آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

مارسیال به پایان راه در منچستریونایتد نزدیک شد!

پایان راه مارسیال در منچستریونایتد: احیای رشفورد باعث شرمساری فرانسوی مصدوم شد.

این مرد فرانسوی یک شکست فیزیکی است و لیاقت حضور در انقلاب طولانی مدت اریک تن هاخ در اولدترافورد را ندارد.

12 سپتامبر 2015. آنتونی مارسیال اولین بازی از 283 بازی خود را برای منچستر یونایتد انجام داد، شگفت انگیز سابق موناکو با به ثمر رساندن یک گل انفرادی خیره کننده به پیروزی 3-1 خانگی مقابل رقیب اصلی لیورپول اشاره کرد.

لحظه‌ای نفس‌گیر بود – لحظه‌ای که جمعیت ظرفیت اولدترافورد را از صندلی‌های خود خارج کرد و مارسیال را به‌عنوان استعداد نسل بعدی باشگاه معرفی کرد.

با این حال، با گذشت بیش از هفت سال، این اوج کار او در منچستر باقی مانده است.

گروه نرم افزاری ماهور

مارسیال از آن زمان تاکنون 84 گل دیگر برای یونایتد به ثمر رسانده است، اما او واقعاً به تحقق پتانسیل به ظاهر نامحدود خود نزدیک نشده است. در حال حاضر مهاجم27 ساله،  انتظار می رود که  در اوج قدرت باشد، اما در عوض به دلیل مشکلات تناسب اندام، او همچنان عقب مانده است.

یونایتد شاهد حضور مارسیال در مجموع 73 بازی در تمام رقابت‌ها در طول دوران حضورش در این باشگاه بوده است، از جمله 18 بازی در فصل جاری. او پس از گلزنی در نیمه نهایی جام کارابائو در چهارشنبه گذشته در لیست گلزنان تاریخ باشگاه با دیوید بکهام برابری کرد، اما سه روز بعد نتوانست به موقع از نظر جسمی برای رویارویی با کریستال پالاس در لیگ برتر ریکاوری کند.

اریک تن هاخ، سرمربی تیم، در توضیح غیبت مارسیال قبل از بازی تیمش به خبرنگاران گفت: “او از بازی پس از بازگشت [مقابل ناتینگهام فارست] عقب افتاد، کمی عقب افتاد. باید صبر کنیم، باید صبور باشیم.”

این ملی پوش فرانسوی از زمان باخت 2-1 یونایتد مقابل شفیلد یونایتد در اولدترافورد در 27 ژانویه 2021، 90 دقیقه کامل در لیگ برتر بازی نکرده است. هر بار که به نظر می رسد او دوباره آماده همکاری است، یک مصدومیت جدید ظاهر می شود.

تن هاخ پس از اینکه در ماه گذشته در مرحله سوم جام حذفی مقابل اورتون پس از 71 دقیقه از زمین خارج شد، گفت: “دلیلی وجود دارد [مارسیال در هفت بازی اخیرش تعویض شده است] به این دلیل است که او نمی تواند بار را مدیریت کند.”

بار بدنی او در این لحظه آنقدر بالا نیست که بتواند هر سه روز یک بازی 90 دقیقه ای انجام دهد. بنابراین من باید با او این کار را انجام دهم.

اکنون گزارش شده است که مارسیال در پنجره تابستانی در لیست نقل و انتقالات قرار خواهد گرفت و یونایتد مشتاق است قبل از پایان قراردادش در سال 2024 پول نقد را در اولویت قرار دهد. در سویا، و زمان استراحت فرا رسیده است.

نگرش مارسیال در دوران حضور او در منچستر نیز موضوع بحث های زیادی بوده است، به طوری که گزارش شده است که یونایتد در طول این سال ها نگرانی های خصوصی با سطح برنامه او داشته است. این واقعیت که او در فصل 2022-2023 آستین‌ها را بالا زده است، به خوبی سخن می‌گوید، به خصوص وقتی فصل او را با مارکوس راشفورد مقایسه کنید.

با ورود به اولین کمپین تن هاخ در راس، آینده راشفورد نیز به همان اندازه مارسیال در تردید بود. او در فصل گذشته تنها 5 گل و دو پاس گل به ثمر رساند (بدترین آمار او از زمان ورود به تیم بزرگسالان)، از تیم انگلیس کنار رفت و به نظر می رسید که از نظر روحی با مشکل مواجه است.

او در ماه اکتبر در اسکای اسپورت اذعان کرد: “فصل گذشته خیلی اوقات، من در فضای مناسبی برای بازی ها نبودم. از اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود تعجب نکردم.”

با این حال، راشفورد از چیزهای قوی تر از مارسیال ساخته شده است. به جای ادامه دادن به همان مسیر و گرفتن همان نتایج، او به جدول قرعه کشی بازگشت و سفری به ایالات متحده داشت تا با بهترین مربیان قدرتی و شرطی در تجارت ارتباط برقرار کند.

راشفورد در طول مدت حضورش در پورتلند و نیوجرسی، ویدئوهایی از جلسات خود را برای دنبال کنندگانش در رسانه های اجتماعی منتشر کرد، زیرا او روی بهبود برخی جنبه های بازی خود، از جمله سرعت خود از شروع ایستاده کار می کرد. راشفورد در زمانی که به منچستر بازگشت تا با سرمربی جدیدش برای پیش فصل ارتباط برقرار کند، آماده بود تا برگ جدیدی را برگرداند و ثابت کند که شایستگی حضور در ترکیب اصلی خود را دارد.

این بازیکن 25 ساله دقیقاً همین کار را انجام داده است و در 32 بازی 19 گل و 8 پاس گل به ثبت رسانده است – همان تعداد بازی که در فصل 2021-2022 انجام داد. او همچنین پس از گلزنی، جشن جدیدی را اتخاذ کرده است، و انگشت اشاره خود را به سمت شقیقه‌اش نشانه می‌رود تا بیانگر این باشد که طرز فکر شما در اجرای حداکثری چقدر اهمیت دارد.

یکی از تلاش‌های راشفورد از روی نیمکت انجام شد تا یونایتد یک برد حیاتی در وولوز در شب سال نو به ارمغان بیاورد، پس از اینکه او از ترکیب تن هاخ به دلیل خواب زیاد و گزارش دیر به جلسه تیم کنار گذاشته شد. رشفورد مسئولیت کامل اشتباه خود را بر عهده گرفت و به بهترین شکل ممکن برگشت. او تحت هدایت تن هاخ به بلوغ رسیده است و اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان اروپا است.

کازمیرو، مجری خط میانی یونایتد، مردی که در رئال مادرید پنج عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، در مصاحبه ای با ESPN برزیل، در مورد تاثیر هم تیمی جدیدش همین را گفت. او گفت: “من با شما بسیار صادق خواهم بود. من واقعا از بازیکنی که راشفورد است شگفت زده شدم.”

به نظر من، به خصوص با شناخت بازیکن خارج از زمین، می توانم به شما بگویم که اگر او خوب کار کند، می تواند یکی از پنج بازیکن برتر جهان باشد.

تن هاخ نقش خود را در احیای مجدد راشفورد کمرنگ کرده است و اصرار دارد که این به بازیکنانش بستگی دارد که عمیقاً کاوش کنند و بالاترین استانداردها را از خودشان بخواهند. “من هری پاتر نیستم. این فقط اعتماد به نفس است. هر بازیکنی باید اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

“شما باید برای این بجنگید. البته من و کادر مربیگری ساختارهایی به خصوص در نحوه بازی می آوریم. ما به او برنامه‌هایی برای رسیدن به موقعیت مناسب داده‌ایم، اما در نهایت این به او بستگی دارد که بازی کند.”

مارسیال مانند راشفورد برای بهتر شدن خود نجنگیده است. او محدودیت‌هایش را پذیرفته است و به یک روال عادت کرده است که هیچ سودی برای او و یونایتد ندارد. تن هاخ یک قایق نجات به او داد و او موفق شد قبل از نزدیک شدن به ساحل آن را غرق کند.

راشفورد، در عین حال، پیشتاز بازگشت یونایتد به صحنه نخبگان است و مطمئناً برای سال‌های آینده نقشی حیاتی در ترکیب تن هاخ خواهد داشت. مارسیال از امتیاز مشابهی برخوردار نخواهد شد و تنها خودش را مقصر می داند که به سمت خروجی اجتناب ناپذیر می رود.
انتخاب سر دبیر

منبع:www.goal.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا