آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آرسنال هنوز نمی‌بازد؛ شهری که شکست توپچی‌ها را به خاطر ندارد!

آرسنال در 16 دربی اخیر در لندن هرگز مغلوب رقبای همشهری نشده است.

شاگردان آرتتا 2 امتیاز مهم را در یکی از مهم‌ترین مقاطع فصل از دست دادند اما هنوز هم دلایلی برای افتخار و شادی دارند. آرسنال روز گذشته در حالی که در آستانه یک باخت در استمفوردبریج قرار داشت با همت بازیکنان و سرمربی‌اش به تساوی رسید تا ضمن 6 ساله کردن حسرت پیروزی در استمفوردبرج برای چلسی، تعداد بازی‌های بدون باختش در لندن را افزایش دهد. آنها امتیاز از دست دادند اما نه همه امتیازها را و جایگاه بلند شکست‌ناپذیری در دربی را در سیطره خود نگه داشتند. مسابقه دیروز آرسنال در حال شکستن تندیس رویاپردازی آرسنالی‌ها بود. این تندیس در نیمه دوم مسابقه و با سعی پسران آرتتا بدون تغییر در جایگاه خودش آرام گرفت!

 

یک رکورد طولانی

مدل جدید و مدعی آرسنال را از ابتدای فصل گذشته می‌شناسیم. آنها از آغاز فصل قبل در قامت یک مدعی قهرمانی قدعلم کردند و سیتی قدرتمند را برای رسیدن به عنوانش به زحمت انداختند. آرسنال از ابتدای فصل گذشته هرگز در مقابل تیم‌های پایتخت‌نشین مغلوب نشده و 16 بازی بدون باخت در لندن را پشت سر گذاشته است. پایتخت انگلیس شاهد رقم یک رکورد طولانی، با ارزش و مستحکم توسط توپچی‌هاست و آنها با تساوی سخت مقابل چلسی ثابت کردند در شهر خودشان به کسی باج نخواهند داد. این تیم در این 16 بازی 11 برد و 5 تساوی را به دست آورده.

 

بلوغ فکری برای موفقیت

شاید با تماشای یک تیم آماده و کسب نتایج مطلوب توسط چنین تیمی بتوانیم برای مدعی بودن آن ایده‌پردازی کنیم اما ایده‌های اصلی در رابطه با قدرت و مدعی بودن تیم‌های بزرگ در روزهای سخت تثبیت می‌شود؛ زمانی که همه چیز در حال از دست رفتن است اما نیرویی سحر آمیز یک تیم را نگه می‌دارد. تیم آرتتا با نمایش روز گذشته ثابت کرد به مرحله‌ای از بلوغ فکری برای موفقیت رسیده که بازنده بودن را برنمی‌تابد. این تیم با چنگ و دندان در مقابل جاه‌طلبی چلسی ایستاد و باخت را با یک تساوی عوض کرد. شاید اگر بازی دقایق بیشتری داشت، تساوی برای آرسنال تبدیل به برد می‌شد اما تا همین جا هم می‌توانیم به آرتتا برای ساختن چنین روحیه‌ای در تیمش نمره قبولی بدهیم. تئوریسین‌های امروزی فوتبال دنیا می‌دانند مساله برتری ذهنی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در میدان است و همین که آرسنال به هیچ قیمتی زیر بار شکست نمی‌رود یعنی آنها در این فاکتور موفق عمل کرده‌ و به بلوغ مناسبی رسیده‌اند. آرسنال دیگر یک مدعی جدید برای قهرمانی نیست، بلکه به عنوان قدرتی شناخته می‌شود که ادعایش برای قهرمانی در کنار توانایی و انگیزه‌اش برای نباختن، این تیم را بزرگ‌تر و مهیب‌تر نشان می‌دهد.

گروه نرم افزاری ماهور

ادامه رکورد در لندن

اگر چه در لیگ برتر انگلیس هیچ مسابقه‌ای قابل پیش‌بینی نیست و گاهی تیم‌های در ورطه سقوط یقه مدعیان قهرمانی را هم می‌گیرند اما دستکم روی کاغذ و با حساب و کتاب مبتنی بر عملکرد کنونی، آرسنال برای تمدید شکست‌ناپذیری در شهر خودش فقط 4 بازی دشوار دیگر را پیش رو دارد. آنها باید در ابتدا از پس وستهام یونایتد آماده دیوید مویس بر بیایند و با نباختن در این مسابقه حدود 2 ماه دیگر هم رکورد نباختن در لندن را ارتقا می‌بخشند. جدال سخت بعدی باز هم در برابر چکش‌ها و این بار در ورزشگاه خانگی توپچی‌ها خواهد بود. اگر این مسابقه هم بدون باخت آرسنالی‌ها به پایان برسد، آخرین ماموران ویژه پایتخت‌نشین برای مغلوب کردن تیم آرتتا، تاتنهام و چلسی در آخرین روزهای فصل هستند. آبی‌ها در دیدار برگشت باید به خانه آرسنال بیایند و برای شکست دادن و شکستن رکورد این تیم در لندن تلاش کنند و سفیدهای لندنی در سی و پنجمین بازی فصل آرسنال در خانه آماده‌اند تا توپچی‌ها را شکست دهند. با حساب و کتاب متداول، روز بازی در خانه تاتنهام در هفته‌های پایانی فصل، مستعدترین روز برای تمام شدن این روند به شمار می‌رود. اگر توپچی‌ها از این سد هم عبور کنند، 2 فصل متوالی بدون باخت در دربی‌های پایتخت انگلیس را جشن خواهند گرفت.

64 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا