آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچستریونایتد آخرین بار چه زمانی موفق به کسب جام شد؟

منچستریونایتد یکی از پرافتخارترین تیم های فوتبال انگلیس است که به عنوان یکی از بزرگترین باشگاه های جهان شهرت دارد. با این حال، از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن، دستیابی به جام سخت بوده است.

اوله گونار سولسشر در سال 2021 به کسب یک جام نزدیک بود، اما تیم شیاطین سرخ او در نهایت در فینال لیگ اروپا مغلوب ویارئال شد و اسطوره باشگاه بدون کسب هیچ افتخاری پست خود را ترک کرد. در همین حال، حذف از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2021-22، باعث شد که انتظار آنها ادامه پیدا کند.

با این حال، تحت رهبری اریک تن هاخ، آنها در نهایت با شکست دادن نیوکاسل در فینال Carabao Cup، به انتظار خود برای بالا بردن یک جام پایان دادند.

شیاطین سرخ در راه رسیدن به ومبلی بر استون ویلا، برنلی، چارلتون و ناتینگهام فارست غلبه کردند، جایی که کازمیرو تیم تن هاخ را قبل از گل به خودی سون باتمن جلو انداخت و مطمئن شد که فصل را با حداقل یک جام نقره به پایان می رساند .

اما دفعه قبل که منچستریونایتد یک جام را بالای سر برد چه زمانی بود؟
آخرین جام منچستریونایتد قبل از ده هاگ چه زمانی بود؟

گروه نرم افزاری ماهور

جام قبلی را منچستریونایتد در ماه می 2017 کسب کردند.

سپس شیاطین سرخ با مدیریت ژوزه مورینیو، آژاکس را در فینال رقابت‌های یوفا شکست دادند و با گل‌های پل پوگبا و هنریک مخیتاریان، بازی را 2-0 بردند. این اولین باری بود که آنها در تاریخ باشگاه برنده این رقابت شدند.

قهرمانی در لیگ اروپا باعث شد این باشگاه راهی لیگ قهرمانان فصل بعد شود، چیزی که در غیر این صورت پس از آن که در آن سال در لیگ برتر به مقام ششم رسیدند، از آنها دوری می‌کرد.

یونایتد همچنین در آن فصل قهرمان کارابائو کاپ شد و در فینال ومبلی در فوریه 2017 ساوتهمپتون را با نتیجه 3-2 شکست داد. زلاتان ابراهیموویچ دو گل در یک بازی مرد برتر به ثمر رساند و جسی لینگارد نیز وارد میدان شد. آنها همچنین برنده Community Shield در سال 2016 شده بودند و به طرفداران این امکان را می‌دادند که در فصل 2016-2017 به سه‌گانه نقره‌ای افتخار کنند.
آخرین باری که منچستریونایتد یک جام را به دست آورد چه کسی در تیم منچستریونایتد حضور داشت؟

تیم منچستریونایتد در فصل 17-2016، زمانی که آخرین بار موفق به کسب یک جام شد، بازیکنان افسانه‌ای مانند زلاتان ابراهیموویچ و وین رونی را در اختیار داشت. باستین شواین اشتایگر قبل از اینکه در مارس 2017 به شیکاگو فایر برود نیز در این جمع حضور داشت.

این فصل بازگشت پل پوگبا بود، پس از آن که او یک انتقال هنگفت از یوونتوس را تکمیل کرد، در حالی که هنریخ مخیتاریان از بوروسیا دورتموند به این تیم پیوست. ممفیس دیپای فصل را با یونایتد شروع کرد، اما در ژانویه 2017 جدا شد و راهی لیون شد.

لیست کامل منچستریونایتد در فصل 17-2016 را در جدول زیر مشاهده می کنید.

منچستریونایتد آخرین بار چه زمانی قهرمان لیگ برتر شد؟

منچستریونایتد آخرین بار در فصل 2012-2013 قهرمان لیگ برتر شد، در رقابتی که با 11 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب منچسترسیتی به پایان رسید.

این قهرمانی در لیگ برتر همچنین آخرین پیروزی در دوران حرفه ای سر الکس فرگوسن بود.

بازیکنانی مانند رونی، رابین ون پرسی و خاویر هرناندز کلید موفقیت شیاطین سرخ در آن فصل بودند، با کمک بازیکنانی مانند ریو فردیناند و نمانیا ویدیچ و همچنین مایکل کریک، استاد خط میانی.

منبع:www.goal.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا