آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۶ نکته از ۶ مسابقه مهم هفته جدید لیگ برتر؛ بازگشت شنبه‌های پرهیجان

هفته جدید لیگ برتر فوتبال انگلیس شنبه با مصاف لیورپول و ولورهمپتون آغاز می‌شود.

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس روز شنبه با برگزاری ۷ مسابقه آغاز می‌شود و با اتمام تعطیلات ملی، بار دیگر شور و هیجان در جذاب‌ترین لیگ فوتبال جهان شعله خواهد کشید. منچسترسیتی بعد از بازگشت پپ در خانه وستهام به دنبال ادامه روند درخشان ابتدای فصل خواهد بود و تاتنهام در نخستین مسابقه بعد از هت‌تریک سون از شفیلد یونایتد میزبانی می‌کند. منچستر یونایتد در مقابل برایتون آزمون سختی پیش رو خواهد داشت و آرسنال به مصاف تیم بحران‌زده اورتون می‌رود و چلسی در خانه بورنموث به دنبال پایان دوران رکود است.

 

آزمون جدی برای عمق دفاع لیورپول

یورگن کلوپ با جذب ۴ هافبک جدید بازسازی خط میانی را تقریباً تکمیل کرد اما مشکلات ابتدای فصل به گونه‌ای است که ممکن است عمق اندک ترکیب در خط دفاعی منجر به عقبگرد مجدد سرخ‌ها شود. با اعلام سرمربی‌ آلمانی، ترنت الکساندر آرنولد هنوز به دلیل مصدومیت در دسترس نیست و محرومیت ویرجیل فن دایک بعد از اخراج در مقابل نیوکاسل به دلیل رفتار نامناسب با داور یک مسابقه دیگر ادامه خواهد داشت. غیبت مدافع وسط هلندی در جریان برتری قاطع ۳ بر صفر مقابل استون ویلا چندان به چشم نیامد اما نتیجه صف‌آرایی مجدد جو گومز و جوئل ماتیپ در کنار یکدیگر هنوز مشخص نیست. شاگردان گری اونیل با وجود پیش‌فصل ناموفق و شروع نه چندان موفق که این تیم را تا مرز منطقه سقوط برده، در ۲ مسابقه اخیر ۷ بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده‌اند و مسابقه روز شنبه تازه آغاز سرگردانی‌های کلوپ بر سر خستگی‌ ترکیب خواهد بود چرا که دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ اروپا پنج‌شنبه هفته آینده آغاز می‌شود. لیورپول در نخستین مسابقه هفته جدید از ساعت ۱۵:۰۰ روز شنبه به خانه ولوز می‌رود.

 

روزهای تعیین‌کننده برای تن هاخ

منچستر یونایتد درست مانند سال گذشته لیگ را با عملکردی نه چندان جالب آغاز کرده و اریک تن هاخ به دنبال عرضه نشانه‌هایی از تحول و تغییر خواهد بود. غائله گرینوود با رفتن او به ختافه ختم شد، آنتونی برزیلی درگیر اتفاقی مشابه شده و از ترکیب دور است، جیدن سانچو بعد از بالا گرفتن درگیری لفظی با سرمربی هلندی جایی در ترکیب ندارد و رافائل واران مصدوم است؛ درست مانند میسون مانت، تایرل مالاسیا و کوبی ماینو. حضور سفیان امراباط و لیساندرو مارتینز در هاله‌ای از ابهام است. برایتون، میهمان فردای یونایتد بعد از شکست ۳ بر یک نیوکاسل با توپ پر و انگیزه سرشار به اولدترافورد می‌رسد. وظیفه تن هاخ با دیگر سرمربیان شیاطین سرخ تفاوتی ندارد؛ ایجاد تحول، فراموش کردن شکست‌ها و تبدیل یونایتد به یک تیم همیشه‌ برنده. یونایتد با وجود تحمل شکست سنگین برابر توپچی‌ها، تنها چند میلی‌متر با پیروزی مقابل آرسنال فاصله داشت. با این حال اگر فردا عملکرد این تیم به ۳ شکست در ۵ مسابقه منجر شود، علامت سوال‌های بزرگی حول آینده تیم تن هاخ مطرح خواهد شد. منچستر یونایتد از ساعت ۱۷:۳۰ فردا میزبان برایتون است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

پاکتا برابر منچستر سیتی

اگر اقدام اتحادیه فوتبال انگلیس برای بررسی چند فقره شرط‌بندی مشکوک نبود، لوکاس پاکتا می‌توانست فردا با پیراهن منچسترسیتی به مصاف وستهام برود. گواردیولا می‌خواست با جذب هافبک برزیلی حفره حاصل از خروج ایلکای گوندوگان را پر کند. معامله، تمام‌ شده به نظر می‌رسید اما خبر بررسی پرونده مانع از نهایی شدن آن شد. منچستر سیتی از جذب پاکتا عقب کشید تا او فردا در ترکیب قهرمان لیگ کنفرانس اروپا در مقابل گواردیولا و تیمش به نبردی انتقامی بیندیشد. منچسترسیتی به جای او متئوس نونز را جذب کرد و درخشش هرکدام از آنها در مسابقه فردا می‌تواند جذاب‌ترین خط داستانی روز شنبه باشد. وستهام در میان حباب‌های استادیوم لندن از ساعت ۱۷:۳۰ فردا میزبان منچسترسیتی است.

بهترین‌ها می‌آیند

کسی فکر نمی‌کرد تاتنهام بعد از رفتن هری کین به این سرعت خود را جمع و جور کند اما آنگه پوستکوگولو تیمی ساخت که نه تنها قادر به نتیجه‌گیری و ایجاد جو مثبت است که از نظر گلزنی هم توفیر چندانی با دوران حضور برترین گلزن تاریخ خود ندارد. اسپرز با کسب ۳ برد و یک تساوی و همین طور ۱۱ گل زده به تعطیلات ملی رفت و حالا با تمام قوا به دنبال تعقیب و گریز منچسترسیتی خواهد بود. جیمز مدیسون امروز به عنوان برترین بازیکن ماه لیگ برتر انتخاب شد و بعد از استراحت در مصاف دوستانه تیم ملی کشورش در مقابل اسکاتلند، کاملاً مهیای ادامه فرم فوق‌العاده خود است. پوستکوگلو به عنوان برترین سرمربی ماه لیگ انتخاب شده؛ عنوانی که در نخستین ماه از رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر به نونو اسپرینتو سانتو هم رسید اما تاتنهام جدید نسبت به فصل گذشته به شدت متفاوت است. دوران سانتو و کونته به سر رسیده. از حاشیه‌ها و چهره‌های گرفته خبری نیست و ورزشگاه تاتنهام بعد از مدت‌ها در حال تبدیل شدن به یک جایگاه شاد در شمال لندن است. تاتنهام از ساعت ۱۷:۳۰ روز شنبه میزبان شفیلد یونایتد خواهد بود.

پوچ، منتظر پاهای گلزن

همه منتظرند نخستین نمایش مقتدرانه چلسی زیرنظر مائوریسیو پوچتینو را ببینند و تاد بولی، مالک بی‌صبر و ولخرج شیرها چنین انتظاری دارد. سرمربی سابق تاتنهام همواره به فرایند رشد تیم‌هایش اعتقاد داشت و حالا در غرب پایتخت تیمی در اختیار دارد که هم مملو از استعدادهای جوان است، هم طی ۳ پنجره نقل و انتقالاتی اخیر با صرف هزینه سرسام‌آور یک میلیارد پوندی به شدت تقویت شده. آمار گل‌های مورد انتظار حاصل از شوت‌های بازیکنان چلسی، نشانگر ایجاد تغییرات مثبت در تیم است اما در فوتبال تنها گل‌های واقعی منجر به کسب پیروزی می‌شود. سرمربی آرژانتینی می‌خواهد رحیم استرلینگ با خلاقیت خود نشان دهد تیم ملی انگلیس با دعوت نکردن او چیزی را از دست می‌دهد. او می‌خواهد نیکلاس جکسون حداقل فرصت‌های مسلم را به گل تبدیل کند و مودریک بعد از مدت‌ها بالاخره روی روند یک مسابقه تأثیری بگذارد. چلسی از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه میهمان بورنموث خواهد بود.

 

بتو، برگ برنده دایچ برابر آرسنال

شان دایچ دوران حضور خود روی نیمکت اورتون را با پیروزی شیرین یک بر صفر مقابل آرسنال آغاز کرد؛ شاگردان آرتتا ۳ امتیاز مهم را در راه رقابت داغ قهرمانی از دست دادند و این تازه آغاز عملکرد مناسب تافی‌ها در نیمه دوم فصل گذشته لیگ برتر بود که در نهایت با بقا در سطح اول به پایان رسید. این ۲ تیم بار دیگر به هم رسیده‌اند. اورتون از ۴ مسابقه نخست خود در فصل جدید تنها یک امتیاز به دست آورده‌ و خرید بتو از اودینزه با صرف هزینه ۲۶ میلیون پوندی تنها خبر خوبی بوده که هواداران اورتون طی هفته‌های گذشته شنیده‌اند. هنوز مشخص نیست خروج فرهاد مشیری از کرسی مالکیت اورتون برای تافی‌ها خبر خوشی باشد یا نه. اورتون از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه گودیسون پارک میزبان آرسنال است.

65 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا