آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

انتخابی جام ملت‌های اروپا در اوج هیجان؛ از رقابت غیرمنتظره تا دردسرهای لوا

نتایج دیدارهای شب گذشته مقدماتی جام ملت‌ها معادلات جدیدی را برای صعود مطرح کرده است.

اگر غیر از این بود باید تعجب می‌کردیم. رقابت در جام ملت‌های اروپا نه در سال 2024 و در آلمان بلکه از همین حالا و در دور مقدماتی هم اوج هیجان را به بینندگانش هدیه می‌دهد. برخلاف انتظار اولیه، کار کرواسی برای صعود آسان از گروهش دشوار شده، رومانی در قامت شگفتی‌ساز ظاهر شده و لهستان هم کماکان برای موفقیت به بردهای بعدی احتیاج دارد. جذابیت‌ها ادامه دارد و هنوز تکلیف نهایی خیلی از گروه‌ها معلوم نشده است. به همین بهانه به مرور نتایج مهم بازی‌های شب گذشته و تاثیر آنها به مسیر صعود کننده‌ها می‌پردازیم.

 

کرواسی و ولز

از نایب قهرمان جام جهانی 2018 و یکی از تیم‌های همیشه مدعی سال‌های اخیر انتظار صعودی آسان در گروهی را داشتیم که ترکیه، ولز، ارمنستان و لتونی در آن حاضر بودند. در حقیقت هیچ یک از تیم‌های دیگر گروه در حد و اندازه کارنامه کرواسی در سال‌های اخیر نبودند و کسی فکرش را نمی‌کرد این تیم مدعی برای صعود آسان و قرار نگرفتن در مسیر پلی‌آف به زحمت بیفتد. با این حال آمادگی بالای ترکیه و بیدار شدن ولز و همچنین درخشیدن ارمنستان باعث شد تا کرواسی هم دردسری به نام صعود به دور بعد را تجربه کند. این تیم شب گذشته در دیداری سخت و نفس‌گیر در حالی که مودریچ، گواردیول، کواچیچ، بروزویچ و لیواکویچ را هم در ترکیب داشت و با تجهیزات کامل آماده صعود به دور بعدی شده بود در خانه ولز زمینگیر شد و معادلات را در گروه خودش پیچیده کرد. اکنون کرواسی و ولز به عنوان تیم‌های 10 امتیازی گروه با بازی‌های برابر چشم‌انتظار مسابقات بعدی و در تلاش برای ایستادن پشت سر ترکیه 16 امتیازی هستند. غیبت ولز شاید با حضور یک تیم دیگر پر می‌شد اما غیبت کرواسی همیشه مدعی و آماده برای جام ملت‌های اروپا در حد و اندازه یک ضایعه است و باید دید کروات‌ها چگونه این مخصمه را پشت سر خواهند گذاشت.

 

لهستان؛ بیم و امید

21 شوت به سمت دروازه مولداوی و 7 شوت در چارچوب این دروازه چیزی بیشتر از یک گل و یک تساوی در خانه مقابل مولداوی برای لهستانی‌ها نداشت تا گرفتاری صعود به دور بعدی برای آنها تشدید شود. لهستان در حالی که می‌توانست با 3 امتیاز این مسابقه شرایطش در گروه را کاملا بهبود ببخشد باز هم فرصت‌سوزی کرد تا تردیدها در مورد صلاحیت این تیم برای حضور در مرحله بعدی جام ملت‌های اروپا بیشتر شود. مولداوی شگفتی‌ساز در دیدار رفت هم یاران لواندوفسکی را شکست داده بود تا اصلی‌ترین دلیل مشکلات لهستان در مرحله مقدماتی مسابقات نام بگیرد. اکنون لهستان با یک بازی بیشتر نسبت به تیم‌های چک، مولداوی و آلبانی در رده سوم گروه ایستاده و با توجه به اینکه فقط یک بازی از این مرحله برایش باقی مانده به شدت مستعد چهارم شدن و جا ماندن از قافله تیم‌های راه پیدا کرده به مرحله نهایی جام ملت‌هاست. از بد حادثه بازی بعدی لهستان هم در برابر چک خواهد بود و آنها کار آسانی برای پشت سر گذاشتن این رقیب حتی در خانه خودشان ندارند. بیم و امیدها در اردوی همبازیان لواندوفسکی با هم آمیخته شده و البته سایه بیم بر روشنایی امید صعود می‌چربد و سنگینی می‌کند.

گروه نرم افزاری ماهور

خطر برای هالند

نروژ باز هم برخلاف انتظار فوتبالدوستان ضمن بهره بردن از 2 ستاره درخشان لیگ برتر انگلیس حرفی برای گفتن نداشت. این تیم مقابل اسپانیا بدون گل زده مغلوب شد تا هم زمینه صدرنشینی ماتادورها را فراهم کند و هم داغ نرسیدن به یک رقابت بزرگ بین المللی را برای هالند و اودگارد در آستانه تکرار شدن قرار دهد. نروژ با 10 امتیاز از 7 مسابقه در رده سوم گروه ایستاده و با پیروزی شب گذشته گرجستان حتی عنوان سومش را به خاطر پشت سر گذاشتن یک بازی بیشتر از این تیم در وضعیت تهدید می‌بیند. فقط یک بازی بسیار سخت برای نروژ باقی مانده و این تیم باید در این مسابقه در مقابل اسکاتلند آماده و با کیفیت در خانه این حریف دشوار قرار بگیرد. کار سخت رسیدن به مرحله بعدی مسابقات در حال زیر سوال بردن کیفیت هالند و اودگارد است و ناکامی متوالی در رسیدن به مسابقات بزرگ بین‌المللی این شائبه را ایجاد می‌کند که 2 ستاره تیم فقط در تیم‌های باشگاهی خود و با حضور سایر ستاره‌ها قابلیت درخشش دارند.

46 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا