اخبارداغمهمترین اخبار روز

بیلبائو فاتح جام حذفی اسپانیا شد/ جام به «غول‌کش» رسید!

پرونده کوپا‌دل‌ری فصل ۲۴-۲۰۲۳ با قهرمانی تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو که با پیروزی برابر مایورکا در دیدار نهایی رقم خورد، بسته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی فینال رقابت‌های جام حذفی اسپانیا در فصل 24-2023، شب گذشته (شنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران در ورزشگاه کارتوخای سویا برگزار شد که این بازی پس از تساوی یک – یک در وقت‌های معمول و اضافه در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به سود تیم اتلتیک بیلبائو خاتمه یافت.

در وقت‌های معمول ابتدا این مایورکا، تیم شگفتی‌ساز مسابقات بود که با گل دقیقه 21 دنی رودریگس پیش افتاد و نیمه اول را هم با همین گل برد. پنج دقیقه پس از آغاز نیمه دوم اما اتلتیک بیلبائو – تیمی که برای رسیدن به فینال مدعیانی مانند اتلتیکومادرید و بارسلونا را حذف کرده بود – توسط اویان سانست گل تساوی را زد.

پس از این دو گل، دو تیم با رویکردی محافظه‌کارانه‌تر بازی را دنبال کردند و در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که ضربات دوم و سوم مایورکا هدر رفت، اما بیلبائو هر چهار ضربه خود را به گل تبدیل و به این ترتیب جام قهرمانی را از آن خود کرد.

با این نتیجه، دومین تیم پرافتخار کوپادل‌ری (پس از بارسلونا) شمار قهرمانی‌هایش در جام حذفی اسپانیا را به 24 مورد افزایش داد. مایورکا اما در کسب دومین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها ناکام ماند.

در جدول پرافتخارترین‌های این تورنمنت بارسلونا با 31 قهرمانی در صدر است، بیلبائو در رده دوم قرار گرفته و رئال مادرید با 20 قهرمانی جایگاه سوم را در اختیار دارد.

گروه نرم افزاری ماهور
69 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا