آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آرتتا: باید از این شکست درس گرفت

سرمربی آرسنال گفته تیمش باید بهتر بازی مقابل پورتو را مدیریت می‌کرد.

میکل آرتتا در گفت‌وگوی مطبوعاتی بعد از مسابقه مقابل پورتو اعلام کرد از شکست دیرهنگام تیمش کلافه شده و آرسنال باید از این مسابقه درس بگیرد. بازی بسته و منظم شاگردان کونسیسائو باعث شد توپچی‌ها از شلیک حتی یک شوت در چارچوب عاجز بمانند و فرم تهاجمی ترسناک این تیم در نخستین تقابل اروپایی سال تقویمی ۲۰۲۴ از بین برود. بازی در ورزشگاه دراگائو با نتیجه بدون گل در آستانه اتمام بود که شلیک دیرهنگام وندرسون گالنو به زیبایی داوید رایا را مغلوب کرد و لرزه به تور دروازه توپچی‌ها انداخت. آرسنال با رکورد پیروزی در هر ۵ مسابقه بعد از تعطیلات زمستانی به غربی‌ترین نقطه فوتبالی اروپا پا گذاشته بود اما شلیک گالنو اوضاع را برای مسابقه برگشت در ورزشگاه امارات خطرناک کرد. آرسنال ۷ فصل متوالی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده بود و این بار هم در مقابل تیم سرسخت پرتغالی خطر حذف را به شدت احساس می‌کند.

 

خوب مدیریت نکردیم

آرتتا در مورد از دست رفتن نتیجه تساوی در آخرین ثانیه‌ها گفته: «از نحوه از دست دادن نتیجه در انتهای مسابقه کلافه هستم. به اندازه کافی موقعیت را مدیریت نکردیم. در لیگ قهرمانان در چنین شرایطی شما را تنبیه نمی‌کنند. اگر نمی‌توانید برنده از زمین خارج شوید، لااقل بازنده هم نباشید.» این نخستین شکست آرسنال بعد از باخت خانگی به لیورپول در جام حذفی بود و ممکن است به یکی از اثرگذارترین شکست‌های فصل توپچی‌ها تبدیل شود. ۲ جام حذفی داخلی از دست رفته و پیروزی‌ منچسترسیتی در مسابقه عقب افتاده مقابل برنت‌فورد، آرسنال را به رده سوم جدول لیگ برتر عقب راند. ماجراجویی اروپایی می‌تواند آخرین عرصه هنرنمایی شاگردان میکل آرتتا باشد.

 

حملات بی‌هدف

عملکرد آرسنال در زمینه مدیریت توپ و میدان بهتر از حریف بود اما حملات این تیم با وجود کنترل بازی راه به جایی نبرد و تازه بخت با داوید رایا یار بود که گالنو یک فرصت عالی را در اواسط این نیمه از دست داد: «ما مالکیت توپ را در اختیار داشتیم و بازی را تحت سلطه گرفته بودیم اما بازی تیم بی‌هدف بود؛ بخصوص در نیمه نخست. نیاز داریم با قدرت فیزیکی بیشتر و به صورت تهاجمی‌تر بازی کنیم. تیم باید خطوط دفاعی حریف را بشکند، مستقیم به سوی دروازه حرکت کند و خطر بیشتری روی دروازه آنان ایجاد کند.» در نیمه دوم هم اوضاع تغییری نکرد و دفاع هوشمندانه میزبان مانع از نتیجه گرفتن توپچی‌ها از حملات بود: «در نیمه دوم اوضاع بهتر شد و موقعیت‌های تهاجمی بیشتری ایجاد کردیم؛ هرچند نتیجه خاصی نگرفتیم. باید از این مسابقه درس بگیریم. حالا همه‌چیز روشن است. به نیمه راه این مسابقه رسیده‌ایم. اگر می‌خواهیم به مرحله یک‌چهارم نهایی برسیم، باید این حریف را شکست دهیم.»

گروه نرم افزاری ماهور

شکست کم‌تجربه‌ها

این نخستین حضور آرسنال در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بعد از سال ۲۰۱۷ بود. خبرنگاران از تأثیر کم‌تجربگی تیم در این شکست تلخ می‌پرسند: «بی‌تجربه بودن بازیکنان فقط روی توپ آخر مشهود بود. وقتی تیم ۹۴ دقیقه بی‌اشتباه بازی کرده، قضاوت کردن به دلیل یک صحنه بی‌رحمانه است. با این حال همان یک لحظه تأثیر زیادی روی نتیجه داشت.» آرتتا در مورد عملکرد حریف گفته: «پورتو به دلیل عملکرد دفاعی عالی شایسته تعریف و تمجید است. وقتی به بعضی مناطق خاص می‌رسیدیم در تکمیل کار، رساندن توپ آخر یا ارسال درست ناکام بودیم. حتی در ضربات شروع مجدد. هروقت کسی را لمس می‌کردیم، خطا به نظر می‌رسید. ما از این شکست درس می‌گیریم و در مسابقه برگشت بهتر عمل خواهیم کرد.»

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا