آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ادامه مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴؛ بازگشت شیرین هلند در شب هت‌تریک مجدد ستاره الهلال

هلند بازی باخته مقابل ایرلند را با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد.

رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا دیشب با برگزاری ۹ مسابقه از ۴ گروه ادامه یافت که در مهم‌ترین مسابقه شاگردان رونالد کومان در تیم ملی هلند موفق به پیروزی دشوار در خانه ایرلند شدند. ایرلندی‌ها با گل ایدا از حریف پیش افتادند اما خاکپو کار را به تساوی کشید؛ پیش از آنکه ووت وگهورست لاله‌های نارنجی را به برتری برساند.

 

برتری دشوار هلند در دوبلین

در حالی که هلند مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ را با شکست سنگین مقابل فرانسه آغاز کرده بود، شاگردان کومان با ثبت سومین پیروزی متوالی به حال خوب برگشتند. ۳ امتیاز خارج از خانه البته این بار چندان راحت به دست نیامد و ایرلند در دقایق ابتدایی به گل رسید. برخورد توپ به بازوی فن‌دایک، کاپیتان هلند، باعث شد داور حکم به پنالتی بدهد و ضربه آدام ایدا، مهاجم جوان نوریچ توپ را به تور دروازه حریف رساند.

هلند برای جبران نتیجه سراپا حمله شد و در دقیقه ۱۹ نوبت به کودی خاکپو، مهاجم لیورپول رسید تا از روی نقطه پنالتی کار را به برابری بکشد.

گروه نرم افزاری ماهور

شاگردان کومان برای دستیابی به گل پیروزی تا ابتدای نیمه دوم صبر کردند؛ جایی که ووت وگهورست روی پاس دنزل دومفرایس توپ را به پشت سر گاوین بازونو رساند تا لاله‌های نارنجی صاحب هر ۳ امتیاز این مسابقه شوند.

در دیگر مسابقه این گروه تیم ملی یونان با ۲ گل از کنستانتیوس ماوروپانوس، مدافع وسط وستهام و ۲ گل از ماسوراس، موفق به کسب پیروزی ۵ بر صفر مقابل جبل‌الطارق شد. در جدول این گروه فرانسه با ۱۵ امتیاز صدرنشین است و هلند با ۹ امتیاز و یک بازی کمتر در رده دوم قرار دارد. یونان با همین تعداد امتیاز در جایگاه سوم جا گرفته و ایرلند با ۳ امتیاز در آستانه از دست دادن شانس صعود قرار دارد.

 

شکست یاران لوا در بالکان

تیم ملی لهستان که چند روز پیش با گل‌های دیرهنگام لواندوفسکی به سختی از سد جزایر فارو گذشته بود، با ۲ گل در خانه آلبانی مغلوب شد تا کار صعود تیم‌ها در این گروه گره‌ در گره شود. گل‌های آسانی و داکو آلبانی را در عین ناباوری با ۱۰ امتیاز به صدر جدول گروه رساند، در حالی که چک و مولداوی با ۸ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند و لهستان با ۶ امتیاز از ۵ مسابقه چهارم است.

 

برد پرزحمت دانمارک

در جنگ اسکاندیناویایی‌ها، دانمارک با گل دیرهنگام هویبرگ از سد فنلاند گذاشت. شاگردان کسپر هیولمند موقعیت‌های متعددی را از دست دادند تا این که هافبک تاتنهام با یک شلیک دیدنی از بیرون محوطه این ۳ امتیاز حساس را برای وایکینگ‌ها به ارمغان آورد. پیروزی ۴ بر صفر اسلوونی در خانه سن‌مارینو باعث شد فنلاند به یک باره از صدر به رده سوم این گروه سقوط کند؛ در حالی که پیروزی قزاقستان مقابل ایرلند شمالی آتش رقابت را داغ کرده. در حال حاضر اسلوونی و دانمارک با ۱۳ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و فنلاند و قزاقستان با ۱۲ امتیاز در تعقیب آنها هستند.

 

هت‌تریک مجدد میتروویچ

الکساندر میتروویچ مهاجم قهار الهلال عربستان که با به ثمر رساندن ۳ گل مقابل الاتحاد تیمش را به پیروزی شیرین مقابل حریف رسانده بود، دیشب با یک هت‌تریک فوری (از دقیقه ۲۱ تا ۴۳) لیتوانی را زمینگیر کرد تا تیم ملی صربستان یک گام دیگر به یورو ۲۰۲۴ نزدیک‌تر شود. در دیگر مسابقه این گروه تیم ۱۰ نفره مونته‌نگرو با گل‌زنی استفان یووتیچ، مهاجم سابق منچسترسیتی و اینتر در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم بلغارستان را شکست داد تا حسرت دسپودوف برای پنالتی از دست رفته دوچندان شود. در جدول این گروه مجارستان و صربستان با ۱۰ امتیاز در صدر قرار گرفته‌اند و مونته‌نگرو با ۸ امتیاز در تعقیب آنهاست.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا