آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بمبئی‌سیتی هند ۰-۲ نساجی ایران؛ برد تاریخی برای شروعی رویایی

شاگردان مهدی رحمتی در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند بردی 2 گله را به‌دست آورند.

هواداران نساجی بعد از آنکه تیم‌شان با تاریخ‌سازی توانست 2 فصل قهرمانی جام حذفی را به‌دست آورد، چشم‌انتظار حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بودند که سرانجام این رویا محقق شد و نساجی به عنوان یکی از 3 نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 حضور پیدا کرد تا برای اولین‌بار در تاریخ این رقابت‌ها، نماینده‌ای از استان مازندران حضور پیدا کند. قرمزپوشان که با قرعه سختی مواجه شده‌اند و باید با تیم‌های بمبئی‌سیتی هند، الهلال عربستان و نوفباخور ازبکستان رقابت کنند، امروز (دوشنبه) در نخستین گام در کشور هند میهمان تیم بمبئی‌سیتی بودند و برابر این تیم پرآوازه در فوتبال هند صف‌آرایی کردند.

 

نساجی در اولین تجربه حضورش در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا به دنبال شگفتی‌سازی و کسب اولین پیروزی بود و در نقطه مقابل، هندی‌ها بعد از نمایش ضعیف در فصل گذشته رقابت‌های آسیایی، در دومین دوره حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا در تلاش بودند تا بتوانند با کسب 3 امتیاز خانگی فصل جدید رقابت‌ها را آغاز کنند و خود را در قامت مدعی صعود از گروه چهارم نشان بدهند؛ هر چند که در این گروه با توجه به حضور فوق‌ستاره‌های پرشمار در ترکیب الهلال عربستان، این تیم پرافتخار قاره آسیا مدعی اصلی صعود به مرحله حذفی برشمرده می‌شود.

 

ترکیب بمبئی‌سیتی هند

پوبرا لاچنپا، راهول بهیکه، روستین گریفیتس، تیری، اکاش میشارا (از دقیقه 76: ویکرام پارتاپ سینگ)، یوئل ون نی‌یف (از دقیقه 87: گورکیرات سینگ)، پویا رالته، گرگ استیوارت، لالیانزولا چانگته، بیپین سینگ و یورگه پریرا دیاز

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: دِس بکینگام

 

ترکیب نساجی ایران

محمدرشید مظاهری، وحید محمدزاده، امیرمحمدهوشمند، امیرمهدی جان‌ملکی، صابر حردانی، محمداحسان حسینی (از دقیقه 69: احمد موسوی)، محمود قائدرحمتی، اسماعیل بابایی (از دقیقه 69: مهرداد عبدی)، حسین زامهران (از دقیقه 55: فرشید اسماعیلی)، محمدرضا عباسی (از دقیقه 84: علی داوران) و محمدرضا آزادی (از دقیقه 84: امیرحسین مهجوری)

 

سرمربی: مهدی رحمتی

 

مهدی رحمتی نسبت به آخرین دیدار تیمش در لیگ برتر که مقابل صنعت‌نفت آبادان برگزار شد و با برتری 3 بر یک نفتی‌ها خاتمه یافت، تصمیم به انجام 3 تغییر در ترکیب تیمش گرفت که یک تغییر او اجباری بود. محمدرضا مهدی‌زاده، فرشید اسماعیلی و علا عباس بازیکنانی بودند که از ترکیب نساجی خارج شدند و به جای آن‌ها، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند و اسماعیل بابایی وارد ترکیب اصلی شدند. در طرف مقابل هم سرمربی 38 ساله بمبئی‌سیتی تصمیم گرفت تا به بازیکنان خارجی تیمش میدان بدهد و تیری، یوئل ون نی‌یف، گرگ استیوارت، روستین گریفیتس و یورگه پریرا دیاز در ترکیب اصلی حضور یافتند تا تیم هندی با حضور 5 بازیکن خارجی مقابل تیم نساجی صف‌آرایی کند!

 

دو تیم که برگزارکننده نخستین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بودند، از ساعت 17:30 با قضاوت شان ایوانز از استرالیا کار خود را در ورزشگاه بمبئی‌فوتبال آره‌نا شهر پونه هند و در شرایطی که باران با شدت زیاد در حال باریدن بود، آغاز کردند. هندی‌ها در دقایق ابتدایی مسابقه مالک بر توپ و میدان بودند و ناهماهنگی‌ها خط دفاعی نساجی باعث شد تا چند موقعیت مناسب گلزنی برای آن‌ها ایجاد شود اما بازیکنان بمبئی‌سیتی نتوانستند از موقعیت‌های ایجاد شده بهره ببرند و ناکام در گلزنی بودند.

شاگردان مهدی رحمتی در تیم نساجی به دنبال مدیریت بازی و خلق موقعیت گلزنی با پاس‌کاری‌های متعدد بودند که بعد از چند تلاش نافرجام، سرانجام کار تیمی زیبای قرمزپوشان با پاس در عمق عالی حسین زامهران همراه شد و محمداحسان حسینی مدافع سابق پرسپولیس که سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارد، با نفوذ خوب خود در موقعیتی تک‌به‌تک موفق به گلزنی شد تا اولین گل فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا و اولین گل تاریخ باشگاه نساجی در رقابت‌های آسیایی به نام او ثبت شود.

 

بازیکنان نساجی بعد از رسیدن به گل برتری بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و بار دیگر همکاری حسین زامهران و محمداحسان حسینی باعث خلق موقعیت گلزنی روی دروازه بمبئی‌سیتی شد که این‌بار زامهران نتوانست از فرصت ایجاد شده استفاده کند تا نیمه نخست با برتری یک‌گله تیم نساجی به پایان برسد. نکته بارز نیمه نخست، نمایش درگیرانه بازیکنان دو تیم و البته مصدومیت‌های سریالی بازیکنان بود که باعث شد تا بیش از 6 دقیقه وقت اضافی برای نیمه اول از سوی داور استرالیایی اعلام شود.

 

هندی‌ها به مانند نیمه اول در نیمه دوم هم شروعی تهاجمی داشتند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند دروازه نساجی را باز کنند اما هوشیاری خط دفاعی این تیم اجازه گلزنی را به بازیکنان بمبئی‌سیتی نداد. در دقیقه 55 و روی ارسال محمدرضا عباسی، فرصتی ایده‌آل برای ثبت گل دوم نساجی به‌وجود آمد اما ضربه سر زیبای وحید محمدزاده مدافع پیش‌تاخته نماینده ایران به تیرک دروازه حریف هندی برخورد کرد تا همچنان نتیجه بازی یک بر صفر باقی بماند.

 

فرشید اسماعیلی لحظاتی بعد از آنکه به جای حسین زامهران وارد ترکیب نساجی شد، یک موقعیت خوب گلزنی خلق کرد که محمدرضا عباسی نتوانست از این فرصت بهره ببرد و ناکام در گلزنی بود. اسماعیلی که مصمم به گل‌سازی بود، سرانجام توانست با سماجت خود در محوطه جریمه بمبئی‌سیتی توپ‌گیری کند و در دقیقه 62 سازنده گل دوم تیمش بود و محمدرضا آزادی پاس همبازی خلاق خود را به گل تبدیل کرد تا خیال شاگردان مهدی رحمتی از برد در هند آسوده شود.

 

آبی‌پوشان هندی که در آستانه تحمل شکستی 2 گله در خانه بودند، در دقایق پایانی مسابقه تلاش‌شان بر این بود که بتوانند از نتیجه بازی را تغییر بدهند و اعلام 9 دقیقه وقت اضافی باعث شد تا فرصت زمان خوبی برای آن‌ها در مسیر فرار شکست خانگی ایجاد شود اما تلاش بازیکنان بمبئی‌سیتی راه به جایی نبرد و درخشش محمدرشید مظاهری در کنار ایستادگی خط دفاعی نساجی باعث شد تا نماینده ایران با بردی 2 گله کار خود را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آغاز کند و اولین مسابقه نساجی در تاریخ رقابت‌های آسیایی با پیروزی خاتمه یافت. در دیگر مسابقه گروه چهارم، از ساعت 21:30 تیم‌های الهلال عربستان و نوفباخور ازبکستان باید به مصاف هم بروند. شاگردان مهدی رحمتی در دومین بازی آسیایی خود، سه‌شنبه یازدهم مهرماه در ورزشگاه آزادی تهران میزبان الهلال عربستان خواهند بود.

68 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا