آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

استقلال ۱-۰ صنعت‌نفت؛ سوپرگلی برای تمدید صدرنشینی

آبی‌پوشان پایتخت با تک گل دیدنی مهدی مهدی‌پور موفق شدند برابر صنعت‌نفت آبادان به پیروزی برسند و اختلاف خود با پرسپولیس را به 5 امتیاز رساندند.

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در 2 روز اخیر در شرایطی پیگیری شده که مهم‌ترین اتفاق، شکست روز گذشته پرسپولیس برابر آلومینیوم در اراک بود. همچنین تیم‌های گل‌گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی دیگر تیم‌های پیروز هفته شانزدهم محسوب می‌شوند و 3 دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسید تا با ردوبدل‌شدن 5 گل در 6 مسابقه، یکی از کم گل‌ترین هفته‌های لیگ سپری شده باشد. بعد از انجام دیدار حساس پرسپولیس، نوبت به دیگر مدعی قهرمانی لیگ بیست‌وسوم رسید تا نخستین دیدارش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران را برگزار کند

 

استقلالی‌ها که در نیم‌فصل نخست با وجود حواشی پرشمار توانستند در قامت صدرنشین به کار خود پایان بدهند، به دنبال شروعی مقتدرانه در نیم‌فصل دوم بودند تا بتوانند جایگاه خود در رتبه نخست جدول را تثبیت کنند. در طرف مقابل، زردپوشان آبادانی بعد از گذراندن یک نیم‌فصل ناامیدکننده و کسب تنها 11 امتیاز از 15 مسابقه، به تهران سفر کرده بودند و در اولین تجربه سرمربیگری سهراب بختیاری‌زاده در لیگ بیست‌وسوم به دنبال شگفتی‌سازی برابر استقلالِ صدرنشین بودند تا از شرایط بحرانی فاصله گیرند.

 

ترکیب استقلال 

حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند (از دقیقه 46: امید حامدی‌فر)، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی (از دقیقه 84: جعفر سلمانی)، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه (4+90): میلاد فخرالدینی)، آرش رضاوند، آرمان رمضانی (از دقیقه 69: مهرداد محمدی) و گوستاوو بلانکو

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: جواد نکونام

 

ترکیب صنعت‌نفت آبادان

پیام پارسا، عرفان قهرمانی، فیاض میردورقی، میثم تهی‌دست، فرشاد محمدی‌مهر (از دقیقه 86: فاخر تهامی)، امیرمحمد پناهی (از دقیقه 86: فرزین معامله‌گری)، محمدصادق بارانی، رضا امانی‌نژاد (از دقیقه 69: رحیم آلبوغبیش)، حسین شنانی (از دقیقه 64: علی یوسف)، طالب ریکانی و یوسف کی‌شمس (از دقیقه 86: ساسان حسینی)

 

سرمربی: سهراب بختیاری‌زاده

 

جواد نکونام در روزی‌که هر 3 خرید زمستانی تیمش را در فهرست استقلال می‌دید، تصمیم گرفت تا صرفاً از رافائل سیلوا در ترکیب اصلی تیمش بهره ببرد و نام میلاد فخرالدینی و جلال‌الدین ماشاریپوف را در بین بازیکنان ذخیره جای داد. حضور همزمان آرمان رمضانی و گوستاوو بلانکو در خط حمله استقلال و نیمکت‌نشینی مهرداد محمدی از جمله نکات جالب‌توجه ترکیب استقلال بود. در آن‌سوی میدان هم سهراب بختیاری‌زاده تصمیم گرفت تا از خریدهای زمستانی تیمش از جمله عرفان قهرمانی، فرشاد محمدی‌مهر و محمدصادق بارانی در ترکیب اصلی تیمش برای دیدار امروز بهره ببرد.

 

هواداران استقلال به دلیل حکم صادره از سوی کمیته انضباطی محروم از حضور در ورزشگاه آزادی بودند و در غیاب آن‌ها، نبرد تیم‌های استقلال تهران و صنعت‌نفت آبادان از ساعت 17:19 با قضاوت حسن اکرمی در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد. آبی‌پوشان پایتخت توپ‌ومیدان را از همان دقایق ابتدایی مسابقه در اختیار گرفتند اما با وجود پاس‌کاری‌های متعدد، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه صنعت‌نفت نبود و بازی درگیرانه از سوی 2 تیم دنبال می‌شد. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، سرانجام در دقیقه 24 روی ارسال یک ضربه کرنر و تاثیرگذاری گوستاوو بلانکو، آرمین سهرابیان در موقعیت گلزنی قرار گرفت که شوت او را پیام پارسا با واکنشی زیبا برگشت داد.

شاگردان نکونام به نمایش مالکانه خود ادامه دادند و به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه صنعت‌نفت بودند. در طرف مقابل، زردپوشان صنعت‌نفت در تلاش بودند تا با ثبت عملکردی بی‌نقص در فاز دفاعی، از ضدحملات استفاده کنند و دروازه استقلال را تهدید کنند. مصدومیت‌های سریالی بازیکنان صنعت‌نفت باعث وقفه در جریان بازی شد و همین مسئله سبب شد تا حسن اکرمی برای پایان نیمه نخست، 4 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کند. استقلالی‌ها در دقیقه (4+45) روی یک حرکت تیمی زیبا و پاس فوق‌العاده گوستاوو بلانکو، صاحب موقعیت گلزنی شدند اما روزبه چشمی با وجود گذر از دروازه‌بان صنعت‌نفت، ناکام در زدن ضربه آخر بود تا دروازه نفتی‌ها بسته بماند و آبی‌ها ناکام در رسیدن به گل برتری باشند.

 

استقلالی‌ها در ادامه حرکت روزبه چشمی که منجر به یک ضربه کرنر شد، بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شدند که این‌بار هم تلاش‌شان نافرجام بود. در این صحنه، شاگردان نکونام نسبت به عدم اعلای خطای هند میثم تهی‌دست اعتراض داشتند و اعتقادشان بر این بود که داور مسابقه باید اعلام پنالتی می‌کرد اما اکرمی چنین اعتقادی نداشت و سوت پایان نیمه نخست را به صدا در آورد تا بازی با تساوی بدون گل در نیمه اول خاتمه یابد. جواد نکونام در بین 2 نیمه تغییر جالب‌توجهی در ترکیب تیمش انجام داد و امید حامدی‌فر را به جای محمدحسین مرادمند به میدان فرستاد تا روزبه چشمی بار دیگر به خط دفاع استقلال منتقل شود!

 

آبی‌پوشان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و روی یک کار تیمی زیبا و پاس آرمان رمضانی، مهدی مهدی‌پور در دقیقه 47 با شلیکی پرقدرت توپ را به تور دروازه صنعت‌نفت را رساند تا اولین موقعیت جدی استقلالی‌ها در نیمه دوم به گل ختم شود. بعد از گلزنی مهدی‌پور، شاگردان بختیاری‌زاده به دنبال جبران گل خورده بودند که در دقیقه 52، فرصت مناسبی نصیب طالب ریکانی شد اما شوت او از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت. بعد از این موقعیت، شاگردان جواد نکونام بار دیگر صاحب توپ‌ومیدان شدند و به دنبال آن بودند تا برای رسیدن به گل‌های بیشتر خلق موقعیت کنند.

 

گوستاوو بلانکو در دقیقه 63 فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه سر خطرناک مهاجم آرژانتینی از بالای دروازه صنعت‌نفت به بیرون رفت. در ادامه، او 2 بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شد که یک‌بار پیام پارسا سد راه گلزنی بلانکو شد و در ادامه، ضربه این مهاجم آرژانتینی در چارچوب دروازه صنعت‌نفت نبود تا ناکامی‌اش در زمینه گلزنی برابر حریف آبادانی ادامه داشته باشد. شاگردان نکونام که به دنبال رسیدن به گل دوم بودند در دقیقه 78 بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شدند که این‌بار ضربه صالح حردانی کیفیت لازم را نداشت و در چارچوب دروازه صنعت‌نفت قرار نگرفت.

 

بلانکو در دقیقه 80 بازهم در موقعیت مناسب گلزنی قرار گرفت اما این‌بار او تعلل زیادی انجام داد و هوشیاری خط دفاعی صنعت‌نفت باعث شد تا ناکامی مهاجم آرژانتینی در گلزنی ادامه داشته باشد. مهرداد محمدی روی توپ‌گیری عالی و یک فرار سرعتی خود را به محوطه جریمه صنعت‌نفت رساند و در موقعیت گلزنی قرار گرفت که واکنش دیدنی پیام پارسا در دقیقه 86 سد راه گلزنی او شد تا همچنان بازی با برتری یک‌گله آبی‌ها ادامه پیدا کند و به شمار گل‌های شاگردان نکونام افزوده نشود.

 

حسن اکرمی برای نیمه دوم مسابقه، 5 دقیقه وقت اضافی اعلام کرد که شاگردان نکونام در دقایق پایانی مسابقه به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند اما تلاش‌شان برای رسیدن به گل دوم بی‌ثمر بود و درخشش پیام پارسا اجازه نداد تا اختلاف 2 تیم افزایش پیدا کند. البته که استقلالی‌ها در مسیر حفظ 3 امتیاز موفق عمل کردند تا نیم‌فصل دوم را با کسب پیروزی آغاز کنند و بتوانند به صدرنشینی‌شان در لیگ بیست‌وسوم ادامه بدهند و فاصله‌شان با سایر رقبا را افزایش دهند.

آبی‌پوشان پایتخت با این پیروزی 35 امتیازی شدند و جایگاه خود در رتبه نخست لیگ بیست‌وسوم را تثبیت کردند و فاصله‌شان با پرسپولیس را به 5 امتیاز رساندند. صنعت‌نفت آبادان هم در ادامه تیره‌روزی‌های خود در فصل جاری لیگ برتر، با پذیرش نهمین شکست فصل، 11 امتیازی باقی ماند و با تفاضل 14- در رتبه پانزدهم به کار خود در هفته شانزدهم لیگ برتر پایان داد. آبی‌پوشان پایتخت روز پنجشنبه سوم اسفندماه در هفته هفدهم لیگ برتر باید در انزلی به مصاف ملوان بروند و در همان روز، صنعت‌نفت آبادان در خانه میزبان فولاد خوزستان خواهد بود.

 

نتایج دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه

فولاد خوزستان 0-1 گل‌گهر سیرجان

 

پنجشنبه بیست‌وششم بهمن‌ماه

شمس‌آذر قزوین 0-0 استقلال خوزستان

پیکان تهران 1-1 نساجی مازندران

ذوب‌آهن اصفهان 0-1 ملوان بندرانزلی

مس رفسنجان 0-0 هوادار تهران

آلومینیوم اراک 1-0 پرسپولیس

 

جمعه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه

استقلال 1-0 صنعت‌نفت آبادان

 

برنامه ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

*معوقه

سپاهان اصفهان – تراکتور تبریز

 

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی با انجام 7 مسابقه پیگیری شد که در پایان دیدارها، استقلال با 35 امتیاز صدرنشین لیگ بیست‌وسوم باقی ماند و تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران هم با 31 و 30 امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم نام‌شان به چشم می‌خورد. البته که دیدار سپاهان و تراکتور در این هفته از رقابت‌ها، معوق شد و هنوز زمان برگزاری آن مشخص نشده است. در قعر جدول هم، استقلال خوزستان با 9 امتیاز حضور دارد و تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و نساجی مازندران هم 11 امتیازی هستند.

 

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران روز چهارشنبه دوم اسفندماه آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین دوئل این هفته، 2 تیم پرسپولیس و تراکتور باید در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند. همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، استقلالِ صدرنشین هم روز پنجشنبه سوم اسفندماه در انزلی میهمان ملوان است و دیدار سپاهان و ذوب‌آهن هم با توجه به حضور طلایی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شده است.

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا