آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

الگوبرداری قلعه‌نویی از پپ؛ باید مثل تیم‌های گواردیولا سریع حمله کنیم و گل بزنیم!

امیر قلعه‌نویی و مهدی طارمی، سرمربی و ستاره تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی هنگ‌کنگ حضور یافتند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران، شامگاه فردا (جمعه) در دومین مسابقه‌شان از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 باید به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ بروند. با توجه به پیروزی 4 بر یک در دیدار نخست مقابل فلسطین، برد در نبرد با حریف آسیایِ شرقی می‌تواند صعود شاگردان قلعه‌نویی به مرحله حذفی را مسجل کند و همین مسئله باعث شده تا ملی‌پوشان با تمام قوا در انتظار رویارویی با تیم ملی هنگ‌کنگ باشند و امیدوارند که بتوانند در دوئل با این تیم، دومین پیروزی‌شان در جام ملت‌های آسیا 2023 را به‌دست آورند.

 

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی هنگ‌کنگ حضور پیدا کرد تا به سوالات خبرنگاران درباره دیدار فردا و شرایط کلی تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا صحبت کند. قلعه‌نویی در صحبت‌هایش نسبت به سبک بازی تیمش، توضیحاتی ارائه کرد و همچنین درباره اولین مسابقه ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 برابر فلسطین هم توضیحاتی را ارائه کرد. مهدی طارمی، ستاره تیم ملی فوتبال ایران هم همراه قلعه‌نویی در نشست خبری بود و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

خوشحالم که در تیم ما هر نفر برای هر مسابقه‌ای آماده است

قلعه‌نویی در آغاز صحبت‌هایش، اشاره به دیدار قبلی برابر فلسطین کرد و درباره کیفیت فنی هنگ‌کنگ هم گفت: «بازی قبلی بازی بسیار سختی بود، یک بازی قدرتی و جنگنده که متاسفانه یکی دو بازیکن ما مصدوم شدند. همه فکر می‌کنند که فلسطین تیم ضعیفی بود، اصلا چنین چیزی نبود. در رابطه با بازی هنگ‌کنگ عرض کنم که هنگ‌کنگ یک تیم بسیار خوب و با برنامه ای است. قطعا این بازی هم سخت است اما خوشحالم که در تیم ما هر نفر برای هر مسابقه‌ای آماده است. این خیلی برای ما مسأله مهمی است که بازیکنان ما در قالب تاکتیکی تیم خیلی خوبی هستند، خلاقیت و ابتکار خصوصیات فوتبالیست‌های ایرانی است که باید در طول بازی استفاده کنیم. امیدوارم یک بازی خوبی شود و ما نتیجه لازم را بگیریم».

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به اینکه تیمش با وجود تعداد پاس کم، موقعیت‌های زیادی خلق می‌کند، توضیح داد: «این بازی تیکی‌تاکا را آقای گواردیولا در بارسلونا باب کرد و خود همین مربی الان فلسفه بازی‌اش را عوض کرده است. الان در آنالیز جدید شاید اگر هزار پاس بدهید به شما نمره‌ای ندهند، شاید یک پاسی بدهید که چهار بازیکن را از بازی خارج می‌کند که پنج امتیاز می‌گیرد، پس این فلسفه کمی قدیمی شده است. ما باید طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع هم به فاز حمله برویم. گواردیولا در منچسترسیتی همین کار را انجام می‌دهد. همین فلسفه را من در تیم‌هایم انجام می‌دهم».

 

وقتی هزار پاس بدهیم ولی خلق موقعیت نکنیم چه فایده؟

امیر قلعه‌نویی در توضیح بیشتر سبک بازی تیم ملی ایران گفت: «وقتی هزار پاس بدهیم ولی خلق موقعیت نکنیم چه فایده؟ شما با مالکیت باید هر چه سریعتر فضا بگیرید و به سمت خلق موقعیت بروید. این الان فوتبال روز و مدرن دنیا است. این که به عقب برود و ۵۰۰ پاس بدهید نه نمره‌ای می‌گیرید و اگر بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید هیچ فایده‌ای ندارد. الان فلسفه جدید فوتبال این است که ضمن مالکیت داشتن با سرعت بالا خلق موقعیت کنید و به گل برسید».

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره اتحاد شکل گرفته در تیم ملی توضیح داد: «تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد. در گذشته تیم‌هایی حتی در باشگاه‌ها و تیم ملی بودند که شرایط خوبی از نظر بازیکنی داشتند اما تیم نبودند حتی به دسته پایین‌تر هم سقوط کردند. از وقتی در تیم ملی آمدیم سعی کردیم این موضوع را حل کنیم. نه اینکه قبلا نبوده باشد اما با کمک بازیکنان بزرگتر آن را کامل‌ترش کردیم. ببینید در تعویض‌هایی که داشتیم اینطور بوده و در بازی‌های آینده می‌تواند به ما کمک کند. در مصاحبه قبلی هم گفتم اگر مربی صداقت داشته باشد خیلی از مشکلات حل می‌شود. وقتی بازیکن صداقت را از مربی ببیند با کیفیت و قدرت بیشتری برای تیمش بازی می‌کند».

 

یکی از تیم‌های خوب این جام هستیم و خوشحالم که همه این را می‌گویند

سرمربی تیم ملی ایران درباره انتظارها از تیمش برای کسب عنوان قهرمانی گفت: «هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. فکر و ذکر ما بازی فرداست و برای ما یک نوعی فینال است. یک برنامه کلی برای این بازی‌ها داریم که طبق این برنامه کلی بازی به بازی پیش می‌رویم. بعد از اینکه مشخص شد حریف ما در مرحله حذفی چه تیمی است از لحاظ تمرکزی و فنی باید در آن بازی که حکم فینال را دارد تمرکز کنیم. فوتبال یکسری شانس‌ها و یکسری اتفاقات خودش را دارد. شما برنامه‌ریزی کردید و آنالیز دارید ولی با یک اشتباه بچه‌گانه تیم شما ۱۰ نفره می‌شود. در مجموع از نظر فنی و توانایی یکی از تیم‌های خوب این جام هستیم و خوشحالم که همه این را می‌گویند».

 

قلعه‌نویی با اشاره به کیفیت فنی تیم ملی ایران گفت: «خوشبختانه از نظر فنی تیم بسیار خوبی هستیم. امیدواریم بازی به بازی بهتر شویم. برنامه ما این است که بدن های بازیکنان شرایط خوبی داشته باشد. ما یقینا فردا یکسری تغییرات داریم و فردا هم احتمالا سه چهار تغییر داریم. نفرات تیمی ما طوری هستند که تا ۱۰ درصد تفاوت می‌توانند مثل هم بازی کنند. در مراحل حذفی بازی‌های فشرده می‌شود و از الان برای آن بازی‌های برنامه ریزی می کنیم که بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم».

 

طارمی به نحو احسن در تیم ملی انجام وظیفه می‌کند

امیر قلعه‌نویی درباره سبک بازی تیم ملی هنگ‌کنگ توضیح داد: «هنگ‌کنگ تیم خوبی است و مربی باتجربه‌ای هم دارد. اگر اشتباه نکنم در بوندس‌لیگا هم مربیگری کرده است. از وقتی به هنگ‌کنگ رفته چه در تیم المپیک و چه در بزرگسالان پیشرفت داشته است. بازی گذشته هم جزو تاریخ است و به آن بازی فکر نمی‌کنیم. به بازی فردا فکر می‌کنیم. بازی آن‌ها مقابل امارات را آنالیز کردیم و می‌دانیم که تغییرات دارند. در هر بازی بیشتر روی قدرت تاکتیکی خودمان فکر می‌کنیم تا قدرت حریف. شاید یک تغییرات جزئی داشته باشیم ولی تمرکزمان روی خودمان است».

 

سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به تغییر پست مهدی طارمی در تیم ملی در مقایسه با تیم باشگاهی‌اش هم توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: «فلسفه اینجا شاید با باشگاهی فرق کند. نمی‌خواهیم ریز آن را بگوییم ولی فلسفه خاص خودمان را داریم که آقای طارمی به نحو احسن در تیم ملی انجام وظیفه می‌کند».

 

قلعه‌نویی در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به صعود تیم ملی قطر به مرحله حذفی گفت: «40 سال پیش اینجا فوتبال بازی می‌کردم، تغییرات را از نظر زیرساختی و اجتماعی دیدم و خوشحالم یک کشور آسیایی توانسته جام جهانی خوبی را برگزار کند. این کشور توانسته 3 جام ملت‌ها برگزار کند و مطمئنا این جام ملت‌ها بهترین جام ملت‌های تاریخ خواهد شد. از صعود قطر هم خوشحالم و تیم خوبی هستند، وقتی شما برنامه‌ریزی کنید و موقعیت داشته باشید پیشرفت حاصل می‌شود که قطر توانسته این کار را انجام بدهد».

یکدست‌ترین تیم چند سال اخیر را داریم

مهدی طارمی هم در آغاز صحبت‌هایش با اشاره به دیدار قبلی مقابل فلسطین گفت: «بازی قبل بازی سختی بود که توانستیم گام اول را خیلی خوب برداریم. همان‌طور که می‌دانید بازی اول طوری است که در هر تورنمنتی سخت است. توانستیم آن بازی را ببریم و الان مهمترین حریف ما و تمرکز ما کامل روی هنگ‌کنگ است و همان‌طور که سرمربی محترم تیم هم عرض کرد از لحاظ تکنیکی برای این بازی آماده و سرحال هستیم. شما شاید به نحوه چینش بازیکنان نگاه کنید شاید بگویید که ما با دو مهاجم بازی می‌کنیم. قرار نیست که کسی در باشگاهش مهاجم است اینجا هم مهاجم باشد. طوری‌که اینجا بازی می‌کنیم، شاید کاملا متفاوت‌تر از چیزی است که در ذهن شماست. از لحاظ تاکتیکی چیزی که شما می‌گویید نیست و ما در یک الگوی متفاوت‌تر بازی می‌کنیم».

 

طارمی درباره اتحاد شکل گرفته در تیم ملی توضیح داد: «سرمربی تیم ملی همیشه به یک موضوعی اشاره می‌کنند، راجع به کسانی که روی نیمکت می نشینند این موضوع صدق می‌کند. ۱۱ بازیکن در ترکیب حضور دارند و چه خوب چه بد بازی می‌کنند، کسانی که به بازی وارد می‌شوند تکلیف بازی را مشخص می‌کنند و این مسأله را همیشه در جلسات فنی به بازیکنان می‌گویند. قطعا شک نکنید این تیم از لحاظ همدلی و یکدستی، یکدست‌ترین تیم چند سال اخیر است که همدلی از داخل زمین به بیرون هم کشیده شده است که بازیکنان خارج از ترکیب از بازیکنان داخل زمین که گل هم زده‌اند خوشحال‌تر هستند».

 

قهرمانی جام ملت‌ها آنقدر جذاب است که به آقای گلی فکر نمی‌کنم!

ستاره تیم ملی ایران در واکنش به صعود تیم ملی قطر به مرحله حذفی گفت: «اول از همه به قطر بابت صعود به دور بعد تبریک می‌گویم، تجربه ای که در قطر داشتم خیلی خوب بود و به فوتبالم کمک کرد. قطر در دور گذشته قهرمان شد و الان که در خانه خودشان بازی می‌کنند انگیزه بیشتری دارند و تمام تلاششان را می‌کنند که دوباره قهرمان شوند. بازیکنان و تیم خوبی دارند و نظر خاصی نمی‌توانم درباره آن‌ها بدهم». مهدی طارمی در بخش پایانی صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا او به آقای گلی جام ملت‌ها فکر می‌کند یا خیر، توضیح داد: «همان‌طور که گفتید قهرمانی برای من آنقدر جذاب هست که وقت نمی‌کنم به این سوالی که شما پرسیدید فکر کنم، فکر می‌کنم بهترین جواب همین است».

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا