آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بازگشت پرسپولیس به لیگ برتر؛ با تشکر از گل‌گهر و آلومینیوم!

پرسپولیس با عبور از سد تیم سرسخت شمس آذر و به لطف توقف استقلال و سپاهان و برابر رقبای‌شان مجددا وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی لیگ برتر پیدا کرد.

روز اول هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری 6 بازی به اتمام رسید و در آخرین دیدار، پرسپولیس موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد میهمان خود شمس آذر بگذرد تا با 25 امتیاز، پیش از دیدار ملوان و تراکتور، در جایگاه سوم بایستد. شمس آذر هم با 17 امتیاز تیم نهم جدول رده‌بندی به‌حساب می‌آید.

 

کار بزرگ پرسپولیس مقابل شمس آذرِ شکست‌ناپذیر

سرخ‌پوشان تهرانی بعد از 2 تساوی متوالی برابر استقلال تهران و خوزستان، توانستند بار دیگر به 3 امتیاز دست پیدا کنند و با روحیه‌ای فراوان به 2 دیدار باقیمانده مقابل نساجی و مس رفسنجان بیندیشند. 2 مسابقه‌ای که می‌تواند حسابی در سرنوشت تیم‌های بالانشین تاثیرگذار باشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی کار بزرگی انجام دادند؛ آن‌ها از سد تیمی گذشتند که 4 برد، 2 تساوی و تنها یک باخت در مسابقات قبلی خارج از خانه به ارمغان آورده بود و در 8 بازی اخیرش در لیگ 4 برد و 4 تساوی به‌ثبت رسانده بود و آخرین شکستش مربوط به بازی با ذوب‌آهن در هفته هفتم می‌شد.

 

وقتی همه‌چیز به سود پرسپولیس رقم خورد

این پیروزی و همچنین اتفاقاتی که در این هفته تا به اینجا رخ داده، همگی به سود پرسپولیس بوده است. ابتدا استقلال در سیرجان برابر میزبان سرسختش گل‌گهر سیرجان با نتیجه 1-1 متوقف شد و 2 امتیاز مهم را از دست داد. در ادامه سپاهان هم که روند فوق‌العاده‌ای را دنبال می‌کرد، در خانه با یک گل به آلومینیوم اراک نتیجه را واگذار کرد تا امتیازاتش در عدد 27 باقی بماند. این یعنی فاصله مدافع عنوان قهرمانی با 2 تیم صدرنشین لیگ به ترتیب 4 و 2 امتیاز شد. با ذکر این نکته که پرسپولیس یک بازی کمتر نسبت به رقیب سنتی خود انجام داده و فرصت کم‌تر کردن فاصله را دارد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

پرسپولیس چگونه در پایان نیم‌فصل اول صدرنشین می‌شود؟

پرسپولیس برای اینکه بتواند در پایان نیم‌فصل اول تیم صدرنشین جدول باشد، هنوز هم ماموریتی تقریبا غیرممکن پیش روی خود دارد. آن‌ها باید 2 بازی بعدی خود را با برد پشت سر بگذارند تا امتیازات‌شان به عدد 31 برسد. این پایان کار نیست. سرخ‌ها همچنین نیاز به این دارند تا پیکان همانند گل‌گهر برابر استقلال شکست نخورد و سپاهان هم نتواند همانند جدال با آلومینیوم، از سد تیم‌های گل‌گهر و شمس آذر قزوین بگذرد و یا در بهترین شرایط 3 امتیاز نصیبش شود. در این صورت این پرسپولیس است که برای هشتمین بار در پایان نیم‌فصل نخست یک دوره لیگ برتر، تیم صدرنشین جدول خواهد بود. ذکر این نکته هم لازم است که پرسپولیس در صورت پیروزی در هر 2 پیکار پیش رویش، تحت هر شرایطی بالاتر از تیم‌های تراکتور و ملوان در جدول خواهد ایستاد و به همین خاطر، عملکرد این 2 تیم نمی‌تواند حداقل تا پایان نیم‌فصل اول، خللی در صدرنشین شدن پرسپولیس به‌وجود بیاورد.

65 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا