آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بررسی عملکرد بارسلونا، بدون لواندوفسکی؛ آسمان ابری اما نه چندان تاریک

لواندوفسکی به سبب مصدومیت ال کلاسیکوی پنجشنبه را از دست داد.

شکست دور از انتظار بارسلونا مقابل آلمریای قعرنشین اگرچه دومین شکست متوالی تیم ژاوی بود و اختلاف با رئال در رتبه دوم جدول را به 7 کاهش داد اما خبر بد برای بلوگرانا، مصدومیت روبرت لواندوفسکی در این دیدار بود.

لوا که در 31 بازی این فصل موفق شده 25 گل به ثمر رسانده و بهترین گلزن فصل آبی‌واناری‌ها لقب بگیرد با توجه به تایید مصدومیتش توسط باشگاه در بیانیه رسمی، دیدار پنجشنبه آینده مقابل رئال مادرید در نیمه‌نهایی جام حذفی را از دست خواهد داد تا تیم ژاوی باز هم بدون ستاره لهستانی مقابل رئال مادریدی به میدان برود که در هفته‌های اخیر، روحیه‌اش را بازیافته است. بارسلونا در کنار لوا، عثمان دمبله و پدری را هم در اختیار ندارد و همین مورد، دست سرمربی جوان را برای انتخاب بازیکنان در فاز تهاجمی، بیش از پیش در پوست گردو گذاشته است.

تنها 2 شکست در تورنمنت های داخلی 

بارسلونای این فصل درحالی در صدر جدول لالیگا قرار گرفته و به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده که درخشش لواندوفسکی در این راه، غیرقابل چشم‌پوشی بوده است. لواندوفسکی در این فصل، 20 بار در چارچوب مسابقات لالیگا به میدان رفته، 7 دیدار اروپایی انجام داده، در 2 دیدار سوپر جام به میدان رفته و حاصل حضورش در تورنمنت جام حذف انجام 2 دیدار بوده است.

بارسلونا به جز دیدار مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد، بایرن‌مونیخ در نوکمپ و آلیانتس، الکلاسیکوی دور رفت در سانتیاگوبرنابئو، اینتر در جوزپه مه‌آتزا و آلمریا در دیدار خارج از خانه لالیگا در هفته‌ای که گذشت، هرگز بازنده نبوده و با صرف‌نظر از رقابت‌های اروپایی، می‌توان گفت بارسای بدون لوا، تنها مقابل آلمریا و رئال مادرید، در تورنمنت‌های داخلی و دیدارهای خارج از خانه بازی را واگذار کرده است.

نبودش چندان تاثیر گذار نیست اما …

از طرف مقابل اما بارسلونا به اجبار یا به صلاحدید ژاوی، تنها در 5 بازی بدون لوا به میدان رفته که از قضا هر 5 بازی را هم برنده از میدان خارج شده است. بارسای ژاوی اولین بار مقابل ویکتوریاپلژن در لیگ قهرمانان اروپا بدون لواندوفسکی به میدان رفت که ثمره این دیدار، پیروزی 4 گله بود و سپس مقابل اینترسیتی در جام حذفی، پیروزی نفس‌گیر بدون حضور ستاره لهستانی به دست آمد. پس از اخراج لوا مقابل اوساسونا پیش از وقفه جام‌جهانی او با محرومیت از حضور در 3 دیدار لالیگایی مقابل اتلتیکو، ختافه و خیرونا مواجه شد و شاگردان ژاوی هر 3 دیدار را با نتایج مشابه یک بر صفر با پیروزی به پایان رساندند.

گروه نرم افزاری ماهور

مورد نگران کننده برای بارسلونا اما در دیدار پنجشنبه شب مقابل رئال در دور رفت نیمه‌نهایی جام حذفی که به میزبانی سانتیاگوبرنابئو برگزار می‌شود، نه عدم حضور لواندوفسکی، بلکه غیبت قلب تپنده تیم در میانه میدان، پدری خواهد بود که تاثیر عدم حضورش در میدان به وضوح در دیدار مقابل آلمریا و منچستریونایتد به چشم آمد. پنجشنبه شب، بارسا برای ششمین بار بدون مهاجم لهستانی در این فصل به میدان خواهد رفت اما هر زمان که پدری در ترکیب تیم نبوده، بارسا بیش از زمان‌های در اختیار نداشتن لوا به مشکل خورده است. ضمن اینکه تیم آنچلوتی با توپ پر و به قصد انتقام گیری پا به میدان خواهد گذاشت.

8 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا