آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز

استقلال ۱-۰ سپاهان؛ سوپرگلی برای تمدید صدرنشینی

آبی‌پوشان پایتخت با شوت دیدنی روزبه چشمی توانستند بردی یک‌گله را مقابل سپاهان به‌دست آورند و به صدرنشینی‌شان ادامه دادند.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران به حساس‌ترین دوئل خود رسید. تیم‌های استقلال و سپاهان که جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم هستند، امروز (سه‌شنبه) برابر هم صف‌آرایی کردند؛ آن‌هم در حالی‌که 2 تیم برای رسیدن به این مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز، 2 مسیر کاملاً متفاوت را در طول 2 ماه اخیر طی کردند و با روند نتیجه‌گیری متفاوت از هم، پا به نبرد حساس و سرنوشت‌ساز امروز به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران گذاشتند.

 

استقلالی‌ها که بعد از شکست مقابل سپاهان در دور رفت لیگ برتر مقابل سپاهان، دیگر باختی را در فصل جاری متحمل نشده‌اند، در 5 بازی اخیر خود پیش از رویارویی با سپاهان، 3 برد را به‌دست آورده بودند و 2 تساوی هم در کارنامه آبی‌پوشان دیده می‌شود. در طرف مقابل، سپاهانی‌ها که از امروز رسماً فعالیت‌شان در نیم‌فصل دوم آغاز شد، با پذیرش 5 باخت پیاپی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا مهیای جدال حساس مقابل استقلال شدند و به دنبال قطع روند ناکامی‌های خود مقابل آبی‌پوشان پایتخت بودند.

 

ترکیب استقلال

حسین حسینی، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (از دقیقه (4+90): محمدحسین مرادمند)، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 77: امید حامدی‌فر)، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه 77: مهرداد محمدی) و گوستاوو بلانکو (از دقیقه 88: آرمان رمضانی)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: جواد نکونام

 

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، بریان دابو، محمدجواد حسین‌نژاد (از دقیقه 46: علی‌اصغر اعرابی)، فرشاد احمدزاده (از دقیقه 46: آریا یوسفی (از دقیقه 87: هادی محمدی)، رضا اسدی (از دقیقه 75: کاوه رضایی) و شهریار مغانلو

 

سرمربی: ژوزه مورایس

 

جواد نکونام نسبت به دیدار قبلی مقابل ملوان بندرانزلی تنها یک تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد و آن‌هم حضور آرش رضاوند به جای امید حامدی‌فر بود. رضاوند در دیدار قبلی به دلیل محرومیت در فهرست استقلال حضور نداشت و با گذراندن یک جلسه محرومیت خود، امروز به ترکیب اولیه آبی‌ها بازگشت. در آن‌سوی میدان، ژوزه مورایس ترکیب تیمش را نسبت به جدال با الهلال عربستان متحول کرد و به جای آریا یوسفی، محمد کریمی و علی‌اصغر اعرابی، محمد دانشگر، محمدجواد حسین‌نژاد و رضا اسدی وارد ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی شدند.

 

تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان از ساعت 17:15 در آب‌وهوای برفی ورزشگاه آزادی تهران با قضاوت پیام حیدری کار خود را آغاز کردند. بازی در دقایق ابتدایی، نزدیک و پربرخورد دنبال شد و با وجود آنکه طلایی‌پوشان اصفهانی مالکیت بیشتری بر توپ‌ومیدان داشتند اما نتوانستند موقعیت جدی گلزنی خلق کنند. در همان آغاز مسابقه، سپاهانی‌‎ها نسبت به خطای هند آرمین سهرابیان اعتراض داشتند اما داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد. بعد از این صحنه جنجالی، در دقیقه 12 هم گوستاوو بلانکو در محوطه جریمه سپاهان بعد از برخورد با سیاوش یزدانی سرنگون شد که این‌بار هم پیام حیدری اعتقادی به پنالتی نداشت.

سپاهانی‌ها با انجام کارهای ترکیبی به دنبال رسیدن به دروازه استقلال بودند اما عملکرد کم‌نقص خط دفاعی آبی‌پوشان اجازه موقعیت‌سازی به شاگردان ژوزه مورایس را داد و در طرف مقابل، بازیکنان استقلال با پاس‌کاری‌های متعدد به دنبال رسیدن به دروازه سپاهان بودند که سرانجام روی دفع ناقص سیاوش یزدانی، روزبه چشمی با شوتی دیدنی و استثنایی توپ را به گوشه دروازه سپاهان فرستاد تا آبی‌پوشان پایتخت در دقیقه 36 با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

 

شاگردان مورایس در روزی‌که این سرمربی پرتغالی به دلیل محرومیت روی سکوهای ورزشگاه آزادی حضور داشت، بعد از دریافت گل به دنبال جبران این گل بودند که در دقیقه 43، روی اشتباه مهلک صالح حردانی، فرصتی ایده‌آل نصیب شهریار مغانلو شد اما ضربه مهاجم سپاهان به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد تا بهترین موقعیت گلزنی برای طلایی‌پوشان از بین برود. بعد از اصابت شوت مغانلو به تیرک دروازه آبی‌پوشان، 2 تیم در دقایق پایانی نیمه نخست نمایش درگیرانه‌ای داشتند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا نیمه اول با سوپرگل روزبه چشمی به سود استقلال خاتمه یابد.

 

سرمربی سپاهان در بین 2 نیمه ترکیب تیمش را تغییر کرد و علی‌اصغر اعرابی و آریا یوسفی به جای فرشاد احمدزاده و محمدجواد حسین‌نژاد وارد ترکیب سپاهان شدند. با توجه به تغییرات انجام شده، طلایی‌پوشان با آرایشی تهاجمی پا به میدان مسابقه گذاشتند و به دنبال تهدید دروازه استقلال بودند اما نمایش بی‌نقص آبی‌ها در خط دفاع باعث شد تا تلاش سپاهانی‌ها برای خلق موقعیت جدی گلزنی بی‌ثمر باشد. بعد از چند تلاش نافرجام، علی‌اصغر اعرابی در دقیقه 62 روی پاس زیبای رضا اسدی صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه اعرابی را حسین حسینی مهار کرد تا بازی با برتری یک بر صفر آبی‌ها ادامه پیدا کند.

 

2 تیم نمایش درگیرانه‌ای داشتند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه استقلال نبود. در دقیقه 73، روی اشتباه خط دفاع سپاهان، استقلالی‌ها صاحب موقعیت گلزنی شدند اما ضربه جلال‌الدین ماشاریپوف جایی در چارچوب دروازه طلایی‌پوشان نداشت تا بازی با برتری یک‌گله آبی‌ها ادامه پیدا کند. در 15 دقیقه پایانی مسابقه، سپاهانی‌ها در تلاش برای نزدیک‌شدن به دروازه استقلال بودند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود و مهم‌ترین اتفاق دقایق پایانی مسابقه، مصدومیت شدید آریا یوسفی بود که به نظر می‌رسد ستاره سپاهانی‌ها برای مدت طولانی از میادین دور شد. شاگردان نکونام با مدیریت بازی در دقایق پایانی از برتری یک‌گله‌شان حراست کردند تا بردی ارزشمند و حیاتی را به‌دست آورند.

 

استقلالی‌ها با این پیروزی، 39 امتیازی شدند و جایگاه خود در رتبه اول جدول را تثبیت کردند. طلایی‌پوشان اصفهانی هم با پذیرش ششمین شکست پیاپی (در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا) به روزهای بحرانی‌شان ادامه دادند و با انجام 16 بازی و کسب 31 امتیاز در رتبه سوم جدول باقی ماندند. شاگردان جواد نکونام در دیدار بعدی خود باید روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه در دیدار معوقه از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی در رفسنجان به مصاف مس بروند و در همان روز، سپاهان اصفهان هم در این رقابت‌ها باید در خانه میزبان شمس‌آذر قزوین باشد. مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (چهارشنبه) پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، تراکتور تبریز میزبان استقلال خوزستان است و ذوب‌آهن اصفهان هم به مصاف پرسپولیس تهران می‌رود.

 

نتایج دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران

سه‌شنبه هشتم اسفندماه

گل‌گهر سیرجان 3-0 پیکان تهران

فولاد خوزستان 1-1 ملوان بندرانزلی

استقلال 1-0 سپاهان اصفهان

برنامه ادامه دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه نهم اسفندماه

تراکتور تبریز – استقلال خوزستان (ساعت 14:30)

شمس‌آذر قزوین – مس رفسنجان (ساعت 15)

آلومینیوم اراک – هوادار تهران (ساعت 15)

پیکان تهران – صنعت‌نفت آبادان (ساعت 15)

ذوب‌آهن اصفهان – پرسپولیس (ساعت 17:15)

55 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا