آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آمار و ارقام مسابقات امروز لیگ برتر؛ قدرت‌نمایی نیوکاسل، پیروزی آرسنال

نیوکاسل فصل جدید را با پیروزی ۵ بر یک مقابل استون ویلا آغاز کرد.

هفته نخست از رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس بعد از ظهر امروز با برگزاری ۶ مسابقه ادامه پیدا کرد که در مهم‌ترین بازی، آرسنال در روز گلزنی ساکا و انکتیا با نتیجه ۲ بر یک از سد ناتینگام فارست گذشت. نیوکاسل با گلزنی آیزک، بارنز، تونالی و ویلسون موفق به کسب پیروزی ۵ بر یک مقابل استون ویلا شد و برایتون با نتیجه ۴ بر یک نخستین مسابقه تاریخ لوتون تاون در لیگ برتر را به اتمام رساند. کریستال پالاس و فولام در خانه شفیلد یونایتد و اورتون به پیروزی میلی‌متری یک بر صفر دست یافتند و دیدار وستهام و بورنموث با تساوی یک بر یک پایان یافت.

 

گلزنی مجدد انکتیا

ادی انکتیا در مقابل ناتینگام فارست در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و خیلی زود تیمش را پیش انداخت. او تا کنون ۱۶ بار در ورزشگاه امارات در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته و در این ۱۶ مسابقه، ۱۴ بار موفق به گلزنی شده.

 

روز درخشش ساکا

ملی‌پوش انگلیسی آرسنال هشتمین گل خود در مسابقات خانگی سال تقویمی ۲۰۲۳ را به ثمر رساند. او امسال در ورزشگاه امارات روی ۱۲ گل اثر مستقیم گذاشته؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در بازی‌های خانگی سال ۲۰۲۳. ساکا در مصاف با ناتینگام بیشتر از هر بازیکن دیگر در یک سوم دفاعی حریف پاس داد، بیشتر از هر بازیکن دیگر ارسال، تکل، شوت و لمس توپ در محوطه جریمه حریف ثبت کرد و بیشتر از هر بازیکن دیگر موقعیت گل ایجاد کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

غیبت ناگهانی گابریل 

عدم حضور گابریل ماگالائیش در ترکیب اصلی و قلب دفاع آرسنال اتفاقی غیر منتظره به شمار می‌رفت؛ مدافع برزیلی برای نخستین بار از تابستان ۲۰۲۱ تاکنون در ترکیب اصلی تیم در مسابقات لیگ قرار نگرفت و رکورد ۲ ساله‌اش بعد از ۷۳ بار حضور مداوم در ترکیب اصلی به پایان رسید. آخرین بار در جریان شکست ۵ بر صفر آرسنال مقابل منچستر سیتی در ابتدای فصل ۲۲-۲۰۲۱ نام گابریل در ترکیب ۱۱ نفره توپچی‌ها قرار نگرفت.

 

درخشش مجدد ویلسون در هفته اول

کالوم ویلسون برای چهارمین فصل متوالی در نخستین هفته لیگ برتر موفق به گلزنی شد و از این نظر با آمار تدی شرینگام، مهاجم سال‌های دور منچستر یونایتد برابر شد. تنها محمد صلاح با به ثمر رساندن گل در هفته اول ۶ فصل متوالی آمار بهتری نسبت به مهاجم نیوکاسل دارد. گلزن مصری از فصل ۱۸-۲۰۱۷ به بعد در هفته اول تمام فصل‌ها موفق به گلزنی شده و فردا می‌تواند در صورت به ثمر رساندن گل مقابل چلسی، رکورد خارق العاده خود را تمدید کند.

 

بازگشت لوتون بعد از ۳۱ سال

لوتون تاون به پنجاه و یکمین تیم حاضر در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر تبدیل شد. پنالتی موفق کارلتون موریس نخستین گل لوتون تاون در تاریخ لیگ برتر و اولین گل این تیم در سطح اول فوتبال انگلیس در ۳۱ سال گذشته بود. آخرین بار جولین جیمز در ماه می ۱۹۹۲ مقابل ناتس کانتی برای این تیم در سطح اول گل زده بود.

حریف مورد علاقه

در حالی که از استون ویلا به عنوان یکی از تیم‌های مستحکم و نسبتاً قدرتمند فصل جدید یاد می‌شد، شاگردان اونای امری با ۵ گل در سن جیمزز پارک تنبیه شدند‌. این بیست و پنجمین پیروزی نیوکاسل مقابل استون ویلا در تاریخ لیگ بود. کلاغ‌ها در مقابل هیچ حریف دیگری به این آمار پیروزی دست نیافته‌اند.

 

ویلسون، بهترین گلزن اروپا!

از ابتدای ماه آوریل میلادی تاکنون کالوم ویلسون موفق شده ۱۲ گل در رقابت‌های لیگ برتر به ثمر برساند. این آمار بیشتر از هر بازیکن دیگری است که در هریک از ۷ لیگ برتر اروپا بازی می‌کند.

 

اخطارهای مارتینس

امیلیانو مارتینس در نیمه دوم مصاف با استون ویلا از داور کارت زرد دریافت کرد. این پانزدهمین اخطار دروازه‌بان قهرمان جام جهانی در رقابت‌های لیگ برتر بود که او را به رده چهارم بیشترین کارت زرد برای یک دروازه‌بان رساند؛ تنها یوسی یاسکلاینن (۲۴)، شی گیون (۱۹) و تیم هاوارد (۱۶) آمار بیشتری داشته‌اند که مارتینس کم‌کم به آنها نزدیک خواهد شد.

 

روز خوش شروع کننده‌ها

امروز ۵ بازیکن موفق به گلزنی در نخستین مسابقه برای باشگاه جدیدشان شدند؛ ژائو پدرو و سیمون آدینگرا برای برایتون گل زدند؛ در حالی که در دوران حضور برایتون در لیگ برتر تنها ۳ بازیکن دیگر چنین رکوردی ثبت کرده بودند. جالب اینکه ژائو پدرو ۳ سال پیش نخستین گل خود با پیراهن واتفورد را وارد دروازه لوتون تاون کرده بود و امروز بار دیگر مقابل همین تیم موفق به گلزنی شد. پای ساندرو تونالی و هاروی بارنز در نخستین مسابقه‌شان برای نیوکاسل به گل باز شد و موسی دیابی به بیست و ششمین بازیکن تاریخ استون ویلا تبدیل شد که در نخستین مسابقه لیگ برتری گل می‌زند. در هیچ باشگاهی به اندازه استون ویلا بازیکنان در نخستین مسابقه گل نزده‌اند.

 

رکورد ۳ دهه‌ای آوونی

تایوو آوونی با گلزنی مقابل آرسنال موفق شد آمار به ثمر رساندن گل در ۵ مسابقه متوالی لیگ برتری را به نام خود ثبت کند. آخرین بار استن کالیمور در سال ۱۹۹۵ چنین آماری را با پیراهن ناتینگام فارست به ثبت رسانده بود.

 

درخشش فوری هاروی بارنز

خرید تابستانی نیوکاسل تنها ۲۲ دقیقه فرصت حضور در زمین داشت اما در همین ۲۲ دقیقه روی ۲ گل تیمش تأثیر مستقیم گذاشت. او ۳ دوئل موفق داشت، در ۲ تکل‌ موفق به توپ‌گیری شد، ۱۹ بار توپ را لمس کرد و ۲ موقعیت گل ساخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا