آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بازخوانی برد انتقامی تیم ملی؛ روزی‌که ستاره تیم «امیر» بود

شاگردان امیر قلعه‌نویی با ارائه یک نمایش مقتدرانه موفق شد به جمع 4 تیم برتر آسیا راه پیدا کند.

تیم‌های ملی ایران و ژاپن در حساس‌ترین دوئل مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 برابر هم قرار گرفتند که در نیمه نخست ژاپنی‌ها با بردی یک‌گله به رختکن رفتند. در نیمه اول، به جز گل موریتا، ملی‌پوشان در تلاش بودند تا بتوانند دروازه تیم ملی ژاپن را تهدید کنند اما حملات نصفه‌ونیمه شاگردان قلعه‌نویی راه به جایی نبرد ولی در این میان نکته مهم، مدیریت بازی از سوی شاگردان قلعه‌نویی و مهار ستاره‌های ژاپنی بود. جالب آنکه پیش از شروع مسابقه، نیمکت‌نشینی احسان حاج‌صفی و مهدی قایدی برای هواداران فوتبال بسیار سوال‌برانگیز شده بود اما جانشینان این 2 بازیکن توانستند عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارند.

 

محمدی و محبی و بهترین پاسخ به اعتماد قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی در حالی تصمیم به نیمکت‌نشینی حاج‌صفی و قایدی گرفت که به جای آن‌ها، میلاد محمدی و محمد محبی در ترکیب اصلی قرار گرفتند. محمدی هم در سمت چپ خط دفاع مهره درخشانی بود و هم توانست در حملات مشارکت کند و فرارهای سرعتی داشت و توانست با ارسال‌های خود روی دروازه ژاپن خطرناک حاضر شود. از سوی دیگر، محمد محبی بارها با فرارهای سرعتی خود به سوی دروازه ژاپن به دنبال خلق موقعیت بود و تا پیش از آنکه گل تساوی را به‌ثمر برساند، این فرصت را داشت تا بتواند بازهم به ژاپن گل بزند.

 

محبی حتی این فرصت را داشت تا در قامت گل‌ساز هم در ترکیب تیم ملی بدرخشد اما با بدشانسی او تنها با ثبت یک گل کارش را در جدال حساس امروز به پایان برد. کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از پایان مسابقه دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن، به‌واسطه درخشش محمد محبی او را به عنوان بهترین زمین معرفی کرد تا بیش از پیش نمایش درخشان محمد محبی به چشم آید؛ جالب آنکه محبی امروز برای اولین‌بار در ترکیب اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2023 قرار گرفت و توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به جای بگذارد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مرد محبوب قلعه‌نویی هم کولاک کرد

قلعه‌نویی در غیاب مهدی طارمی تصمیم گرفت تا امید ابراهیمی را به ترکیب تیمش اضافه کند تا سامان قدوس در قامت هافبک بازی‌ساز به میدان برود و ابراهیمی در کنار سعید عزت‌اللهی در خط هافبک حضور یابد. ابراهیمی در جریان بازی، نمایش فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشت و اگر آفساید میلی‌متری سردار آزمون به‌ثبت نمی‌رسید، او می‌توانست با یک پاس گل کارش را در جدال حساس امروز به پایان ببرد اما با این‌حال امید ابراهیمی با یک نمایش فوق‌العاده کارش را به پایان برد.

 

سرمربی تیم ملی ایران با توجه به عملکرد درخشان ستاره‌های تیمش تصمیم گرفت تا دقیقه 90، تغییری در ترکیب تیمش اعمال نکند و این موضوع هم در نوع خود جالب‌توجه بود. با وجود انتقاداتی که از امیر قلعه‌نویی در بازی قبلی مقابل سوریه مطرح شد اما با این وجود، قلعه‌نویی توانست به‌نوعی اعاده‌حیثیت کند و با عملکردی فوق‌العاده در ارنج تیمش، بدون‌شک ستاره اصلی تیم ملی ایران بود. با توجه به افتخارات قلعه‌نویی در عرصه باشگاهی، برد امروز برای او یک نقطه مثبت دیگر در رزومه‌اش بود و قهرمانی در جام ملت‌های آسیا می‌تواند این رزومه این سرمربی کهنه‌کار را تکمیل کند.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا