آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آخرین خبرهای نقل و انتقالاتی؛ کم شدن تب و تاب بازار

تابستان نقل و انتقالات روزهای مهمش را سپری کرده و در آستانه تمام شدن است.

تیم‌های بزرگ و کوچک قاره سبز با دقت و جدیتی همیشگی در بازار تابستانی جابه‌جایی بازیکنان حاضر شدند و مهره‌های مورد نیاز ترکیب خود را جذب باشگاه کردند. اغلب نیازهای مهم باشگاه‌ها برآورده شده و تیم‌ها چهره جدید خودشان را شناخته‌اند.

 

در چنین شرایطی طبیعی است که رونق خبرهای نقل و انتقالاتی کمتر باشد و بمب‌های تابستانی رو به تمام شدن به نظر برسند. اگر تیمی هنوز در رابطه با دغدغه‌های اصلی ترکیب خود به نتیجه نرسیده باشد به این معنی است که یا مشکلات اقتصادی بزرگی دارد و یا اینکه برنامه‌ریزی خوبی را برای تابستان تدارک ندیده است. با این وجود دنیای فوتبال آنقدر بازیکن شاخص دارد و این بازیکنان آنقدر مقصدهای متعددی را پیش روی خود می‌بینند که هنوز هم می‌توان به انفجار بمب‌های بعدی و دنبال کردن همراه با هیجان تابستان نقل و انتقالات امیدوار بود. آخرین به‌روز رسانی خبرهای جابه‌جایی بازیکنان بین باشگاه‌ها هم کم شدن حجم اخبار را تایید می‌کند و هم داغ ماندن دنیای نقل و انتقالات را به تصویر می‌کشد.

 

راموس و بشیکتاش

گروه نرم افزاری ماهور

او خانه‌اش را ترک کرد و عادی است که بیرون از خانه سرگردان سرپناهی برای نفس کشیدن باشد. پاریس هرگز روزهای درخشان مادرید را برای سرخیو راموس تکرار نکرد و جدایی از پاریس نشان داد انتقال به این تیم برای مدافع اسپانیایی چندان مطلوب نبود. در حالی که در میان هیاهوی انتقال دیگر بازیکنان، شایعات کم‌رنگ در رابطه با تیم بعدی راموس گم می شد، اکنون و با آرام گرفتن نسبی هیاهو، خبرها در مورد مدافع سابق کهکشانی‌ها جدی‌تر دنبال می‌شوند. چند روز گذشته شایعه‌ای مربوط به پیوستن راموس به تیم بشیکتاش ترکیه در رسانه‌ها منعکس شد و روز گذشته این شایعه تا مرز تبدیل شدن به واقعیت پیش رفت. با این حال جدیدترین خبر در مورد راموس همه شایعات را تکذیب می‌کند. بشیکتاش رسما اعلام کرد توافقی با راموس صورت نداده و دلیل نرسیدن به توافق به ادعای خبرگزاری‌ها، تقاضای مالی غیر قابل تامین این بازیکن توسط باشگاه ترکیه‌ای بوده است. راموس به عنوان بازیکنی آزاد می‌تواند هدف تیم‌های بزرگی باشد که سرمایه چندانی برای خرید و پرداخت حق فسخ بازیکنان جدید برایشان نمانده و به یک مدافع با تجربه و کارآمد در ترکیب خود نیاز دارند.

 

بونوچی در نزدیکی بوندسلیگا

یووه علنا نشان داده و ثابت کرده او را نمی‌خواهد. بونوچی اما همچنان احساس می‌کند قادر است در قلب یک خط دفاعی در یک تیم اروپایی بدرخشد. چنین ذهنیتی، ستاره ایتالیایی یوونتوس را در مرکز توجه 2 تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا قرار داده است. آژاکس و یونیون برلین به جذب بونوچی ابراز علاقه کرده‌اند و در این بین ظاهرا تمایل تیم آلمانی بیشتر است. یونیون برلین که فصل گذشته با عملکرد خیره کننده به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپای این فصل رسیده، در پی تقویت تیمش برای حضور بهتر در این مسابقات است. تجربه بونوچی باعث شده باشگاه آلمانی تلاش خود را برای جذب این بازیکن بیشتر کند و به ادعای فابریزیو رومانو تا امضای قرارداد بونوچی با یونیون برلین فقط رضایت خود بازیکن باقی مانده. رفتن به یونیون برلین و دست تکان دادن برای یووه از لیگ قهرمانان برای بونوچی می‌تواند جالب توجه باشد. بیانکونری او را به خاطر افت شدید در فصل قبل کنار گذاشت تا جای بازیکنان جدید در ترکیب تیم آلگری باز شود. اکنون بازیکن کنار گذاشته شده برخلاف تیم سابقش، شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. به نظر می‌رسد ماجرای پیوستن بونوچی به یونیون برلین در روزها و یا شاید در ساعت‌های پیش رو تعیین تکلیف شود.

گابریل ماگالایش و صف مشتری‌ها

زبان آرسنال برای تکرار پاسخ منفی به مشتریان مدافع برزیلی خسته شده اما این پیشنهادها همچنان خبرساز هستند. پیش از این صحبت از علاقه الاتحاد عربستان به جذب ماگالایش بود اما آرسنال در موضعی قاطع اعلام کرد او فروشی نیست. طبیعی هم بود آرتتا در آستانه ارائه تیمی مدعی قهرمانی، نخواهد یکی از بازیکنان اصلی ترکیبش را از دست بدهد. با این وجود گابریل ماگالایش همچنان مشتریان خودش را دارد و این بار شایعاتی مبنی بر علاقه رئال مادرید به این مدافع به گوش می‌رسد. رئال ادر میلیتائو را از دست داده و برای جایگزینی او به دنبال ستاره‌ هموطن میلیتائو رفته است. با همه این احوال و با وجود حجم تمام این شایعات، آرسنال بر موضع فروشی نبودن ماگالاش اصرار دارد. رومانو در توییتی اعلام کرده یکی از رابط‌های خبری او در آرسنال به شوخی به او گفته آرسنال، گابریل ماگالایش را در ازای 200 میلیون یورو می‌فروشد. به نظر نمی‌رسد تلاش رئال و الاتحاد برای جذب ستاره برزیلی راه به جایی ببرد.

پدیده چلسی در تور کلاغ‌ها

فصل گذشته و با ورود فرانک لمپارد به چلسی، ستاره‌های جوان و مستعد این باشگاه با نظر به رویکرد جوان‌گرایی لمپارد به بازی برای آبی‌های لندنی امیدوار شدند. این امیدواری بی‌نتیجه نبود و یکی از شاخص‌ترین پدیده‌های آکادمی چلسی موفق به بازی برای تیم اصلی باشگاه و نشان دادن قابلیت‌هایش شد. لوئیس هال 18 ساله برای چلسی به میدان رفت و تمجید کارشناسان فوتبالی را برانگیخت. با این وجود چلسی بر خلاف رویکرد اخیرش و جمع کردن مجموعه‌ای از جوانان مستعد دنیای فوتبال، این بازیکن پرورش یافته در آکادمی را از دست داد. نیوکاسل رسما انتقال قرضی لوییس هال به این باشگاه را اعلام کرده است. این انتقال با بند خرید و دائمی کردن قرارداد هافبک 18 ساله همراه است و عملا دست چلسی به این پدیده نخواهد رسید. لوئیس هال از مورد توجه‌ترین ستاره‌های جوان انگلیسی در لیگ برتر به شمار می‌رود.

آرسنال و نگاهی به آینده

آخرین خبر در حوالی تیم قرمزپوش لندنی به جذابیت این روزهای آرسنال اضافه کرده است. گزارش‌های خبری در انگلیس حاکی از این هستند که آرسنال برای خرید 100 میلیونی ایوان فرگوسن، پدیده ایرلندی خط حمله برایتون آماده می‌شود. البته توپچی‌ها او را برای ابتدای فصل بعد می‌خواهند اما همین که از این تابستان برای خریدش دست به کار شده‌اند، نشان می‌دهد آرسنال روی یک برنامه بلند مدت و حساب شده گام بر می‌دارد. فرگوسن که او را به عنوان هری کین ایرلند هم می‌شناسند در همین تابستان مورد توجه قدرت‌های برتر لیگ انگلیس قرار داشت اما هیچ تیمی موفق به رسیدن به توافق با برایتون برای خریدش نشد. اکنون آرسنالی‌ها یک سال پیش از شروع تابستان بعدی با شایعاتی مبنی بر خرید صد میلیونی فرگوسن در حال کنار زدن رقبا هستند. بدون تردید عملکرد این فصل مهاجم 18 ساله ایرلندی نشان می‌دهد آیا او شایسته چنین ارقامی است یا خیر!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا