آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اینتر – یوونتوس : به استقبال دربی ایتالیا؛ همیشه حرف، همیشه جنگ

تیم‌های پر طرفدار سری ‌آ به مصاف یکدیگر می‌روند تا بزرگی خود را به رخ بکشند.

کسر امتیاز از بیانکونری و ناکامی نراتزوری در تعقیب ناپولی باعث شده 2 تیم بزرگ فوتبال ایتالیا از جایگاه بلند خود در سری‌آ فاصله بگیرند و روزهای پر رخوتی را پشت سر بگذارند. با این حال دربی ایتالیانو با تمام سوابق تاریخی و جنایی‌اش از راه می‌رسد تا باز هم جوزپه مه‌آتزا لبریز از تماشاگر به نظاره دشمنانه‌ترین نبرد فوتبال ایتالیا بنشیند تا باز هم به فوتبال دوستان ایتالیایی یادآوری کند این گوشه‌گیری‌های مقطعی از هیبت و بزرگی نام اینتر و یووه نمی‌کاهد.

 

2 تیم پرطرفدار فوتبال باشگاهی ایتالیا به تقابل با یکدیگر برمی‌خیزند تا پیش نمایشی از بازگشت قدرت‌های خود در لیگ داخلی بدهند و به همه مدعیان جدید و قدیمی بگویند این روزهای سکوت و انزوا هم می‌گذرد و باز هم شاهد قدرت‌نمایی بزرگان سرزمین چکمه خواهند بود.

 

اینتر؛ انگیزه برخاسته از لیگ قهرمانان

ناپولی موفق به گوشه‌گیر کردن نراتزوری شده بود و اینتر در گوشه رینگ سری‌آ به ضربه‌های تیم صدرنشین به تمام مدعیان نگاه می‌کرد. اینتر گوشه‌گیر اکنون جان تازه‌ای را در رگهای خودش احساس می‌کند. جانی که حضور در جمع 8 تیم برتر قاره سبز به اینتری‌ها می‌بخشد و این ظرفیت را دارد که در ادامه لیگ به کمک آنها بیاید و جایگاهشان را از هر تهدیدی حفظ کند. جایگاه آبی‌های شهر میلان البته با تهدیدهایی به بزرگی آمادگی لاتسیو، جاه‌طلبی رم و مورینیو و بزرگی میلان و انگیزه کسب سهمیه توسط این تیم به شدت تهدید می‌شود و پاسخ این تهدیدها باید از سوی شاگردان اینزاگی با ثبات موفقیت در سری‌آ آماده شود. باید اضافه کرد انگیزه برخاسته اینتری‌ها در صعود در لیگ قهرمانان احتیاج به یک نیروی محرکه قدرتمند برای بازگشت به فرم خوب در لیگ هم دارد که این نیروی محرکه با فرصتی در یک بازی خانگی برای غلبه دشمن قدیمی، مستعد فراهم شدن است. اینزاگی و تیمش به ورزشگاه خانگی می‌آیند تا با بردن یووه حال خوب خود را به رقابت‌های داخلی هم تعمیم دهند و ضمن حفظ جایگاه دوم جدول از خجالت یوونتوس در این بازی سنتی هم در بیایند. نراتزوری فرم خوبی را در بازی‌های قبلی سری‌آ نشان نداده و در 2 ماه اخیر فقط یک بار موفق شده 2 برد متوالی را به دست بیاورد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

یوونتوس؛ تلاش برای جبران مشکلات حقوقی

سال‌ها پیش ستاره‌های وقت یوونتوس مشکلات حقوقی باشگاه را که مدیران تیم بر سر راه یووه قرار داده بودند با وفاداری و ماندن در تیم به قیمت بازی در سری‌ب حل کردند. مشکلات حقوقی فعلی بانوی پیر به اندازه مشکلات سابق نیست و انتظار می‌رود تاریخ بزرگ یووه و تعصب ستاره‌های این تیم در کنار تدابیر آلگری این بار هم از پس مشکلات بیرون از زمین مسابقه بربیایند. یوونتوس امشب یک فرصت به بزرگی شکست دادن دشمن قدیمی خودش در خانه حریف دارد و اگر از پس این ماموریت بربیاید، باید بپذیریم بیانکونری بازگشته است و به کسب سهمیه هم فکر می‌کند. آلگری در بازی‌های اخیر موفق شده نتایج قابل قبولی کسب کند و یک باخت بیرون از خانه در 6 بازی آخر و بردن سایر بازی‌ها فرمی است که خبر از آمادگی تیم آلگری برای رویارویی با اینتر می‌دهد. یوونتوس می‌داند میزبان با انگیزه پیروزی آماده مسابقه می‌شود اما از شخصیت بانوی پیر به دور است که با انگیزه حریف از پا در بیاید و تسلیم شود. یووه می‌آید تا جوزپه مه‌اتزا را برای اینتر به خانه‌ای پر از مشکلات تبدیل کند و با پیروزی در دربی ایتالیانو باز هم آتش منازعات قدیمی را به حرارت سابق بازگرداند.

 

سوابق و شرایط تیم‌ها

بانوی پیر در دیدار دور رفت 2 تیم در این فصل موفق شد طلسم 3 بازی همراه با شکست خودش در برابر اینتر را با یک پیروزی مطمئن بشکند و از این نظر روحیه بهتری دارد. اینتر هم با توجه به شکست و انگیزه جبران این شکست با شرایط انگیزشی بهتری مواجه است. یوونتوسی‌ها با 22 گل خورده تا اینجای فصل فرم دفاعی بهتری نسبت به میزبان بازی حس می کنند و اینتر نسبت به میهمان خود 3 گل زده بیشتر دارد. با این وجود برتری فنی مشهودی از هیچ یک از 2 تیم حاضر در میدان در رقابت‌های این فصل به چشم نمی‌خورد و 2 تیم در شرایطی نسبتا برابر از نظر کیفیت رو در روی هم می‌ایستند.

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

 

اینتر:

باخت مقابل اسپتزیا، برد مقابل لچه، باخت مقابل بولونیا، برد مقابل اودینزه، تساوی مقابل سامپدوریا

 

6 گل زده، 4 گل خورده و 2 کلین‌شیت

 

یوونتوس:

برد مقابل سامپدوریا، باخت مقابل رم، برد مقابل تورینو، برد مقابل اسپتزیا، برد مقابل فیورنتینا

 

11 گل زده، 5 گل خورده، 2 کلین‌شیت و 2 بازی با 4 گل زده

ترکیب احتمالی اینتر و یوونتوس

اینتر (2-5-3): اونانا | دارمیان، دی‌فرای، آچربی | دومفریز، بارلا، چالهان‌اوغلو، مخیتاریان، دی‌مارکو | لوکاکو، لائوتارو مارتینز

یوونتوس (1-1-5-3): شزنی | روگانی ، برمر، دنیلو | دشیلیو، فاجولی، لوکاتلی، رابیو، کاستیچ | دی ماریا | ولاهوویچ

غایبان اینتر و یوونتوس

اینتر: اشکرینیار، باستونی، گوزنس (مصدوم)

یوونتوس: الکس ساندرو، پوگبا، میرتی، میلیک، کایو ژرژ (مصدوم) مویزه کین (محروم)

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا