آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بررسی ۳ مدعی قهرمانی لیگ برتر در ۱۰ هفته پایانی؛ پیچ سرنوشت

با نزدیک شدن به 10 بازی آخر لیگ برتر، بررسی شرایط هر تیم جالب توجه است.

برای کسانی که علاقه به فوتبال را پس از فصل جاری لیگ برتر انگلیس به دست می‌آورند خوب است در کنار نگاه کردن به تاریخ بزرگ و بازیکنان خاص فوتبال، این فصل لیگ برتر را همانند سریالی جذاب مرور کنند و رسیدن تیم‌های مختلف را به شرایط فعلی دنبال کنند. رقابت فصل جاری در اوایل راه به قدری غیر قابل پیش‌بینی بود که شاید بزرگ‌ترین پیشگوها هم هیچ نظری نداشتند اما هرچه بود، پس از تکان‌های فراوان، 3 دانه درشت رقابت‌ها در بالای الک لیگ برتر مانده‌اند و حالا جنگ، جنگ آنها خواهد بود.

 

جنگ‌های 3 تیمه

در میان 6 بزرگ سنتی انگلیس در دوران‌هایی، 3 غول چشمگیرتر توانسته بودند برای قهرمانی خودشان را به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌ها معرفی کنند و اگر تاریخ را مرور کنیم شبیه به ترکیب آرسنال، لیورپول و منچسترسیتی، مورد‌های زیاد دیگری را می‌توانیم پیدا کنیم که امتیازات نزدیک تیم‌ها تا هفته‌های پایانی نفس را در سینه حبس کرده بود.

 

اگر تنها لیگ برتر در قالب جدید را در نظر بگیریم، اولین رقابت تنگاتنگ مربوط به سال 99-1998 می‌شود. منچستریونایتد(64 امتیاز)، آرسنال(63) و چلسی(63) در هفته سی و یکم رقابتی خاص را تجربه کردند. پس از آن می‌توانیم به سال 02-2001 برویم؛ جایی که منچستریونایتد(57)، آرسنال(57) و لیورپول(56) در هفته بیست و هشتم رقابتی مشابه داشتند. این نوع جنگ در سال 10-2009 از هفته بیست و نهم با رقابت چلسی(64)، آرسنال (64) و منچستریونایتد (63) تکرار شد و جدیدترین چیزی که به یاد خواهد آمد، مربوط به سال 14-2013 می‌شود. منچسترسیتی(80)، لیورپول(80) و چلسی(79) یک رقابت جدی را در هفته سی و ششم داشتند. تاریخ برای بار دیگر می‌خواهد تکرار شود و رقابتی نفس‌گیر را به نمایش بگذارد. حالا زمانی است که اگر به فوتبال علاقه‌مند هستید، باید تمامی 30 دیداری که این 3 تیم جدید قرار است تا پایان فصل به نمایش بگذارند را به تماشا بنشینید.

گروه نرم افزاری ماهور

 

جنگ جدید و نیازهایش

هفته بیست و هشتم لیگ برتر انگلیس تمام شده و چیزی تا بازی آخر هر تیم نمانده است. آرسنال با 64 امتیاز، لیورپول با 64 امتیاز و منچسترسیتی با 63 امتیاز باید با بیشترین امتیاز ممکن لیگ را به پایان برسانند تا قهرمانی را به دست آورند. برای رسیدن به قهرمانی نیاز است شما امتیاز دریافت کنید و برای گرفتن امتیاز باید بازی‌ها را ببرید. برای بردن نیاز است تیم شما گل بزند و در کنارش گلی دریافت نکند و برای تمام این‌ها یک مغز متفکر می‌خواهید.

 

آرسنال

خط حمله

 

به آنها همیشه گوشزد می‌شد باید یک مهاجم کامل را به خدمت بگیرید تا قهرمان شوید اما آرتتا فصلش را با قمار روی ژسوس و هاورتز آغاز کرد. امروز برنده قطعا آرتتا است و احتمالا به منتقدانش نیشخند می‌زند. آرسنال بیشترین گل زده در تمام لیگ برتر را دارد و این تنها اتفاق ترسناک برای رقبای آنها نیست. توپچی‌ها در تمام نقاط با توپ پر به میدان آمده‌اند و در بخش‌های مختلف گلزنی، آنها هستند که سرآمد لیگ به حساب می‌آیند. تیم آرتتا بیشتری گل زده از روی ضربات شروع مجدد(19)، بیشترین گل زده با سر(16)، بیشترین بازیکنی که حداقل 5 گل زده(7 نفر)، بیشترین گل زده با پای چپ(25) و بیشترین گل زده با پای راست(26) را در اختیار دارد و رقبای آنها باید بدانند با تیم کوچکی روبه‌رو نیستند.

خط دفاعی

 

در حالی که بهترین آمارهای تهاجمی مربوط به توپچی‌هاست، در دفاع هم آنها حرف‌هایی برای گفتن داشته‌اند و در حال حاضر بهترین خط دفاعی لیگ در اختیار آنها است. آرسنال تنها 24 گل خورده دارد و در کنار آن، کمترین شوت به سمت دروازه در هر بازی(2.5)، بیشترین کلین‌شیت(11) و گل‌های مورد انتظار دریافتی آنها از سایر رقبا 8 گل کمتر بوده است. آمادگی سالیبا در فصل جدید و همچنین اضافه شدن دکلان رایس در جلوی او نقش بزرگی در رسیدن به این رکوردها داشته و تا اینجای کار آنها همه‌چیز برای رسیدن به قهرمانی را در اختیار دارند.

 

مربی

 

در این لحظه در مورد میکل آرتتا صحبت می‌کنیم؛ دستیاری ارزشمند برای پپ گواردیولا که حضورش در کنار دیگر مرد اسپانیایی قوت قلبی برای پپ بود و هر روز ماندن در کنار گواردیولا را همانند کلاس درسی می‌دید که باید نکته‌ای جدید از آن به دست آورد. برای هر مربی جوان احتمالا نیاز است تجربه به دست آورد اما شرایط کنونی به ما می‌گوید آرتتا گویا تجربه مناسب را به دست آورده و حالا زمان قهرمانی او رسیده است. میکل جوان در 13 بازی اول خود در رقابت با لیورپول و سیتی، 10 دیدار را با شکست تمام کرد اما در فصل جاری این مربی مقابل هیچ‌کدام از ۵ رقیب بزرگش شکست نخورده و نشانه‌های پختگی در او بسیار بیشتر شده است.

 

قهرمانی

 

رسیدن به جام لیگ برتر می‌تواند انتظار 20 ساله توپچی‌ها را پایان دهد و چه زمانی بهتر از روزهایی که بهترین اتفاقات برای این تیم رخ داده است؟ تیم آنها در تمامی بخش‌ها خوب ظاهر شده و تنها نیاز است روند خود را در 10 بازی بعد ادامه دهند. با این حال یک اما وجود دارد؛ یک مشکل بزرگ! شاید همه‌چیز تا این لحظه خوب بوده اما رقابت نفسگیر برای تمامی تیم‌ها می‌تواند با از دست دادن امتیاز همراه باشد. آنها باید با سیتی، اسپرز و یونایتد روبه‌رو شوند و همچنین تمامی بازی‌های خارج از خانه مقابل 10 تیم بالای جدول لیگ است.

 

 لیورپول

خط حمله

 

برای قرمزها 2 اتفاق به صورت همزمان رخ داده است. مو صلاح از مصدومیت بازگشته و فرم بدنش را بهبود بخشیده و در کنار آن، بالاخره با داروین نونیزی روبه‌رو شده‌ایم که توانسته جایگاه تور دروازه را در زمین بشناسد. از باکسینگ دی، تنها 2 بازیکن توانسته‌اند در هر بازی لیگ برتر بیش از یک گل مورد انتظار داشته باشند و آن 2 نفر محمد صلاح و داروین نونیز بوده‌اند. این خط‌ونشانی جدی برای سایر رقیبان است! در کنار این موضوع، هیچ تیمی در 15 دقیقه آخر بازی‌ها بیشتر از لیورپول گلزنی نکرده(24 گل) و اگر مقیاس هر دیدار را بزرگ کنیم و به لیگ برتر بدهیم، حالا زمان درخشش قرمزهای آنفیلد است. عقب افتادن آنها در 13 بازی آخر منجر به کسب امتیاز شده و این تیم تنها 2 را تجربه کرده است. در این موقعیت، خط حمله لیورپول آماده روزهای سخت آخر لیگ خواهد بود.

 

خط دفاعی

 

اگر نگوییم بهترین، یکی از بهترین مدافعان جهان در حال حاضر برای لیورپول بازی می‌کند. این می‌تواند با 26 گل خورده‌ لیورپول مرتبط باشد و مطمئنا از پیامدهای داشتن ویرجیل فن‌دایک در خط دفاعی است. برای اینکه یک تیم بتواند به راحتی و با خیال آسوده حمله کند، باید ساختار دفاعی قدرتمند باشد و فن‌دایک و یارانش در دیوار دفاعی خیال سایر بازیکنان هجومی را بسیار راحت کرده‌اند. او هیچ اشتباه منجر به گلی را در لیگ مرتکب نشده و در این فصل تنها 2 بار دریبل خورده است.

مربی

 

یورگن کلوپ مرد روزهای سخت خواهد بود و در فشار زیاد پا پس نمی‌کشد. شاید موقتا نیاز به استراحتی بزرگ داشته باشد و در پایان فصل خداحافظی کند اما شور و هیجان این مرد بزرگ برای قرمزها در تمام لحظات به قوت خود باقی است. گرفتن قهرمانی از چلسی با چند کودک نشان داد او برای کارهای بزرگ به ابزار اصلی نیاز نخواهد داشت و حتی اگر 11 مصدوم در تیم داشته باشد، باز هم برنده است. او لیورپول را لایق قهرمانی خواهد کرد. تعویض‎‌های کلوپ بیشترین گل زده برای تیمش را به ارمغان آورده و آنها را با 22 گل زده از طریق بازیکنان تعویضی، سرآمد لیگ برتر کرده است.

 

قهرمانی

 

مگر می‌شود عاشقانه‌ای که کلوپ در این فصل به راه انداخته با قهرمانی با لیگ برتر کامل نشود؟ این خداحافظی پر اشک باید با جام در کنار زمین انجام‌ شود؛ آن هم وقتی کلوپ، لیورپول را به رکورد ۲۰‌ قهرمانی لیگی منچستریونایتد رسانده است! این اتفاق شاید طرفداران یونایتد را خیلی ناراحت نکند و رسیدن به جام را حق کلوپ و لیورپولش بدانند. با این حال شاید یک شک بزرگ وجود داشته باشد. دیدار مقابل منچستریونایتد و در جام حذفی نشان داد کلوپ، صلاح و نونیز و همچنین در اختیار داشتن بهترین مدافع جهان هم گاهی کم است و یک رقیب هرچند ضعیف می‌تواند یقه تیم را بگیرد. این شاید تنها ترس هواداران لیورپول در راه کسب قهرمانی باشد.

 

منچسترسیتی

خط حمله

 

رقبای منچسترسیتی و تیم‌هایی که قرار است با آنها روبه‌رو شوند وقتی اسم ارلینگ هالند را در لیست 11 نفره می‌بینند، پاهایشان به لرزه در خواهد آمد. بالاخره هرچه باشد صحبت از یکی از بهترین تمام‌کننده‌های جهان حاضر فوتبال در میان است. با این وجود شاید خط حمله آنها کمی با مشکل مواجه باشد. البته حضور بازیکنانی مانند فودن توانسته گره کار را برای سیتیزن‌ها باز کند و قسمت آبی شهر منچستر همچنان حالش خوب است.

 

خط دفاعی

 

آمار در بخش دفاعی برای سیتیزن‌ها خوب نیست. سابقه نداشته تیم پپ گواردیولا تا این مقطع فصل، تعداد گل فعلی (28) را دریافت کرده و در نهایت قهرمان شده باشد. و هر زمانی آنها این میزان گل را خورده‌اند، قهرمانی از دست رفته است. تیم پپ به دفاع نیازی ویژه دارد و حالا در این بخش اوضاع کمی بد دیده می‌شود. سیتی به راحتی از قهرمانی دست نخواهد کشید؛ با توجه به اینکه هنوز شانس دارد در دیدارهای رودررو کار یکی از رقبا را سخت‌تر کند. اوضاع دفاعی شاید نشان از ضعف آنها در این بخش باشد.

 

مربی

 

شاید تیم پپ در بخش هجومی و دفاعی نسبت به لیورپول و آرسنال ضعیف‌تر باشد اما مربی روی نیمکت، سبکی دارد که توانسته جهان فوتبال را هر بار با ایده‌ای نو به حیرت بیندازد. تفکرات پپ هرگز نباید دست کم گرفته شود زیرا او برای تک تک لحظه‌هایش برنامه‌های زیادی دارد. مغز متفکر نیمکت سیتی، برای آنها برگ برنده‌ای است. بحران در 10 بازی آخر برای تمام تیم‌ها می‌تواند رخ بدهد اما می‌توانیم مطمئن باشیم تیم پپ از مهلکه سربلند بیرون خواهد آمد.

 

قهرمانی

 

سیتیزن‌ها با مدیریت درست و بازیکنان یکدست در کنار سرمربی فوق‌العاده‌، تاریخ جدیدی را برای لیگ به ارمغان آورده‌اند و رکورد ۴ قهرمانی پیاپی در تاریخ لیگ، حالا می‌تواند توسط پپ شکسته شود. این رخداد تاریخ انگلیس را تغییر خواهد داد.

آنها همیشه برای چنین روزهایی آماده‌اند و حالا شرایط 10 بازی آینده نوید قهرمانی را در خود جای داده است. تنها ۲ بازی باقی مانده مقابل ۵ تیم بزرگ دیگر لیگ در خارج از خانه مقابل تاتنهام و دیدار تعیین‌کننده با آرسنال در اتحاد است. آنها کار سختی را مقابل سایر رقبا نخواهند داشت و پیروزی قطعی به نظر می‌رسد.

66 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا