آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ترکیب پرسپولیس با خریدهای زمستانی نونوار شد؛ تیمی مدعی‌تر از همیشه!

در صورت ناکامی در جذب هافبک میانی، فعالیت سرخ‌پوشان پایتخت در بازار زمستانه با خرید 4 بازیکن جدید به پایان می‌رسد که ترکیب این تیم با حضور بازیکنان جدید دگرگون خواهد شد.

پرسپولیس در مقایسه با آخرین مسابقه‌اش در نیم‌فصل نخست لیگ برتر که مقابل مس در رفسنجان برگزار و با تساوی 1-1 به پایان رسید، تغییر و تحولات زیادی در طول 41 روز اخیر داشته است. مهم‌ترین تغییر روی نیمکت پرسپولیس انجام شده است؛ جایی‌که دیگر خبری از یحیی گل‌محمدی نیست و از آغاز نیم‌فصل دوم قرار است به صورت رسمی، اوسمار ویرا دستیار اول او در قامت سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت فعالیت خود را آغاز کند.

 

سرخ‌پوشان پایتخت در کنار تغییر در کادرفنی، در فهرست بازیکنان خود هم تغییرات پرشماری را داشته‌اند. محمد عمری و میلاد سرلک به دلیل گذراندن خدمت سربازی‌شان از فهرست پرسپولیس کنار رفته‌اند و همچنین برای ایجاد یک جای خالی در فهرست بزرگسالان پرسپولیس، با توجه به مصدومیت طولانی‌مدت مرتضی پورعلی‌گنجی، نام او هم از فهرست سرخ‌پوشان پایتخت برای نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم حذف شده است. همچنین تلاش‌ها برای قطع همکاری با نبیل باهویی در حال انجام است که فعلاً مهاجم سوئدی رضایت نداده است.

 

پرسپولیسی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه موفق شدند تا با عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر، اوستون اورونوف و ابوالفضل بابایی به توافق برسند و نام این 4 بازیکن به فهرست پرسپولیس اضافه شده است. البته که هنوز اورونوف تمرینات آماده‌سازی خود را زیرنظر اوسمار ویرا آغاز نکرده و او امروز (یکشنبه) به تهران رسید و امیدوار است که بتواند از فردا (دوشنبه) خود را به کادرفنی سرخ‌پوشان پایتخت معرفی کند. مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش برای جذب هافبک میانی هم هستند اما فعلاً نتوانسته‌اند با گزینه موردنظر خود به توافق برسند و در صورتی‌که این ناکامی ادامه داشته باشد، پرسپولیسی‌ها با 4 خرید به فعالیت خود در بازار زمستانه پایان می‌دهند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

در انتظار رونمایی از مرد سال آسیا در خط دفاعی پرسپولیس!

اوسمار ویرا براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ، باید روز پنجشنبه بیست‌وششم بهمن‌ماه در اولین تجربه رسمی حضورش روی نیمکت پرسپولیس، این تیم را مقابل آلومینیوم اراک هدایت کند. بازخوانی ترکیب احتمالی پرسپولیس با حضور ویرا می‌تواند جالب‌توجه باشد. در خط دروازه احتمالاً نسبت به دوران یحیی گل‌محمدی تغییری ایجاد نخواهد شد و علیرضا بیرانوند گزینه نخست ویرا است. در قلب خط دفاعی، گیورگی گولسیانی به همراه محمدحسین کنعانی‌زادگان، نزدیک‌ترین گزینه‌ها برای حضور در ترکیب اصلی هستند.

 

دانیال اسماعیلی‌فر و وحدت هنانوف گزینه‌های حضور در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس هستند که شانس اسماعیلی‌فر برای حضور در ترکیب اولیه بیشتر است. در سمت چپ، تغییر مهمی در فهرست پرسپولیس در بازار زمستانه انجام شده و با توجه به جذب عبدالکریم حسن، احتمالاً او در قامت دفاع چپ در ترکیب اولیه سرخ‌پوشان به میدان می‌رود و چهره‌هایی مانند علی نعمتی، محمدمهدی احمدی و حتی وحید امیری می‌توانند گزینه‌های آلترناتیو حسن برای حضور در ترکیب اصلی باشند.

 

ستاره ازبک، صادقی را نیمکت‌نشین می‌کند؟

مسعود ریگی به همراه سروش رفیعی، زوج احتمالی خط هافبک پرسپولیس هستند. البته که سینا اسدبیگی هم در دسترس کادرفنی پرسپولیس است و تلاش‌ها برای جذب محمد خدابنده‌لو هم ادامه دارد اما با این وجود به نظر می‌رسد که در صورت منتفی‌شدن انتقال خدابنده‌لو، اوسمار ویرا از زوج ریگی-رفیعی در خط هافبک تیمش بهره ببرد. اگر به مانند دوره سرمربیگری گل‌محمدی، ویرا بخواهد از آرایش 2-2-2-4 استفاده کند، گزینه‌های پرشماری برای حضور در پست وینگر در مقابل او هستند.

سعید صادقی، وحید امیری، امید عالیشاه، مهدی ترابی و البته اوستون اورونوف به همراه میلاد سورگی. از میان این بازیکنان به نظر می‌رسد که شانس ترابی و اورونوف برای حضور در ترکیب اصلی بیشتر است. البته که این احتمال وجود دارد برای کسب آمادگی بیشتر، ستاره ازبکستانی در قامت یار جانشین به ترکیب پرسپولیس اضافه شود و همچنین زوج صادقی-ترابی در قامت وینگر در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت به میدان بروند و رفته‌رفته، اورونوف وارد ترکیب اصلی سرخ‌ها شود.

 

خط آتشی مخوف با زوج آل‌کثیر-زاهدی؟

پرسپولیسی‌ها برای نیم‌فصل دوم شهاب زاهدی، عیسی آل‌کثیر و ابوالفضل بابایی را به عنوان مهاجم تخصصی در فهرست خود دارند و با توجه به عدم توافق با نبیل باهویی برای جدایی، باید فعلاً به نام این مهاجم سوئدی هم اشاره داشت؛ ضمن آنکه وحید امیری و امید عالیشاه هم توانایی بازی در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت را دارند. با وجود این شرایط، به نظر می‌رسد که انتخاب‌های اصلی سرمربی برزیلی پرسپولیس برای چینش خط حمله تیمش، شهاب زاهدی و عیسی آل‌کثیر باشند.

 

زاهدی در نیم‌فصل نخست با برای پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا 7 گل به‌ثمر رساند و آل‌کثیر هم در قامت مهاجم سپاهان توانست در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، 4 بار در قامت گلزن بدرخشد. بدون‌شک استفاده از زوج زاهدی-آل‌کثیر توان تهاجمی سرخ‌پوشان را در نیم‌فصل دوم در مقایسه با نیم‌فصل نخست افزایش خواهد داد و باید دید با توجه به حضور بازیکنان جدید، پرسپولیسی‌ها در آغاز کارشان در نیم‌فصل دوم چه عملکردی را از خود به جای می‌گذارند.

64 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا