آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

از سرگیری مقدماتی یورو با درخشش مدعیان؛ پیروزی مقتدرانه فرانسه و هلند

فرانسه با ۲ گل از سد تیم ملی ایرلند گذشت.

رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا دیشب با برگزاری ۹ مسابقه در ۴ گروه ادامه پیدا کرد که طی آن در مهم‌ترین بازی‌ فرانسه با ۲ گل ایرلند را شکست داد و به روند صددرصد پیروزی خود ادامه داد. شاگردان رونالد کومان در تیم ملی هلند در مسابقه خانگی مقابل یونان کار دشواری پیش رو نداشتند و آبی و سفیدها را با ۳ گل بدرقه کردند.

 

تداوم عملکرد بی‌نقص خروس‌ها

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ و نایب‌ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ که در هر ۴ مسابقه قبلی به پیروزی دست یافته‌ بود، دور برگشت مرحله مقدماتی را با کسب برتری مقابل ایرلند در ورزشگاه پارک دپرنس آغاز کرد. تلاش‌های فرانسوی‌ها برای رسیدن به گل پیروزی‌بخش تا دقیقه ۱۹ بی‌فایده بود؛ زمانی که پاس رو به عقب هوشمندانه کیلین امباپه به اورلین شوامنی رسید تا هافبک جوان رئال مادرید با یک شلیک بی‌نقص گاوین بازونو را عاصی کند.

نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید اما به محض آغاز نیمه دوم مارکوس تورام که به جای ژیروی مصدوم وارد زمین شده‌ بود، برای بار دوم تور دروازه پسران سبز را به لرزه انداخت. این بار روی توپ برگشتی از شلیک امباپه، مهاجم جدید اینتر با یک چرخش دیدنی توپ را به درون دروازه ایرلند کوبید. فرانسه با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد و با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول گروه دوم چسبید.

گروه نرم افزاری ماهور

 

طوفان در آیندهوون

در دیگر دیدار گروه دوم تیم ملی هلند در ورزشگاه فیلیپس شهر آیندهوون با نتیجه ۳ بر صفر یونان را در هم کوبید. تنها ۱۷ دقیقه از آغاز کار گذاشته بود و نارنجی پوشان به گل نخست دست یافتند. روی ارسال کرنر از سمت چپ، دومفرایز از تیر دورتر توپ را به مقابل تیر دروازه رساند تا مارتین درون، هافبک یارگیری‌‌نشده هلند توپ را پشت سر ولاخودیموس به تور دروازه یونان بچسباند. ۱۴ دقیقه بعد باز هم دومفرایز با یک ارسال دیدنی توپ را به گوشه دورتر محوطه ۶ قدم رساند تا کودی خاکپو برتری میزبان را دوبرابر کند.

مهاجم لیورپول بعد از مهار با سینه بدون معطلی توپ را به درون دروازه حریف فرستاد. خاکپو ۵ دقیقه بعد تیر دروازه یونان را هم به لرزه درآورد اما این پایان کار نبود ‌و ۶ دقیقه مانده به پایان نیمه نخست وگهورست با به ثمر رساندن گل سوم خیلی هواداران را راحت کرد؛ باز هم روی ارسال دومفرایز و این بار با ضربه سر. هلند با کسب این نتیجه بعد از انجام ۳ مسابقه ۶ امتیازی شد و پایین‌تر از فرانسه (۱۵ امتیاز، ۵ مسابقه) در رده دوم گروه دوم قرار گرفت؛ بالاتر از یونان (۶)، ایرلند (۳) و جبل‌الطارق (صفر).

 

گل‌های پرثمر لواندوفسکی

لهستان که مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا را با نتایج ضعیف آغاز کرده بود، دیشب هم در آستانه از دست دادن ۲ امتیاز حیاتی مقابل جزایر فارو بود اما ۲ گل دیرهنگام لواندوفسکی به داد تیم فرناندو سانتوس رسید.

در دیگر دیدار این گروه ۲ تیم چک و آلبانی به تساوی یک بر یک رسیدند. در جدول این گروه چک با ۸ امتیاز صدرنشین است و آلبانی (۷)، لهستان (۶) و مولداوی (۵) در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

گلباران سن مارینو در اردوی وایکینگ‌ها

در گروه هشتم ۳ مسابقه برگزار شد که طی آن دانمارک در خانه و در روز درخشش کریستین اریکسن با ۴ گل سن مارینو را در هم کوبید و فنلاند با تک گل الیور آنت‌من در خانه قزاقستان پیروز شد.

همین‌طور اسلوونی با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ از سد ایرلند شمالی گذشت. در جدول این گروه فنلاند با ۱۲ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های دانمارک (۱۰)، اسلوونی (۱۰) و قزاقستان (۹) در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین در گروه هفتم ۲ مسابقه برگزار شد که طی آن مجارستان با گل‌های اوربان و وارگا در خانه صربستان، باخت را به برد تبدیل کرد و به صدر جدول گروه رسید. نبرد دراماتیک لیتوانی و مونته‌نگرو بعد از به ثمر رسیدن ۴ گل در دقایق پایانی، با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت. در جدول این گروه مجارستان با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و صربستان (۷) و مونته‌نگرو (۵) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا