آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

از سرگیری رقابت‌های مقدماتی یورو؛ صعود چند تیم مسجل خواهد شد؟

رقابت‌های مقدماتی یورو 2024 تا پایان هفته برگزار خواهد شد.

یورو 2024 به میزبانی آلمان تابستان آینده برگزار خواهد شد و درحالی که ژرمن‌ها سهمیه مستقیم این رقابت‌ها را به‌عنوان نخستین تیم به چنگ آورده بودند تا پایان ماه نوامبر تکلیف سایر تیم‌های حاضر در این مسابقات هم مشخص خواهد شد.

 

در این میان در فیفادی پیش رو که تا 17 اکتبر ادامه دارد، بسیاری تیم‌ها شانس قطعی کردن صعودشان به تورنمنت نهایی را دارند تا دیدارهایشان در فیفادی ماه نوامبر تشریفاتی شود. اسکاتلند و فرانسه در صورت پیروزی مقابل رقبا شانس صعودشان تقریباً قطعی می‌شود و پرتغال که در آسان‌ترین گروه حضور دارد، هم‌اکنون صعودش را مسجل شده می‌بیند.

 

پرتغال نخستین صعود کننده به دور نهایی!

یاران کریس رونالدو تا به‌ این مقطع از مسابقات، 6 پیروزی از 6 دیدار به دست آورده‌اند و ثمره حضورشان در تورنمت، 24 گل زده و بدون حتی یک مرتبه باز شدن دروازه‌شان مقابل زنگ تفریح‌های اروپا بوده است. پرتغال در فیفادی حاضر، مقابل اسلواکی صف‌آرایی خواهد کرد و سپس به مصاف بوسنی می‌رود. سلسائو در صورت کسب حداقل یک پیروزی، اگر لوکزامبورگ امتیاز از دست دهد، حضورش در یورو 2024 روی کاغذ هم رسمی خواهد شد. آن گاه رقابت برای تصاحب جایگاه دوم گروه و کسب مجوز حضور در دور نهایی، میان اسلواکی، لوکزامبورگ و با خوش‌بینی مفرط شاید بوسنی و ایسلند در خواهد گرفت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سوئد جواز حضور می‌گیرد؟

در دیگر گروه‌ها، رقابت هیجان‌انگیز میان تیم‌های مدعی گروه هشتم وجود دارد. فاصله اسلوونی، دانمارک، فنلاند و قزاقستان تنها یک است. سن‌مارینو و ایرلند شمالی شانسی برای صعود نخواهند داشت. بلاروس، پرتغال، کوزوو و آندورا از این قاعده مستثنی نیستند و در گروهی که سوئیس، رومانی و رژیم صهیونیستی مدعیان اصلی صعود لقب گرفته‌اند، تیم‌های مورد اشاره شانسی برای صعود نخواهند داشت.

 

اتریش شگفتی‌ساز

بلغارستان و لیتوانی در گروهی که مونته‌نگرو، صربستان و مجارستان شانس خودنمایی به آنها نمی‌دهد به سرنوشت احتمالی استونی و آذربایجان دچار خواهند شد زیرا بلژیک و اتریش به اندازه کافی تا به این مقطع امتیاز جمع کرده‌اند و صعود سوئد به دور نهایی کاملاً در خطر است. سوئد در صورتی که از بازی‌های باقی مانده حداکثر امتیاز ممکن را کسب نکند، غایب بزرگ یورو 2024 خواهد بود.

 

عقاب‌ها دوباره اوج می‌گیرند؟

در گروهی که جزایر فارو شانسی برای صعود ندارد، صعود لهستان به اما و اگر کشیده شده و مولداوی، جمهوری چک و آلبانی از عقاب‌ها در جدول رده‌بندی بالاتر قرار گرفته‌اند. لتونی بدون امتیاز در گروهی باقی مانده که از میان تیم‌های ولز، ترکیه، کرواسی و ارمنستان، صعود تنها سهم 2 تیم خواهد شد و مالت در گروهی که انگلیس و ایتالیا، تنها اوکراین و مقدونیه شمالی را دردسرساز خواهند دید، حذف شده زودهنگام لقب می‌گیرد.

اسپانیا محکوم به پیروزی

جبل‌الطارق و جمهوری ایرلند تا این مقطع امتیازی کسب نکرده‌اند و خیلی زود شانس به دردسر انداختن کشیدن فرانسه، هلند و یونان را از دست داده‌اند. اسکاتلند با درخشش ستاره جوانش، اسکات مک‌تامینی، به عنوان تیمی شکست‌ناپذیر بالاتر از اسپانیا در صدر جدول گروه قرار گرفته و با کسب امتیاز از اسپانیا در خانه لاروخا، صعودش به دور نهایی را قطعی خواهد کرد. آنگاه ماتادورها برای حذف نشدن از دور مسابقات مقابل نروژ، قبرس و گرجستان محکوم به کسب حداکثر امتیاز هستند.

 

علاوه بر هر 2 تیم صدرنشین از هر گروه، 3 جایگاه باقی مانده برای سفر لحظه ‌آخری به مقصد آلمان از طریق رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، مشخص می‌شود.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا