چند صحنه توانست موقعیت خطرناک برای تیمش ایجاد کند و کار مدافعان حریف را بسیار سخت می‌کند. او همچنین نقش حامی را برای بازیکنی مانند رشفورد به خوبی ایفا کرد و همکاری او با خط تهاجمی در آینده بسیار به یونایتد کمک خواهد کرد.

 

روی صلاح نمی‌شود قیمت گذاشت؛ حتی 200 میلیون پوند!

«Mo Salah, Mo Salah running down the wing» این شعاری بود که هواداران لیورپول قبل از شروع بازی و در تمرینات پیش از بازی برای محمد صلاح می‌خواندند. جو آنفیلد در آن لحظه شاید حتی می‌توانست اشک یونایتدی‌ها که دشمن دیرینه‌ لیورپول هستند را دربیاورد، چه برسد به مو صلاح که عاشق آنفیلد است! لیورپولی‌ها امیدوار هستند الماس گرانبهای خودشان را هرطور شده در تیم نگه دارند و احتمالا شعارهای قبل و حین بازی برای بال مصری، توانسته کار را برای عدم خروج او تمام کند.

لیورپول توانست بازی مقابل استون ویلا را با نتیجه‌ 3 بر صفر پیروز شود و صلاح، قلب و سلاح قرمزها در بازی برای تیمش بود. حرکات سریع و انفجاری او، نظم و شاکله‌ تیم امری را برهم زد و در صحنه گل دوم پاس زیبای مو صلاح، نقش مهمی در شکل‌گیری صحنه داشت. صلاح بارها بازیسازی را برای نونیز انجام داد و این نشان‌دهنده اهمیت حضور او در تیم است. مطمئنا هیچ قیمتی و هیچ بازیکنی در حال حاضر نمی‌تواند نقشی که او برای تیم دارد را پوشش دهد و ماندنش، امری حیاتی برای تیم کلوپ است. مهر تایید اهمیت صلاح برای لیورپول می‌تواند آماری باشد که اوپتا منتشر کرد؛ صلاح اولین بازیکنی است که از سال 2021 تا به حال، توانسته در 10 بازی متوالی موفق به زدن گل یا دادن پاس گل شود.

 

استون ویلا و غم دوری از خانه

نگاه‌ها به سمت تیم امری بسیار بد است. استون ویلا در فصل گذشته و با هدایت امری توانست به مسابقات اروپایی راه پیدا کند. بسیاری از کارشناسان تیم فصل جدید امری را یکی از دیگر مدعیان رسیدن به 4 تیم برتر می‌دانستند اما با نتایجی که مقابل نیوکاسل و لیورپول تا این لحظه از لیگ کسب کرده‌اند، آنها را دیگر نمی‌توان به عنوان مدعی 4 تیم برتر معرفی کرد.

 

نیوکاسل در جریان برد 5 بر یک، به صورت کامل خط تهاجمی ویلا را با پرس تحت فشار قرار داده و آنها را کاملا از بازی خارج کرده بود. این اتفاق در بازی مقابل لیورپول هم کاملا مشهود بود و قرمزها با همین اتفاق توانستند شکست آنها را قطعی کنند.

 

خط تهاجمی تیم امری، کاملا سینوسی عمل می‌کند و حریفان آنها احتمالا درک کرده‌اند فشار پرس روی مهاجمان و خط تهاجمی آنها، می‌تواند بازی این تیم را کاملا برهم بریزد. امری مانند تن‌هاخ در خارج از خانه عملکرد نسبتا بدی از خود به جای گذاشته و در 7 بازی خارج از خانه آنها تنها یک پیروزی داشته‌اند. همچنین آنها در 8 بازی خارج از خانه موفق به بسته نگه داشتند دروازه نشده‌اند و اوضاع خارج از خانه، چیزی شبیه به غم دوری از ویلاپارک است.

 

قهرمان جدید دزربی، هت‌تریک می‌کند!

فرگوسن جوان پس از به ثمر رساندن 3 گل مقابل نیوکاسل با گلزنان بزرگی مقایسه می‌شود. کریس ساتن با دیدن او به یاد جوانی‌های آلن شیرر می‌افتد و گری لینکر می‌گوید نشانه‌هایی وجود دارد که او را شبیه به هالند می‌کند. در این میان سرمربی احساس خیره‌کننده‌اش را اینگونه بیان می‌کند: «او شباهت به بوبو ویری دارد. بوبو چپ پا بود و ایوان راست پا اما ویژگی‌های آنها بسیار به هم شبیه است. بوبو بازیکن بزرگی بود و در دوران فوتبالش بیش از 200 گل به ثمر رساند. آنها در مناطق مشابه بازی می‌کنند و ایوان می‌تواند بزرگی خود را در آینده نشان دهد.»

 

فرگوسن پس از کریس پارت ویلیامز، رابی فاولر و مایکل اوون به چهارمین بازیکنی در انگلیس تبدیل می‌شود که تا سن 18 سالگی موفق به زدن 3 گل در یک بازی می‌شود. اپتا همچنین اضافه کرد او پس از فابرگاس تنها بازیکن غیر‌انگلیسی تبدیل شده که قبل از 19 سالگی، بیش از 10 گل یا پاس گل در یک فصل دست یافته. فابرگاس قبلا این کار را با زدن 5 گل و 10 پاس گل انجام داده بود. امید جدید برایتون برای گلزنی، کار حریفان این تیم را بسیار سخت می‌کند. آنها بسیار باید به خط تهاجمی دزربی توجه کنند چرا که بیشترین گل به ثمر رسیده در لیگ متعلق به برایتون است.

اشتباه در خرید یا بدشانسی نیوکاسل؟

شاگردان ادی هاو با 3 امتیاز از 4 بازی به تعطیلات بازی‌های ملی رفته‌اند و با انتظاراتی که از آنها می‌رفت، نتایج کسب شده بسیار بد بوده است. هاو پس از باخت مقابل برایتون، به رسانه‌ها گفت باید انتظارات از این تیم در رسانه‌ها کاهش پیدا کند. تیم ما در حال حاضر نیاز به کار زیادی دارد و با وجود علاقه برای جنگیدن برای قهرمانی، مدعیان بزرگ‌تری از ما در لیگ حضور دارند.

 

نیوکاسل یونایتد تا پایان پنجره 4 بازیکن را به ترکیب تیم اضافه کرده است. غیر از تونالی که نسبتا خوب برای تیم ظاهر شده، باقی بازیکنان عملکرد تاثیرگذاری برای ترکیب هاو نداشته‌اند. البته به دور از انصاف است که کمی به قرعه‌ بازی‌های کلاغ‌ها نگاه نکنیم. اگر هر تیمی غیر از نیوکاسل بازی با استون‌ ویلا، منچسترسیتی، لیورپول و برایتون را در پیش داشت، شاید این نتیجه و یا حتی بدتر از آن را کسب می‌کرد. کار ادی هاو تازه شروع شده و پس از بازی‌های ملی باید بیشتر مورد قضاوت قرار بگیرد.

 

اسپرز و شادی دوران پس از کین

تاتنهام در این لحظه به 10 امتیاز از 12 امتیاز موجود دست پیدا کرده. آنها پس از برایتون و همراه با منچسترسیتی بهترین خط حمله‌ لیگ را با 11 گل در اختیار دارند و همه‌چیز در نبود هری کین به خوبی پیش می‌رود.

 

پستکوگلو اعتقاد داشت تاتنهام برای مدتی بسیار طولانی به تک مهاجم اصلی تیم تکیه کرده و این کاملا درست بود. تاتنهام در فصل گذشته 42.9 درصد گل‌هایش توسط کین به ثمر رسیده بود و مربی اعتقاد داشت این موضوع باید برای تیم تغییر کند. شاید هر مربی غیر از پستکوگلو در تاتنهام بود توانایی تغییر مهاجم هدف به جمعی از بازیکنان که در گلزنی شرکت می‌کنند را به این سرعت نداشت و او بسیار عالی عمل کرده است. بعد از خروج کین، تاتنهام تا این لحظه 6 گلزن در تیم دارد و تنها برایتون پراکندگی گلزن بیشتری از اسپرز دارد.

 

نوار حرکت بدون باخت مویس پاره می‌شود؟

شروع لیگ و تساوی مقابل بورنموث همان نتایج همیشگی را برای وستهام به تصویر می‌کشاند. مویس هیچ گاه تیمی قدرتمند را در لیگ‌های اخیر نداشته و روند تیم‌های او کاملا سینوسی بوده است. بازی مقابل چلسی اوج هنر تیم مویس بود، او تیم کاملی را به میدان فرستاد و حسابی پوچتینو و یارانش را اذیت کرد. بعد از اخراج مدافع وستهام در دقیقه 67، همه منتظر تغییر نتیجه‌ بازی بودند اما یاران مویس که تا آن لحظه 2 بر یک پیروز میدان بودند، نتیجه را در پایان 3 بر یک کرده و با پیروزی بزرگ به رختکن آمدند. تیم لندنی همچنین نوار برد خود را با پیروزی مقابل برایتون محکم‌تر کر و در مقابل حریفی نه چندان جدی مانند لوتون تاون، بدون شکست به تعطیلات ملی رفتند.

 

قهرمان لیگ کنفرانس سال گذشته با وجود نبود بازیکنی مانند رایس تا این لحظه بسیار خوب در لیگ ظاهر شده اما بعد از تعطیلات عیار اصلی این بازیکنان مشخص خواهد شد. 2 دیدار بعدی وستهام در لیگ مقابل منچسترسیتی و لیورپول رقم خواهد خورد و آزمون بزرگ مویس احتمال زیادی برای رد شدن را در پی دارد. البته اگر مویس بتواند با پیروزی و یا حتی تساوی این بازی‌ها را پشت سر بگذارد، شگفتی فصل جدید بریتانیا خواهد بود و تیم‌های انگلیسی باز هم باید از یک تیم جدید بترسند!

اوضاع فاجعه‌بار اورتون!

شاید هیچ کس باور نکند اورتون روزگاری در جمع 6 تیم برتر لیگ بود وحدود 10 الی 15 سال قبل برای جایگاه چهارم تا ششم جدول می‌جنگید. فصل جدید شان دایچ با وجود تلاش موفق فصل قبل برای بقا در لیگ برتر، بسیار بد آغاز شده و آنها قبل از بازی مقابل شفیلد یونایتد حتی موفق به گلزنی در لیگ نشده بودند. در بازی چهارم لیگ آنها برای اولین بار توانستند در لیگ گل بزنند و مقابل تیمی که شرایط بسیار بدی دارد به تساوی رضایت داد. در حال حاضر 4 تیم لوتون تاون، شفیلد یونایتد، برنلی و اورتون برخلاف سایر تیم‌های بالای جدول که برای قهرمانی می‌جنگند، برای قطعی کردن سقوط در آغاز رقابت‌های لیگ تلاش می‌کنند!

 

ولورهمپتون، تیم تعویض‌های طلایی

نتیجه‌ بازی‌های ولوز در مجموع 3 امتیاز از 4 بازی را برای آنها به همراه داشت اما اتفاقی درون تیم گری اونیل به ثبت رسیده که واقعا جالب توجه است. گرگ‌ها روز یکشنبه در مقابل کریستال پالاس با نتیجه‌ 3 بر 2 باخت دیگری را تجربه کردند و تمام 5 گل بازی در نیمه‌ دوم به ثمر رسید. در جریان این بازی و همچنین 2 بازی قبل مقابل برایتون و پیروزی دیرهنگام مقابل تافی‌ها، تمام گل‌های آغازین به ثمر رسیده این تیم، توسط بازیکنان تعویضی زده شده است. تیم‌های مقابل گرگ‌ها از این پس باید بسیار به یاران تعویضی گری اونیل توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه یکی از قدرت‌های این تیم برای گلزنی مرتبط با بازیکنان تعویضی است.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا