آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آغاز داغ هفته جدید لالیگا؛ بارسا میزبان یاران راموس

بارسلونا و سویا امشب در نخستین مسابقه هفته هشتم لالیگا به مصاف هم می‌روند.

در نخستین مسابقه از هفته هشتم رقابت‌های فصل جدید لالیگای اسپانیا از ساعت ۲۲:۳۰ امشب، بارسلونا در ورزشگاه المپیک مونتجوییک میزبان سویا خواهد بود. تساوی حسرت‌برانگیز روز سه‌شنبه مقابل مایورکا صدر جدول را از بارسا گرفت و حالا پیروزی مقابل سویا برای ژاوی هرناندز به یک اجبار تبدیل شده. روخی بلانکوس در مسابقات ماه گذشته شکست‌ناپذیر بوده و حضور سرخیو راموس کاپیتان سابق رئال می‌تواند وزنه تجربه و صلابت دفاعی را در ترکیب این تیم بالا ببرد. سویا با وجود نتایج خوب در بازی‌های اخیر همچنان در رده دوازدهم جدول لالیگا قرار دارد و پیروزی در خانه بارسلونا می‌تواند احیاگر عملکرد قهرمان لیگ اروپا شود. راموس قبل از مسابقه در مورد شانس بیشتر بارسا برای پیروزی گفته: «بارسا در همه‌چیز مدعی است. این موضوع پیروزی ما در مقابل آن‌ها را خاص‌تر از آنچه هست، می‌کند.»

 

زمان غیرمنتظره

آبی اناری‌ها طی سال‌های گذشته به برگزاری بازی در شب‌های جمعه عادت نداشتند، اما سازمان لیگ اسپانیا این فرصت را به شاگردان ژاوی ارناندس داده که با استراحتی بیشتر از حد معمول به استقبال مسابقه حساس وسط هفته آینده در خانه پورتو برود. بازی شب جمعه البته به این معناست که ژاوی فرصت زیادی برای بازگرداندن جسمانی و روانی تیمش از تساوی ناامیدکننده سه‌شنبه در خانه مایورکا نداشته و این بهترین موقعیت را در اختیار شاگردان خوزه لوئیس مندیلیبار قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از شلوغی بیش از حد تقویم، در حد فاصل پنجره اول و دوم تعطیلات ملی، لشکر شکست‌ناپذیر کاتالونیا را به زانو درآورند.

 

تیم تازه به پا خاسته

عملکرد ضعیف سویا در رقابت‌های فصل گذشته لالیگا در عین ناباوری به قهرمانی حماسی در لیگ اروپا با شکست رم ختم شد و هواداران امیدوار بودند در فصل جدید حال‌وهوای دیگری بر استادیوم رامون سانچس حاکم شود. سویا البته فصل جدید را با ۳ شکست متوالی و از دست دادن سوپر جام اروپا به دردناک‌ترین شکل ممکن در ضربات پنالتی مقابل منچسترسیتی آغاز کرد اما آندلسی‌ها کم‌کم به خود آمدند. سویا بعد از تعطیلات ۲ هفته‌ای مربوط به بازی‌های ملی دیگر طعم شکست را نچشیده و برتری قاطع ۵ بر یک مقابل آلمریا در مسابقه روز سه‌شنبه که با گلزنی ۵ بازیکن مختلف به دست آمد، سرخ و سفیدها را با روحیه‌ای چندبرابری مهیای سفر به کاتالونیا کرد. مندیلیبار وضعیت رختکن را پایدار کرده و سبک رقابتی و سرسختانه فوتبال خود را به ترکیبی تحمیل کرده که همواره پر از کیفیت و توانایی بود اما توان جنگیدن را غالباً فراموش می‌کرد. بازی درگیرانه سویا می‌تواند اولین عنصر کارساز تیم مندیلیبار در راه کسب پیروزی دوردست در مسابقه امشب باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

تیم تهاجمی بدون بهترین مهاجم

سویا با برتری ۵گله در آخرین مسابقه خود نشان داد در مسابقه امشب به دنبال پارک کردن اتوبوس نخواهد بود و حتی در غیاب یوسف النصیری، زننده گل نخست سویا در مقابل آلمریا که بهترین مهاجم تیم به شمار می‌رود و به دلیل مصدومیت این مسابقه را از دست داده، به خطرآفرینی در خط تهاجم ادامه خواهد داد. سویا احتمالاً با دفاعی منسجم مهیای بازی امشب می‌شود اما هروقت فرصت به دست آید به کمک فشار سنگین برای توپ‌گیری، دروازه حریف را تهدید خواهد کرد.

صلابت از دست رفته

بارسلونا فصل گذشته به مدد درخشش مارک آندره ترشتگن، نامزد جایزه یاشین ۲۰۲۳ و کلین‌شیت‌های متوالی حاصل از دفاع سازمان‌یافته و بی‌نقص به نخستین قهرمانی لیگ در دوران بعد از خروج لیونل مسی دست یافت. دفاع بلوگرانا اما امسال هیچ شباهتی به فصل گذشته ندارد. بارسا در ۳۳ مسابقه نخست فصل گذشته لالیگا تنها ۱۱ گل دریافت کرد اما امسال در هر ۷ مسابقه نخست، ۸ بار دروازه این تیم باز شده. با وجود شروع مقتدرانه در لیگ قهرمانان اروپا، باید دید در فشردگی شدید برنامه این فصل، خط دفاعی بارسا تا چه حد استوار باقی خواهد ماند.

 

حملات پرتعداد

سبک بازی جدید ژاوی هرناندز به گونه‌ای است که بارسلونا با نفرات بیشتری در حملات حاضر می‌شود و پرس شدید و فیزیکی از بالا مجال را بر مدافعان حریف تنگ می‌کند. در حالی که ژائو فلیکس و ژائو کانسلو در کناره‌ها خوش می‌درخشند، این سبک بازی تهاجمی روی ضد حملات، مدافعان میانی تیم را سخت آزار می‌دهد و سویا در ضدحمله‌های سریع و پرخطر تخصص دارد. آشفتگی سر و شکل دفاعی بارسا در دقایقی که توپ از دست می‌رود، امشب می‌تواند مشکل‌ساز شود. مسابقه‌ای پرموقعیت و داغ را پیش رو خواهیم داشت و تیمی که فرصت‌های بیشتری را به گل تبدیل کند، سربلند از زمین بیرون می‌آید.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا