آخرین مطلباخباربازی هامحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به بهانه وقفه باز‌ی‌های باشگاهی؛ با آمار حرف اول را می‌زنند!

بایرن مونیخ و منچسترسیتی همچنان آمار فنی خوبی را ارائه می‌کنند.

وقفه بازی‌های ملی مجددا از راه رسید تا تیم‌های باشگاهی و کادرهای فنی این تیم‌ها فرصت مناسبی برای تحلیل عملکرد و پیدا کردن نقاط و ضغف و قوت یکدیگر و یافتن راهکاری برای موفقیت در ادامه فصل پیدا کنند. فوتبال باشگاهی در اروپا مثل همیشه کیفیت بالای خودش را به رخ فوتبالی‌های تمام نقاط دنیا می‌کشد و مثل همیشه در کنار قدرت‌نمایی بزرگان همیشگی این عرصه، هستند بازیکنان و تیم‌هایی که موفق به خلق شکفتی و غافلگیر کردن رقبا شده‌اند. به این بهانه عملکرد بهترین تیم‌های باشگاهی اروپا تا اینجای فصل را مرور می‌کنیم.

 

بهترین دفاع؛ نقطه قوت اینتر

پس از سپری شدن 7 هفته در بوندس‌لیگا، 9 هفته در لالیگا و 8 هفته در لیگ برتر انگلیس و سری‌آ همچنان این تیم اینزاگی است که با تکیه بر مدافعان و انسجام دفاعی خوبش، عملکرد بهتری را در این قسمت از زمین نشان می‌دهد. اینتر با 5 گل خورده در 8 مسابقه برگزار شده این فصل در کنار اینتراخت فرانکفورت با همین تعداد گل خورده و یک بازی کمتر، بهترین عملکرد دفاعی را تا اینجای فصل ارائه داده‌اند. اینتر برای رقم زدن چنین آماری تا اینجای فصل در بین 4 لیگ برتر قاره سبز بیشترین آمار برتری در نبردهای تن به تن را به نام خودش ثبت کرده است. نراتزوری با 63.7 درصد موفقیت در این نبردها بالاتر از تمام تیم‌های 4 لیگ معتبر ایستاده و اینزاگی مثل فصل گذشته برای رسیدن به موفقیت روی مدافعانش و روی کار دفاعی مجموعه تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده است. در کنار اینتر و فرانکفورت نباید از آمار قابل توجه 6 گل خورده برای منچسترسیتی، آرسنال، یوونتوس، رئال مادرید، بایرن مونیخ و لورکوزن گذشت؛ تیم‌هایی که همگی در شرایط مناسبی از جدول لیگ‌های خودشان ایستاده‌اند و گلزنی به آنها تا اینجا برای رقبا دشوار بوده است.

 

بهترین خط حمله؛ رقابت آلمانی‌ها

دردسر این فصل بایرن مونیخ برای رسیدن به قهرمانی همیشگی‌اش در بوندس‌لیگا، دورتموند و لایپزیش نیستند و باواریایی‌ها با اوج‌گیری لورکوزن با هدایت ژابی آلونسو مواجه هستند. صدرنشین بوندس‌لیگا بدون هری کین و بدون خرج‌های هنگفت رقیب مونیخی در 7 مسابقه موفق شده 23 بار دروازه رقبا را باز کند و تیمی هجومی را برای اذیت کردن بایرن مونیخ در میادین رونمایی کرده است. البته بایرن هم به لطف اضافه شدن هری کین با همین تعداد گل زده تا اینجای فصل در کنار لورکوزن، عنوان بهترین خط حمله را به صورت مشترک در اختیار دارد. البته بایرن را باید هجومی‌ترین تیم در میان 4 لیگ معتبر اروپا به شمار آورد. شاگردان توماس توخل تا اینجای فصل در هر مسابقه به صورت میانگین 20.4 شوت به سمت دروازه رقبا زده‌اند که بالاترین آمار در بین تیم‌های 4 لیگ برتر قاره سبز به شمار می‌رود. در این زمینه صدرنشین لیگ برتر انگلیس یعنی تاتنهام هم آمار خوبی دارد و با 19.1 شوت در هر بازی بالاتر از رئال مادرید و ناپولی جایگاه دوم این جدول را به خودش اختصاص داده است. تاتنهام همچنین با میانگین 7.1 شوت از بیرون محوطه جریمه در هر بازی در این زمینه پیشتازی می‌کند. ناگفته نماند لورکوزن هم با میانگین 8.4 شوت در چارچوب در هر مسابقه بیشترین دقت در ضربات نهایی را به نام خودش ثبت کرده است.

گروه نرم افزاری ماهور

مالکیت از دست رفته سیتیزن‌ها

اوضاع منچسترسیتی فقط در جدول و در مسابقه مقابل آرسنال با افت مواجه نبوده است. تیم پپ گواردیولا که همواره طلایه‌دار بیشترین مالکیت توپ در میان باشگاه‌های اروپایی بوده تا اینجای فصل در این فاکتور زیر سایه بارسلونا قرار گرفته و توسط بایرن مونیخ تهدید می‌شود. البته سابقه پپ در هر 2 تیم موفق دیگر در زمینه مالکیت توپ نشان از تاثیر ادامه‌دار او بر سبک بازی‌ تیم‌هایش دارد. بارسلونا با میانگین 70.2 درصد مالکیت توپ در هر بازی این فصل مالکانه‌ترین فوتبال را در میان تیم‌های 4 لیگ معتبر قاره سبز ارائه کرده و پشت سر این تیم سیتی و بایرن با میانگین‌هایی نزدیک به 64 درصد ایستاده‌اند. قرار داشتن چلسی بحران‌زده پوچتینو در رده چهارم این جدول از نکات فنی حائز اهمیت لیگ‌های معتبر تا اینجای فصل به شمار می‌رود.

 

دقت پاس؛ باز هم تیم‌های پپ

وادی مربوط به پاس، تعداد پاس، دقت پاس و تاثیرگذاری پاس از زمان رونمایی تیکی تاکا در بارسلونا توسط پپ گواردیولا، عرصه بی چون و چرای صدرنشینی تیم‌های مرد اسپانیایی بوده است. در این زمینه همچنان شاهد موفقیت بارسلونا و منچسترسیتی هستیم که هر 2 تیم با 89.9 درصد دقت پاس بهترین عملکرد را در میان تیم‌های 4 لیگ معتبر در این زمینه داشته‌اند. رئال مادرید و لورکوزن با اختلاف کمی پشت سر این 2 تیم قرار دارند. حضور برایتون دی‌زربی رد رده‌های بالای این جدول قابل توجه و جالب است و نشان می‌دهد تیم سرمربی ایتالیایی بدون دلیل به موفقیت در این فصل لیگ برتر انگلیس نرسیده و بازی برایتون هم فلسفه و تئوری خاص خودش را دارد.

 

بیشترین تکل و رد پای تاتنهام

معمولا آمار بیشترین تکل در هر بازی به تیم‌هایی اختصاص می‌یابد که حملات متحمل شده بیشتر و میل کمتر به گلزنی را در مسابقات خود نشان داده‌اند. در شرایط فعلی هم بیشترین آمار تکل در بین تیم‌های 4 لیگ معتبر اروپا هم متعلق به تیم بوخوم آلمان است. با این حال نگاهی ریزبینانه‌تر در بالانشینان این جدول از نام بزرگی رونمایی می‌کند. تاتنهام یعنی صدرنشین لیگ برتر انگلیس با وجود موفق عمل کردن در خط حمله با اختلاف کمی نسبت به تیم‌های بالاتر از خودش در میانگین بیشترین تکل در هر بازی در رده پنجم این جدول ایستاده است. این نشان می‌دهد پوستکوگلو هم برای موفقیت سفیدهای لندنی تئوری جدیدی را به لیگ برتر انگلیس آورده و تیمش فوتبالی هجومی اما جنگنده و فیزیکی را ارائه می‌دهد.

 

جای خالی تامل‌برانگیز

جالب اینجاست که در میان برترین‌های لیگ‌های معتبر قاره سبز هیچ نامی از میلان نیست و حال آن که میلان صدرنشین کنونی سری‌آ به شمار می‌رود. این جای خالی به خودی خود یک ضعف نیست اما روسونری برای باقی ماندن در صدر جدول باید تا پایان فصل در برخی از جداول فنی خودی نشان دهد و عملکرد کلی تیمش را ارتقا ببخشد تا از رقابت برای قهرمانی جا نماند.

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا