آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

الهلال عربستان ۲-۱ نساجی ایران؛ پایانی آبرومندانه با یک سوپرگل رویایی

در آخرین مسابقه گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا، نساجی ایران با نتیجه 2 بر یک مقابل الهلال عربستان شکست خورد.

چهارمین گروه از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور تیم‌های الهلال عربستان، نوفباخور ازبکستان، نساجی ایران و بمبئی‌سیتی هند تشکیل شد که بعد از انجام 5 مسابقه، سرنوشت تیم سرگروه مشخص شد و الهلالی‌ها توانستند با کسب 13 امتیاز خود را در قامت تیم نخست به مرحله حذفی بفرستند. عملکرد درخشان نوفباخور ازبکستان هم باعث شد تا آن‌ها با کسب 10 امتیاز در یک‌قدمی صعود به مرحله حذفی قرار گیرند و نبرد آسان برابر بمبئی‌سیتی که هیچ امتیازی از 5 دیدار قبلی خود به‌دست نیاورده بود، این تیم را هم در یک‌قدمی صعود قرار داد.

 

نساجی ایران که ناکامی‌اش در مسیر رسیدن به مرحله حذفی در پایان هفته چهارم مسجل شد، امشب در آخرین مسابقه‌اش در مرحله گروهی میهمان تیم صعودکرده الهلال عربستان بود. شاگردان مهدی رحمتی بعد از شکست دادن بمبئی‌سیتی امید به آن داشتند تا بتوانند پایانی خوش را در رقابت‌های آسیایی با کسب امتیاز برابر الهلال تجربه کنند و در طرف مقابل، الهلالی‌ها هم در سودای آن بودند تا روند پیروزی‌های خود در 14 مسابقه قبلی را حفظ کنند و امشب با کسب پانزدهمین برد پیاپی، صعودی مقتدرانه را به مرحله حذفی داشته باشند.

 

ترکیب الهلال عربستان

یاسین بونو (از دقیقه 46: حبیب الوطیان)، کالیدو کولیبالی (از دقیقه 85: خلیفه الدوساری)، علی البلیهی، سعود عبدالحمید، محمد البریک، سلمان الفرج، محمد کنو، میشل، سالم الدوسری، عبدالله الحمدان (از دقیقه 60: سرگی میلینکوویچ ساویچ) و صالح الشهری (از دقیقه 60: الکساندر میتروویچ)

گروه نرم افزاری ماهور

سرمربی: خورخه ژسوس

 

ترکیب نساجی ایران

حسین خطیر، امیرمحمد هوشمند، وحید محمدزاده، صابر حردانی (از دقیقه 87: مهدی رضایی)، محمداحسان حسینی، سعید غلامعلی‌بیگی (از دقیقه 66: مرصاد سیفی)، مهرداد عبدی (از دقیقه 55: خوزه آنتونیو دلگادو)، اسماعیل بابایی (از دقیقه 66: محمدرضا ترابی)، محمود قائدرحمتی، حسین زامهران (از دقیقه 66: فرشید اسماعیلی) و محمدرضا آزادی

سرمربی: مهدی رحمتی

 

خورخه ژسوس در غیاب روبن نوس و مالکوم، از میان ستاره‌های کلیدی تیمش به یاسین بونو، کالیدو کولیبالی و میشل در ترکیب اصلی میدان داد و نام سرگی میلینکوویچ ساویچ و الکساندر میتروویچ را هم در جمع بازیکنان ذخیره خود جای داد. در آن‌سوی میدان هم مهدی رحمتی بعد از جوان‌گرایی در دیدار قبلی، ترکیب تیمش را برای مسابقه امشب دستخوش تغییرات مهمی کرد؛ به‌طوری‌که نسبت به دیدار با بمبئی‌سیتی هند، 5 تغییر در ترکیب نساجی از سوی مهدی رحمتی اعمال شده بود و به جای امیرحسین سام‌دلیری، امیرمهدی جان‌ملکی، مرصاد سیفی، محمدرضا عباسی و محمدرضا ترابی، نام وحید محمدزاده، امیرمحمدهوشمند، صابر حردانی، حسین زامهران و مهرداد عبدی در ترکیب اصلی نساجی به چشم می‌آمد.

دو تیم از ساعت 19:30 در ورزشگاه ملک فهد ریاض کار خود را آغاز کردند. بازیکنان نساجی در دقایق ابتدایی مالک توپ بودند اما خیلی زود و روی اولین موقعیت جدی گلزنی، میشل توانست روی ارسال محمد البورایک در دقیقه 4 دروازه نساجی را باز کند. بعد از گلزنی میشل، بازیکنان نساجی در دقایق ابتدایی مالک توپ بودند اما خیلی زود و روی اولین موقعیت جدی گلزنی، میشل توانست روی ارسال محمد البورایک در دقیقه 4 دروازه نساجی را باز کند. بعد از گلزنی میشل، حملات پردامنه الهلالی‌ها آغاز شد اما بی‌دقتی شاگردان ژسوس در کنار درخشش حسین خطیر سد راه گلزنی بیشتر آن‌ها شد. اوج درخشش او در دقیقه 28 بود که توانست 3 موقعیت پیاپی این تیم را مهار کند و بعد از آن در دقیقه 31، موقعیتی مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه نساجی رخ داد که داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد و اعتقادی به اعلام خطای پنالتی نداشت.

 

شاگردان رحمتی در واپسین لحظات نیمه نخست فرصت گلزنی داشتند اما واکنش خوب یاسین بونو سد راه این اتفاق شد. در آغاز نیمه دوم، ژسوس در تصمیمی جالب‌توجه به سراغ تعویض دروازه‌بان تیمش رفت و بونو را از ترکیب الهلال خارج کرد. در نیمه دوم هم الهلالی‌ها تیم برتر میدان مسابقه بودند و در دقیقه 54، سالم الدوساری روی واکنش ضعیف حسین خطیر موفق شد گل دوم تیمش را به‌ثمر برساند. بعد از ثبت گل دوم الهلال و تعویض‌های تهاجمی انجام شده از سوی مهدی رحمتی، حملات نساجی آغاز شد اما بی‌دقتی و فرصت‌سوزی بازیکنانی مانند محمدرضا آزادی سبب شد تا نتیجه مسابقه 2 بر صفر باقی بماند.

 

بازیکنان نساجی برای جبران یکی از گل‌های خورده تلاش زیادی انجام دادند و سرانجام، محمود قائدرحمتی با شوتی پرقدرت و با یک ضربه والی استثنایی توانست دروازه الهلال را در دقیقه 78 باز کند تا اختلاف دو تیم به یک گل کاهش پیدا کند. در دقایق پایانی مسابقه، دو تیم نمایش نزدیکی داشتند اما خبری از تغییر نتیجه بازی نبود و تلاش شاگردان رحمتی برای ثبت گل تساوی بی‌ثمر بود تا نساجی با شکستی 2 بر یک برابر الهلال عربستان به کار خود در لیگ قهرمانان آسیا 2023 پایان بدهد.

 

نساجی با شکست در مسابقه امشب، 6 امتیازی باقی ماند و کار خود را در رتبه سوم گروه چهارم به پایان برد. الهلال هم با کسب پانزدهمین برد پیاپی (در تمامی رقابت‌ها)، 16 امتیازی شد و در قامت تیم صدرنشین گروه خود را به مرحله حذفی رساند. در دیگر دیدارها، نوفباخور ازبکستان مقابل بمبئی‌سیتی هند به پیروزی رسید، السد قطر برابر نسف‌قارشی ازبکستان متوقف شد و نبرد تیم‌های الفصیلی اردن و شارجه امارات هم با برتری 2 بر یک نماینده اردن به پایان رسید تا کار پرسپولیس و سپاهان برای صعود راحت‌تر شود! در آخرین مسابقه امشب، الاتحاد عربستان و سپاهان ایران از ساعت 21:30 به وقت تهران برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.

68 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا