آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ایران ۲-۱ امارات؛ کولاک زوج طارمی و سردار در شب جنجالی (VAR)

تیم ملی ایران با دو گل سالم و سه گل مردود موفق شد در آخرین بازی مرحله گروهی بردی 2 بر یک را برابر امارات به‌دست آورد.

جام ملت‌های آسیا 2023 به روزهای حساس و سرنوشت‌ساز خود نزدیک می‌شود و روز گذشته پرونده مسابقات در گروه نخست بسته شد و تیم‌های ملی قطر و تاجیکستان توانستند جواز حضور در مرحله حذفی را به‌دست آورند و عصر امروز (چهارشنبه) هم در مسابقات گروه دوم، تیم‌های ملی استرالیا، ازبکستان و سوریه موفق شدند به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کنند تا سرنوشت این گروه از رقابت‌ها هم مشخص شود و نوبت به انجام دیدارهای پایانی گروه سوم رسید.

 

تیم ملی ایران که 2 دیدار قبلی خود در جام ملت‌های آسیا را با موفقیت پشت سر گذاشته بود، امروز (چهارشنبه) به مصاف تیم ملی امارات رفت که شاگردان قلعه‌نویی با کسب حتی یک امتیاز هم می‌توانستند صدرنشین گروه شوند و در نقطه مقابل، اماراتی‌ها برای حفظ جایگاه خود در رتبه دوم به کسب امتیاز نیاز داشتند و برای آنکه بتوانند به عنوان تیم سرگروه راهی مرحله حذفی شوند، باید در جدال با تیم ملی ایران پیروز می‌شدند. در بازی همزمان هم تیم‌های ملی فلسطین و هنگ‌کنگ برای کسب اولین پیروزی‌شان در جام ملت‌های آسیا و زنده‌شدن شانس صعودشان به مرحله حذفی به دنبال کسب 3 امتیاز بودند.

 

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی (از دقیقه 45: رامین رضاییان)، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (از دقیقه 67: امید ابراهیمی)، علی قلی‌زاده (از دقیقه 67: علیرضا جهانبخش)، مهدی قایدی (از دقیقه 67: محمد محبی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (از دقیقه 87: رضا اسدی)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

ترکیب تیم ملی امارات

خالد عیسی، خالد الظنحانی (از دقیقه 74: عبدالله ادریس)، خالد الهاشمی، بدر ناصر، زاید سلطان، حارب عبدالله، عبدالله رمضان، ماجد راشد (از دقیقه 85: عبدالله حمد)، طحنون الزعابی (از دقیقه 57: کایو کاندو)، علی صالح (از دقیقه 85: فابیو لیما) و یحیی الغسانی

 

سرمربی: پائولو بنتو

 

2 تیم از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی کار خود را با قضاوت ایلگیز تانتاشف آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که امیر قلعه‌نویی نسبت به دیدار قبلی برابر هنگ‌کنگ ترکیب تیمش را دستخوش تغییرات مهمی کرده بود و حضور شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون در ترکیب اولیه باعث شده بود تا سیمای ترکیب تیم ملی ایران نسبت به دیدار برابر هنگ‌کنگ تغییر محسوسی داشته باشد.

 

ملی‌پوشان فوتبال ایران بازی را مالکانه آغاز کردند و به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه تیم ملی امارات بودند. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه و البته درخشش خالد عیسی، پاس در عمق دیدنی سردار آزمون به مهدی طارمی رسید و او توانست در دقیقه 26 گل اول مسابقه را به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی طارمی، همچنان توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان تیم ملی ایران بود و شاگردان قلعه‌نویی در تلاش بودند تا بتوانند به گل‌های بیشتر دست پیدا کنند و با بردی پرگل راهی رختکن شوند.

علی قلی‌زاده در دقیقه 34 با ضربه سر موفق به گلزنی شد و گل او در ابتدا پذیرفته شد اما بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، آفساید ستاره ایرانی اعلام شد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر دنبال شود. در واپسین دقایق نیمه نخست، برخورد شدید صادق محرمی با مدافع امارات باعث شد تا ستاره ایرانی آسیب ببیند و او به دلیل آسیب‌دیدگی شدید نتوانست به کار خود ادامه بدهد تا پیش از پایان نیمه اول، رامین رضاییان وارد ترکیب تیم ملی ایران شود. در لحظات پایانی نیمه نخست، موقعیت جدی روی دروازه‌ها خلق نشد تا با گلزنی طارمی، تیم ملی ایران برنده به رختکن برود.

 

شاگردان قلعه‌نویی در نیمه دوم هم با آرایشی تهاجمی به میدان آمدند اما روی یک غفلت از سوی محمدحسین کنعانی‌زادگان، داور مسابقه برخورد او با یحیی الغسانی را پنالتی تشخیص داد. البته که بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR)، داور ازبکستانی تصمیم نهایی خود را گرفت و کنعانی‌زادگان را هم با کارت زرد جریمه کرد تا او شانس حضور در دیدار بعدی تیم ملی را در مرحله یک‌هشتم نهایی از دست بدهد. الغسانی خود پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده ایستاد اما در دقیقه 64، مهار فوق‌العاده علیرضا بیرانوند باعث شد تا دروازه تیم ملی بسته بماند.

 

ملی‌پوشان به سرعت به سوی دروازه حریف خود حمله کردند تا به گل دوم برسند که مهدی طارمی روی پاس سردار آزمون موفق به گلزنی شد تا در دقیقه 65 اختلاف 2 تیم به 2 گل افزایش پیدا کند. سردار آزمون در دقیقه 67 توانست روی پاس مهدی طارمی، ایران را به گل سوم برساند که در این صحنه داور مسابقه آفساید آزمون را اعلام کرد تا با ثبت دومین گل مردود تیم ملی، بازی همچنان 2 بر صفر بماند. قلعه‌نویی با تعویض‌های تهاجمی امیدوار به حفظ روند نمایش تهاجمی تیمش بود که در دقیقه 81، محمد محبی روی پاس علیرضا جهانبخش توانست گل بزند اما این‌بار هم گل تیم ملی ایران مردود اعلام شد و برخلاف دفعات قبلی، این‌بار خطای محبی بعد از بررسی صحنه به کمک (VAR) اعلام شد تا بازی با نتیجه 2 بر صفر ادامه پیدا کند!

 

اماراتی‌ها در واپسین دقایق مسابقه چشم به استفاده از ضدحملات دوخته بودند تا به گل برسند که سرانجام، یحیی الغسانی توانست اولین گل امارات در تاریخ جام ملت‌های آسیا برابر ایران را به‌ثمر برساند و در دقیقه (3+90) اختلاف را به حداقل رساند تا دقایق پایانی بازی جذاب و مهیج شود. با وجود گلزنی الغسانی، شاگردان بنتو در تغییر نتیجه بازی به سود تیم خود و کسب امتیاز ناموفق بودند تا نبرد حساس صدرنشینی در گروه سوم با پیروزی 2 بر یک تیم ملی ایران خاتمه یابد.

 

تیم ملی فلسطین هم در دیدار همزمان موفق شد بردی 3 بر صفر را برابر هنگ‌کنگ به‌دست آورد تا شاگردان مکرم دبوب همزمان با کسب اولین پیروزی‌شان در تاریخ جام ملت‌های آسیا، صعود به مرحله حذفی را هم تجربه کنند! با توجه به نتایج به‌ثبت رسیده در مسابقات امشب، تیم ملی ایران با 9 امتیاز به عنوان تیم سرگروه راهی مرحله حذفی شد و تیم ملی امارات با 4 امتیاز و تفاضل 1+ به عنوان تیم دوم جواز حضور در مرحله حذفی را به‌دست آورد و فلسطینی‌ها هم با 4 امتیاز و تفاضل صفر به عنوان یکی از 4 تیم برتر سوم توانستند به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابند.

 

ملی‌پوشان فوتبال ایران با توجه به صدرنشینی در گروه سوم، باید روز چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه در آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم ملی سوریه بروند. همچنان تیم ملی امارات حریف تیم ملی استرالیا شد و شاگردان بنتو روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه باید در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقه خود را برگزار کنند و تیم ملی فلسطین هم حریف میزبان رقابت‌ها شد و شاگردان دبوب در مرحله یک‌هشتم نهایی باید روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه برابر تیم ملی قطر صف‌آرایی کنند.

57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا