آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز

آمار و ارقام مهمترین مسابقات هفته جدید بوندسلیگا؛ درکلاسیکر در اوج حساسیت

هفته دهم رقابت‌های فصل جاری بوندس‌لیگای یک آلمان امشب با جدال دارمشتات و بوخوم آغاز می‌شود. شنبه شب در مهم‌ترین و حساس‌ترین مسابقه این هفته دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میزبان شاگردان توماس توخل در تیم زخم‌خورده بایرن مونیخ خواهد بود و ساعاتی قبل از آن بایر لورکوزن در خانه هوفنهایم به دنبال حفظ صدرنشینی است. در مسابقه همزمان، لایپزیش در ورزشگاه موا آرنا میهمان ماینتس خواهد بود. همچنین اشتوتگارت در مهم‌ترین مسابقه روز یکشنبه به خانه هایدنهایم می‌رود. تا پیش از آغاز هفته جدید، بایرلورکوزن با ۲۵ امتیاز صدرنشین بوندس‌لیگاست و بایرن مونیخ با ۲۳ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده تیم ژابی آلونسو نام دارد. اشتوتگارت (۲۱)، دورتموند (۲۱) و لایپزیش (۲۰) هنوز از صدر جدول فاصله نگرفته‌اند.

 

نخستین درکلاسیکر هوریکان

آمار درخشان هری کین با به ثمر رساندن ۱۲ گل در ۹ مسابقه نخست خود در لیگ آلمان ادامه دارد و او شنبه شب نخستین حضور خود در مسابقه کلاسیک فوتبال آلمان را تجربه می‌کند. دورتموند در هیچ‌یک از ۲۰ مسابقه خانگی اخیر خود در بوندس لیگا متحمل شکست نشده و آخرین باخت این تیم در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به ابتدای فصل پیش و شکست جنون‌آمیز ۳ بر ۲ مقابل وردربرمن برمی‌گردد. در سال تقویمی ۲۰۲۳ هیچ تیمی به اندازه دورتموند (۶۷) امتیاز کسب نکرده و مجموع امتیازات باواریایی‌ها در این مدت به زحمت به مرز ۶۰ می‌رسد. کیمیش هفته گذشته اخراج شد و مسابقه فردا را از دست داده. از طرفی طعم خوش پیروزی ۸ بر صفر بایرن مونیخ مقابل دارمشتات با شکست عجیب مقابل زاربروکن، تیمی از سطح سوم لیگ آلمان و حذف از جام حذفی به بدترین شکل تلخ شده‌. خبری از لواندوفسکی و هالند نیست اما مسابقه فردا مانند فصول گذشته به میدانگاه درخشش مهاجمان تبدیل خواهد شد. نیکلاس فولکروگ، مارکو رویس و یولین برانت عملکردی فراتر از انتظار از خود به جا گذاشته‌اند و از سوی دیگر ساق‌های توانای هری کین به بایرن مونیخ کمک کرده با ۳۴ گل در ۹ مسابقه نخست، رکورد گلزنی تاریخ بوندس‌لیگا را جابه‌جا کند. در ۱۰۸ مسابقه پیشین ۲ تیم در لیگ آلمان ۳۵۲ گل به ثمر رسیده که میانگین ۳.۲۶ گل در هر مسابقه را نشان می‌دهد و این رقابت در قرن بیست و یکم تنها ۲ بار با نتیجه بدون گل به پایان رسیده. تساوی ۲ بر ۲ فصل گذشته در ورزشگاه خانگی دورتموند تنها مسابقه در ۱۰ دیدار اخیر ۲ تیم بود که با پیروزی بایرن مونیخ خاتمه نیافت اما این بار هواداران چشم‌انتظار اتفاقاتی متفاوت خواهند بود. دورتموند از ساعت ۲۱:۰۰ شنبه در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میزبان بایرن مونیخ خواهد بود. قطعا در این ورزشگاه ۸۱ هزار و ۳۶۵ نفری، حتی یک صندلی هم خالی نمی‌ماند!

هوفنهایم به دنبال غول بعدی

هفته گذشته و با پیروزی به‌یادماندنی ۳ بر ۲ مقابل اشتوتگارت، هوفنهایم به تنها دومین تیم در این فصل تبدیل شد که از تیم در حال پرواز سباستین هوئنس امتیاز می‌گیرد. این بار صدرنشین بوندس‌لیگا به استقبال آنها خواهد آمد. بایرلورکوزن در هر ۹ مسابقه اخیر خود در تمام رقابت‌ها به پیروزی رسیده و با توجه به بازی رودرروی بایرن و دورتموند به دنبال افزایش اختلاف در صدر جدول است. هر نتیجه‌ای جز پیروزی بایرن مونیخ در خانه دورتموند می‌تواند لورکوزن را در موقعیت ایجاد اختلاف ۴ امتیازی قرار دهد و تمام ماجرا وابسته به کسب نتیجه در سینشایم خواهد بود. هوفنهایم با ۶ پیروزی از ۹ مسابقه سومین شروع عالی در تاریخ لیگ را تجربه می‌کند؛ تیمی که در تک تک مسابقات خارج از خانه این فصل پیروز شده اما در خانه ۳ شکست را تجربه کرده. آبی و سفیدها این فصل در ورزشگاه اختصاصی خود تنها ۳۸ دقیقه از رقبا پیش بوده‌اند؛ کمتر از هر تیم دیگر در کل لیگ. هوفنهایم تاکنون ۹ بار در خانه مغلوب لورکوزن شده و ۲۹ گل دریافت کرده که بیشتر از هر رقیب دیگر در لیگ به شمار می‌رود. هافمن در شرایطی به باشگاه دوران کودکی‌اش، هوفنهایم، برمی‌گردد که تاکنون ۴ بار مقابل این تیم موفق به گلزنی شده و در سال تقویمی ۲۰۲۳ هیچ بازیکن آلمانی دیگر در ۵ لیگ معتبر اروپایی موفق نشده به اندازه او(۱۴) دروازه رقبا را باز کند. لورکوزن در ۹ مسابقه نخست این فصل ۲۵ امتیاز کسب کرده؛ بیشتر از هر تیم دیگر در تاریخ بوندس‌لیگا تا این مقطع از فصل و فقط کمتر از بایرن مونیخ گواردیولا در فصل ۱۶-۲۰۱۵ (۲۷ امتیاز). هوفنهایم از ساعت ۱۸:۰۰ روز شنبه میزبان بایرلورکوزن است.

 

گروه نرم افزاری ماهور

برای اولین بار در تاریخ

اشتوتگارت و هایدنهایم برای نخستین بار در تاریخ خود در سطح اول لیگ آلمان به مصاف هم می‌روند. از ۴ مصاف قبلی ۲ تیم که در بوندس‌لیگای ۲ برگزار شده، ۲ پیروزی سهم اشتوتگارت بوده و یک بار تیم حریف به برتری دست یافته است. گل به خودی فورنباخ در مسابقه هفته گذشته مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ منجر به ثبت سومین شکست متوالی هایدنهایم و ششمین شکست در کل فصل شد که فاصله این تیم با منطقه سقوط را به تنها ۲ امتیاز کاهش داد. هایدنهایم از ساعت ۲۰:۰۰ روز یکشنبه میزبان اشتوتگارت است. به نظر می‌رسد مصدومیت سرهو گیراسی که منجر به زمین‌گیر شدن شاگردان هوئنس مقابل هوفنهایم شد، همچنان ادامه داشته باشد.

 

لایپزیش در خانه تیم بدون سرمربی

مصاف لایپزیش و ماینتس در ورزشگاه موا آرنا در شرایطی برگزار خواهد شد که ماینتس به دنبال کسب نتایج ضعیف، دیروز سرمربی خود بو سونسون را اخراج کرد. مرد دانمارکی با کسب ۳ تساوی و ۶ شکست از ۹ مسابقه ابتدایی فصل به قعر جدول رده‌بندی چسبیده بود. لایپزیشی‌ها اما خاطره شکست تلخ ۳ بر صفر خانگی مقابل ماینتس در بهار امسال را هنوز فراموش نکرده‌اند. ماینتس از ساعت ۱۸:۰۰ روز شنبه میزبان لایپزیش خواهد بود. بدترین شروع تاریخ باشگاه کارناوال با دومین شروع عالی لایپزیش در تاریخ بوندس لیگا همزمان شده است.

49 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا