آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تقسیم ورزشگاه‌ها برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰؛ اسپانیا دارای بیشترین سهمیه

کمیته فنی برنامه‌ریزی برای جام‌جهانی 2030 تعداد میزبانان هر کشور را مشخص کرد.

روزنامه «آس» چاپ مادرید طی گزارشی خبر داد کمیته فنی و هماهنگ کننده برگزاری جام جهانی 2030 به میزبانی اسپانیا، مراکش و پرتغال، سهم هر کشور در میزبانی رقابت‌ها را مشخص کرده و بر این اساس هر کشور می‌داند چه تعداد ورزشگاه را باید به این رقابت‌های بزرگ اختصاص بدهد. البته هنوز ورزشگاه‌ها برای دریافت میزبانی با هم رقابت خواهند داشت.

 

18 ورزشگاه در ۳ کشور

بر اساس تصمیم‌گیری انجام شده، جام جهانی 2030 در 18 ورزشگاه مختلف در ۳ کشور اسپانیا، مراکش و پرتغال برگزار خواهد شد. از این بین 10 ورزشگاه سهم اسپانیا خواهد بود. نکته جالب توجه برتری مراکش نسبت به پرتغال است. پیش از این به نظر می‌رسید این ۲کشور تعداد سهمیه مشابهی داشته باشند که طبق تصمیم نهایی 5 سهمیه از آن مراکش و 3 سهمیه برای پرتغال شده است.

 

سانتیاگو برنابئو میزبان فینال؟

برگزاری فینال جام جهانی، آرزوی هر شهر و ورزشگاهی است. فدراسیون فوتبال مراکش در جلسه مشترک ۳ فدراسیون، تلاش زیادی برای معرفی ورزشگاه برای برگزاری دیدار نهایی انجام داد اما به گفته «آس» جمع‌بندی نهایی بین ۳ فدراسیون، اعلام نام ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برای برگزاری دیدار فینال جام جهانی 2030 است. کمتر از 10 روز دیگر، ۳ کشور میزبان جام جهانی 2030، به طور رسمی آمادگی خود را برای برگزاری این رقابت‌ها به فیفا اعلام خواهند کرد و تصمیماتی همچون تقسیم ورزشگاه‌ها و همچنین اعلام نام ورزشگاه‌های برگزارکننده دیدارهای افتتاحیه، نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال طی همین جلسه اتفاق خواهد افتاد تا همه چیز به صورت رسمی مشخص شود.

گروه نرم افزاری ماهور

جام جهانی 2030 در تاریخ 13 و یا 14 ژوئن 2030 آغاز می‌شود و به جز اسپانیا، مراکش و پرتغال کشورهای اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه در آغاز، دیدارهایی را پذیرایی خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود دیدار نهایی 21 جولای و احتمالا در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برگزار شود.

 

جنگ در اسپانیا برای کسب میزبانی

 

اسپانیا با 10 سهمیه بیشترین شراکت را در برگزاری جام جهانی 2030 خواهد داشت. رسانه مارکا طی گزارشی با پرداختن به این موضوع نوشت تا به امروز 15 ورزشگاه آمادگی خود را برای برگزاری این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند که البته تنها 10 ورزشگاه شانس میزبانی را خواهند داشت. ۲ ورزشگاه سانتیاگوبرنائو و اسپاتیفای نیوکمپ به عنوان ۲ ورزشگاه مدرن در سال 2030 مطرح و بهترین نمایندگان اسپانیا در آن رقابت ها خواهند بود. ورزشگاه سیویتاس متروپولیتانو که میزبانی فینال لیگ قهرمانان بین لیورپول و تاتنهام را به بهترین شکل انجام داد تا 2030 تغییرات و پیشرفت بیشتری خواهد داشت. رقابت برای کسب 7 سهمیه دیگر، سخت و نفس‌گیر است. مهمترین شانس‌ها برای پیوستن به ۳ ورزشگاه اصلی اسپانیا از قرار ذیل خواهند بود؛

 

استادیوم اختصاصی بیلبائو، «نیوسن مامس»

استادیوم اختصاصی رئال سوسیداد، «رئاله آرنا»

استادیوم اختصاصی اسپانیول، «کورنیا اِل پرات»

استادیوم اختصاصی سویا، «لا کارتوخا»

استادیوم اختصاصی دپورتیوولاکرونیا، «ریازور»

استادیوم اختصاصی سلتاویگو، «بالایدوس»

استادیوم اختصاصی لاس پالماس، «گران کاناریا»

استادیوم اختصاصی مورسیا، «انریکه روکا»

استادیوم اختصاصی خیخون، «اِل مولینون»

استادیوم اختصاصی مالاگا، «لا روسالِدا»

استادیوم اختصاصی ساراگوسا، «لا رومارِدا»

استادیوم اختصاصی والنسیا، «مستایا»

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا