آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

شوک دقیقه نودی عراق به شاگردان «مرفاوی»؛ خداحافظ جام جهانی!

تیم ملی جوانان ایران با قبول شکست برابر عراق از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کنار رفت و سهمیه جام جهانی 2023 جوانان را هم از دست داد .

مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های جوانان آسیا امروز (شنبه) آغاز شد و در اولین مسابقه از این مرحله، تیم ملی جوانان ایران با هدایت صمد مرفاوی بعد از سرگروهی در رقابت‌های مرحله گروهی، باید به مصاف تیم ملی جوانان عراق می‌رفت. با توجه به قوانین مسابقات جام ملت‌های آسیا، 4 تیم برتر رقابت‌ها به جام جهانی جوانان صعود می‌کردند و همین مسئله باعث شد تا مسابقه امروز در اوج حساسیت و هیجان دنبال شود و 2 تیم برای رسیدن به جام جهانی تلاش کنند.

 

عماد رضا سرمربی تیم ملی عراق بود و حضور این چهره نام‌آشنا روی نیمکت عراقی‌ها باعث شد تا حساسیت بازی بیشتر شود. شاگردان مرفاوی بعد از کسب پیروزی برابر قطر و ویتنام به دنبال آن بودند تا با کسب سومین برد جام ملت‌های آسیا بتوانند خود را به مرحله نیمه‌نهایی برسانند و صعودشان به جام جهانی را مسجل کنند اما شرایط برخلاف انتظار ملی‌پوشان فوتبال ایران پیش رفت.

 

2 تیم از ساعت 13:30 کارشان را در ورزشگاه جار تاشکند آغاز کردند و در نیمه نخست، بازی سرد و بی‌روح دنبال شد و موقعیت جدی روی دروازه تیم‌ها خلق نشد و شوتی در چارچوب دروازه‌ها به‌ثبت نرسید تا حساسیت بازی در نیمه دوم بیشتر شود. ملی‌پوشان فوتبال ایران که در نیمه نخست مالک توپ‌ومیدان بودند، در نیمه دوم هم مالکیت خود بر توپ را حفظ کردند اما در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

شاگردان مرفاوی بهترین فرصت گلزنی را در دقیقه 72 به‌دست آوردند که ضربه ایستگاهی دیدنی محمدجواد حسین‌نژاد با واکنش استنثایی دروازه‌بان عراقی‌ها همراه شد تا موقعیتی ایده‌آل برای تیم ملی جوانان ایران از دست برود. در ادامه عراقی‌ها به دنبال رسیدن به گل پیروزی بودند که در مقابل دروازه خالی، مهاجم این تیم ناکام در گلزنی بود تا بازی با تساوی بدون گل دنبال شود و تصور می‌شد که این تساوی باعث شود که بازی به وقت‌های اضافی برود.

 

مدافعان تیم ملی جوانان ایران در دقیقه (1+90) در یارگیری غفلت کردند و همین مسئله باعث شد تا فرصت گلزنی در اختیار بازیکنان تیم ملی عراق قرار گیرد و علی جاسم موفق شد دروازه ادیب زارعی را باز کند تا با غافلگیری، پرونده حضور ایران در جام ملت‌های جوانان آسیا بسته شود و شاگردان مرفاوی شانسی برای صعود به جام جهانی جوانان نداشته باشند.

 

عراقی‌ها با کسب پیروزی در این مسابقه توانستند هم به عنوان اولین تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند و هم اینکه سهمیه حضور در جام جهانی 2023 را به‌دست آوردند تا شاگردان عماد رضا بتوانند به حضور خود در تاشکند ادامه بدهند؛ در نقطه مقابل، کار حضور تیم ملی جوانان ایران در جام ملت‌های آسیا به پایان رسید تا شاگردان مرفاوی در مسیر بازگشت به تهران قرار گیرند.

4 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا