آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

احتمالات ترکیب تیم ملی در نخستین گام در مسیر جام جهانی ۲۰۲۶؛ قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند؟

با توجه به شمار بالای بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی، امیر قلعه‌نویی چالش دشواری برای چینش ترکیب تیمش دارد.

امیر قلعه‌نویی برای فیفادی نوامبر به سراغ دعوت از 30 بازیکن رفته و از امید ابراهیمیِ 36 ساله تا چهره‌های جوانی مثل آریا یوسفی، سعید سحرخیزان و محمدجواد حسین‌نژاد را در فهرست خود جای داده است. تیم ملی ایران در فیفادی نوامبر باید 2 مسابقه خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 را برگزار کند که امروز (پنجشنبه) در گام نخست، شاگردان قلعه‌نویی در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی هنگ‌کنگ خواهند بود که با توجه به اختلاف سطح فنی دو تیم، به نظر می‌آید دیدار آسانی در انتظار تیم ملی باشد.

 

قلعه‌نویی البته برای اینکه تیمش بتواند گام نخست را در مسیر رسیدن به جام جهانی 2026 با صلابت بردارد، احتمالاً ترکیب پرریسکی را چینش نخواهد کرد و به نظر می‌رسد که چهره‌های باتجربه برای مسابقه امروز به صف خواهند شد تا برابر حریف آسیای شرقی به میدان بروند. جالب آنکه در مسیر انتخابی جام جهانی 2022 هم هنگ‌کنگ یکی از حریفان تیم ملی ایران بود و حالا دوباره آن‌ها در مسیر صعود ایران به جام جهانی قرار گرفته‌ند که باید دید 2 برد به‌دست آمده در دوره قبلی رقابت‌ها تکرار خواهد شد یا خیر.

 

حسینی در نقش جانشین پورعلی‌گنجی؟

علیرضا بیرانوند گزینه احتمالی حضور در خط دروازه تیم ملی است و برای چینش خط دفاع، امیر قلعه‌نویی در غیاب مرتضی پورعلی‌گنجیِ مصدوم، گزینه‌های متفاوتی را در دسترس خود دارد اما احتمالاً او به زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و مجید حسینی میدان خواهد داد و احتمالاً بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی و محمد دانشگر در بازی امروز نیمکت‌نشین هستند. رامین رضاییان گزینه احتمالی حضور در سمت راست خط دفاعی تیم ملی ایران است و از میان میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی هم به‌نظر می‌آید که حاج‌صفی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ابراهیمی نیامده فیکس هم می‌شود؟

امید ابراهیمی برای نخستین‌بار در دوره سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی به اردو فراخوانده شده و این شانس را دارد تا در بازی امروز در ترکیب اصلی قرار گیرد و زوج او در میانه زمین احتمالاً سعید عزت‌اللهی خواهد بود. محمد محبی و علیرضا جهانبخش دو بازیکنی هستند که بیشترین شانس را برای حضور در قامت وینگر در ترکیب تیم ملی ایران دارند تا با حضور احتمالی این 4 بازیکن، پازل خط هافبک تیم ملی ایران برای مصاف با هنگ‌کنگ چینش شود.

 

زوج طلایی در خط آتش؟

مهدی طارمی و سردار آزمون که در عرصه باشگاهی روزهای پرنوسانی را پشت سر می‌گذارند، به دنبال جبران‌مافات در تیم ملی هستند و امید دارند که بتوانند با افزایش شمار گل‌های زده خود در تیم ملی به رکورد کریم باقری و البته علی دایی نزدیک شوند. با وجود آنکه بازیکنان دیگری مانند رضا اسدی و سعید سحرخیزان هم در دسترس امیر قلعه‌نویی هستند اما احتمالاً زوج طارمی – آزمون در ترکیب اصلی تیم ملی برای مسابقه امروز قرار خواهد گرفت و اسدی و سحرخیزان شانس حضور در میدان مسابقه به عنوان یار تعویضی را دارند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر هنگ‌کنگ

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون

9 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا