آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

MLS تقویم متفاوتی با فصل های باشگاهی اروپا دارد؟

MLS برخلاف باشگاه‌های اروپا، که در اکثر ماه‌های زمستان فعال نیست. در این مطلب به بررسی دلایل این موضوع می پردازیم.

در حالی که لیگ برتر و سایر بخش‌های بزرگ اروپایی در ژانویه شلوغ هستند، ام ال اس در بیشتر زمستان غیرفعال است.

تفاوت بین تقویم MLS و اروپا به این معنی است که پنجره های نقل و انتقالات باشگاه ها کاملاً بین قاره ها هماهنگ نیستند. علاوه بر این، MLS در فصلی است که مسابقات بین المللی در تابستان برگزار می شود.

اما چرا چنین است و آیا MLS هرگز تقویم خود را تغییر خواهد داد؟ بازی های ام ال اس چه ماه هایی انجام می شود؟

برای سال 2023، ام ال اس قرار است از روز افتتاحیه در 25 فوریه تا بازی قهرمانی در 19 آگوست اجرا شود.

گروه نرم افزاری ماهور

این کاملاً متفاوت از لیگ برتر است، برای مثال، که در اوت گذشته آغاز شد و در 28 می به پایان می رسد.

طول هر فصل MLS چقدر است؟

با احتساب پلی آف، فصل 2023 MLS حدود شش ماه طول خواهد کشید. اما برای تیم‌هایی که موفق به کسب امتیاز نمی‌شوند، کمپین فقط پنج ماه طول خواهد کشید.

چرا ام ال اس تقویم متفاوتی با باشگاه های اروپایی دارد؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ام ال اس برای ماه های تابستان به جای زمستان طراحی شده است.

برف و هوای سرد از جمله این عوامل هستند. در حالی که در بریتانیا برف می‌بارد، میانگین بارش سالانه برفش بسیار کمتر از تورنتو، مونترال، کلمبوس، دنور و چندین شهر دیگر تیم‌های MLS است. و حتی در مکان هایی مانند شهر نیویورک، که در آن روزهای کمتری نسبت به بریتانیا برف می بارد، شدت هر طوفان اغلب بسیار بیشتر است.

فوتبال را می توان در شرایط زمستانی بازی کرد – به عنوان مثال بازی تیم ملی مردان ایالات متحده در برابر هندوراس را در نظر بگیرید – اما برف فراوان خطر ایمنی جدی برای بازیکنان و بازدارنده برای هواداران است.

بنابراین، اگرچه تابستان با مجموعه ای از مشکلات آب و هوایی، یعنی گرمای شدید در ایالت های جنوبی همراه است، اما این معضل در برابر مشکلاتی که برف و بوران به وجود می آورد بسیار کوچکتر تلقی می شود.

همچنین قبلاً درگیری‌های احتمالی بین باشگاه‌های MLS و تیم‌های NFL که از استادیوم‌ها استفاده می‌کردند از سپتامبر تا ژانویه وجود داشت، اما این دیگر به اندازه مکان‌های خاص فوتبال در سراسر کشور مهم نیست.

آیا MLS هرگز تقویم خود را تغییر خواهد داد؟

همه نشانه ها حاکی از آن است که ام ال اس همان چارچوب برنامه را برای آینده قابل پیش بینی حفظ خواهد کرد.

پس از گزارش‌هایی در سال 2014 مبنی بر اینکه MLS در حال بررسی یک تغییر است، کمیسر دان گاربر به طور علنی امکان در نظر گرفتن تقویمی را که زمستان را نیز شامل شود رد کرد.

گاربر گفت: «از منظر آب و هوا، من فکر می‌کنم با تعداد تیم‌هایی که در اختیار داریم و آب و هوای ما در ایالات متحده و کانادا، تقریباً غیرممکن است که تغییری ایجاد کنیم که همسویی کامل وجود داشته باشد.»

هنگامی که این سوال دوباره توسط ESPN در سال 2021 مطرح شد، کمیسیونر پاسخ مشابهی را ارائه کرد: “ما همچنان مجبوریم بزرگترین منطقه جغرافیایی را برای هر لیگ در جهان مدیریت کنیم، و بیشترین تغییرات آب و هوا و تغییرات زمانی را در بین لیگ های دنیا داشته باشیم. به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که ما در یک تقویم کاملاً متفاوت بازی کنیم، در آینده بسیار دور، بسیار دور است و  فقط در صورتی این کار را انجام خواهیم داد که ارزش آن برای هواداران و بازیکنان اثبات شود.”

منبع:www.goal.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا