آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

حذف ناباورانه آرسنال در ضربات پنالتی مقابل اسپورتینگ ؛ شگفتی بزرگ در لیگ اروپا

آرسنال بعد از تساوی 1-1 در 120 دقیقه مقابل هوادارانش و در ورزشگاه امارات با شکست مقابل اسپورتینگ لیسبون در ضربات پنالتی، از دور رقابت‌های لیگ اروپا حذف شد.

بعد از تساوی 2-2 در لیسبون در دیدار رفت، دو تیم دیشب در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی 1-1 رسیدند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در پنالتی‌ها اسپورتینگ عملکرد بهتری داشت و با برتری 5-3، راهی مرحله بعد شد.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد شود، سپری شد.

در دقیقه 13 بود که اولین موقعیت جدی بازی توسط ترینکائو روی دروازه آرسنال ایجاد شد، اما ضربه او راهی به چهارچوب دروازه آرون رمزدیل پیدا نکرد.

شش دقیقه بعد این توپچی‌ها بودند که روی اولین موقعیت جدی‌شان به گل رسیدند. ابتدا این گابریل مارتینلی بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او را آدان برگشت داد ولی توپ برگشتی به گرانیت ژاکا رسید و او هم با یک ضربه دقیق، دروازه اسپورتینگ را باز کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بعد از این گل حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 30، این گابریل ژسوس بود که با یک حرکت خوب، خود را در موقعیت گلزنی قرار داد اما باز هم واکنش آدان، اجازه نداد دروازه میهمان باز شود.

در دقایق پایانی نیمه اول بازی متعادل دنبال شد و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا اینکه در چهارمین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه اول، اوگارته با یک شوت خطرناک راه دور، شانس خود را برای باز کردن دروازه آرسنال امتحان کرد اما ضربه او بعد از برخورد به مدافع حریف از کنار دروازه به بیرون رفت و نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند و بازی بیشتر در میانه زمین در جریان بود تا اینکه در دقیقه 62، اسپورتینگ روی یک غافلگیری به گل رسید. روی یک توپ‌ربایی در مرکز زمین بود که پدرو گونچالوس صاحب توپ شد و با یک شوت دقیق تقریبا از وسط زمین، دروازه آرسنال را باز کرد و کار را به تساوی کشید.

بعد از این گل بازیکنان اسپورتینگ که روحیه گرفته بودند، پیش کشیدند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 73، ادوارد گل دوم میهمان را به ثمر برساند اما رمزدیل در موقعیت تک به تک، این فرصت را از او گرفت و دروازه تیمش را نجات داد.

در دقایق پایانی این آرسنالی‌ها بودند که تلاش بیشتری برای زدن گل انجام دادند اما این تلاش ثمری نداشت و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

 

در وقت‌های اضافه آرسنالی‌ها بودند که ابتکار عمل را در دست داشتند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 98، روی اشتباه چرمیتی، این ائاندرو تروسار بود که می‌توانست بار دیگر آرسنال را پیش بیندازد اما ضربه او به تیر دروازه اسپورتینگ برخورد کرد و این فرصت هم از دست رفت.

در آخرین ثانیه‌های نیمه اول وقت‌های اضافه، روی ضربه کرنر ساکا، راب هولدینگ می‌توانست گل دوم توپچی‌ها را به ثمر برساند اما ضربه سر او از بالای دروازه اسپورتینگ به بیرون رفت.

در وقت اضافه دوم باز هم آرسنالی‌ها خطرناک‌تر شدند اما حتی اخراج مانوئل اوگارته در دقیقه 118 و 10 نفره شدن اسپورتینگ هم نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی سه ضربه ابتدایی دو تیم تبدیل به گل شد تا اینکه ضربه چهارم آرسنال که توسط گابریل مارتینلی زده شد را آدان مهار کرد. نونو سانتوس ضربه آخر تیم میهمان را تبدیل به گل کرد تا اسپورتینگ در ورزشگاه امارات جشن صعود برپا کند.

 

12 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا