آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آژیر قرمز در عربستان: فشار شدید روی مانچینی

دو شکست متوالی در دو دیدار ابتدایی باعث شده که فشارها روی روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی عربستان، افزایش پیدا کند.

مانچینی ماجراجویی‌اش در عربستان را با دو شکست برابر کره جنوبی و کاستاریکا آغاز کرد که با آنچه در سر داشت فاصله زیادی داشت.

 

با وجود این که شکست برابر کره جنوبی با توجه به کیفیت و قابلیت بازیکنان این تیم چندان جدی نبود اما باخت برابر کاستاریکا برای مدیران فدراسیون فوتبال این کشور و هواداران تیم ملی عربستان بسیار گران تمام شد، خصوصا که این تیم چهار روز بعد با نتیجه 1-4 برابر امارات شکست خورد.

 

عربستان تصمیم گرفته بود دیدارش برابر کاستاریکا را در ورزشگاه سن جیمزز پارک برگزار کند و علاوه بر این که در این ورزشگاه خانگی نیوکاسل شکست خورد، اعتراضاتی از سوی هواداران این تیم به خاطر حضور آنها در این ورزشگاه هم صورت گرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

این در حالی است که سهام باشگاه نیوکاسل متعلق به صندوق بودجه و سرمایه‌گذاری عربستان است و همین باعث شد که آنها اجازه برگزاری بازی در این ورزشگاه را داشته باشند.

حالا مجموع این وضعیت باعث شده که شرایط تیم ملی این کشور بسیار پرتنش به نظر برسد. آنها پس از پیروزی برابر تیم ملی آرژانتین در دیدار اول مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، عربستان در 8 بازی از 9 دیدارش شکست خورده و تنها موفق به پیروزی برابر یمن شده است.

 

جدایی هروه رنار از این تیم شرایط را بسیار دشوار کرد و حضور مانچینی هنوز نتوانسته آنها را به وضعیت ایده‌آل برگرداند. هنوز برای قضاوت کردن عملکرد او روی نیمکت عربستان خیلی زود است اما به نظر می‌رسد که فشارها روی او در حال افزایش است.

 

مشکل اصلی این مربی ایتالیایی زمان است. او سه هفته وقت دارد که تمامی تیم‌ها را با دقت مورد بررسی قرار دهد و سپس وقفه دیدارهای ملی بعدی از راه خواهد رسید. آنها 13 و 17 اکتبر در دو دیدار دوستانه برابر نیجریه و مالی به میدان خواهند رفت که هر دو به جام ملت‌های آفریقا صعود کرده‌اند.

اولین محک جدی مانچینی در تاریخ 16 و 21 نوامبر خواهد بود که باید در انتخابی مقدماتی جام جهانی 2026 به میدان برود. بازی اول این تیم مقابل برنده کامبوج و پاکستان و بازی دوم برابر اردن برگزار خواهد شد.

 

جام ملت‌های آسیای 2024 هم از 16 ژانویه در قطر شروع می‌شود. مانچینی چهار ماه فرصت دارد تا این تیم از هم پاشیده کنونی را سروسامان ببخشد و شرایط را به سود خودش تغییر دهد، آن هم در کشوری که صبرشان در زمینه فوتبال بسیار کم است.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا