آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تنور رقابت برای صدرنشینی در نیم‌فصل، داغ‌تر از همیشه؛ در انتظار جنگ هیجان‌انگیز ۴ مدعی

کمتر از 20 روز دیگر پرونده نیم‌فصل نخست بیست‌وسومین دوره لیگ برتر بسته خواهد شد و رقابت تیم‌ها برای رسیدن به صدر جدول جالب‌توجه است.

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران قرار است تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا به صورت فشرده به انجام برسد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مسئولان سازمان لیگ، پیش از آنکه آخرین اردوی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها آغاز شود، پرونده نیم‌فصل نخست رقابت‌ها بسته خواهد شد. روز گذشته دیدارهای معوقه هفته پنجم به انجام رسید که در مهم‌ترین تقابل معوقه، پرسپولیس و استقلال به مصاف هم رفتند و این دیدار برنده نداشت.

 

سپاهان اصفهان در دیگر مسابقه معوقه از هفته پنجم لیگ برتر توانست برابر فولاد خوزستان به پیروزی برسد تا روند صعودی شاگردان ژوزه مورایس در جدول ادامه داشته باشد و آن‌ها چهارمین برد پیاپی خود را جشن بگیرند. جالب آنکه با وجود برگزاری دیدارهای معوقه هفته پنجم، هنوز هم شمار بازی‌های تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم برابر نشده و 4 تیم سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران، گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران یک دیدار معوقه دیگر دارند که قرار است پیش از پایان نیم‌فصل نخست به انجام برسد.

 

مسئولان سازمان لیگ برنامه‌ریزی کرده‌اند که طی 19 روزه آینده، هم 3 هفته پایانی نیم‌فصل نخست به انجام برسد و هم اینکه دیدارهای معوقه برگزار شود تا تمامی تیم‌ها با برگزاری 15 مسابقه خود در نیم‌فصل اول، مهیای گذراندن دوران تعطیلات زمستانه شوند؛ تعطیلاتی که توأمان با برگزاری جام ملت‌های آسیا شده و قرار است نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم بعد از پایان تعطیلات فیفادی و اتمام رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آغاز شود. در فاصله کمتر از 20 روز تا پایان نیم‌فصل اول، تیم‌ها رقابت جذابی برای ثبت یک پایان موفق در نیم‌فصل نخست دارند و جذاب‌ترین رقابت در میان تیم‌های بالانشین جدول است که به دنبال آن هستند تا بتوانند با صدرنشینی به استقبال تعطیلات زمستانه بروند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

کار سخت پسران نکو برای حفظ صدرنشینی!

استقلال در بین تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم بیشترین روند شکست‌ناپذیری را دارد؛ به‌طوری‌که آبی‌ها بعد از پذیرش شکست مقابل سپاهان در اصفهان، در 9 بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده‌اند و توانسته‌اند 19 امتیاز به‌دست آورند. فرم آبی‌ها در طول 5 هفته اخیر برای هواداران‌شان نگران‌کننده بوده است؛ چرا که شاگردان نکونام در 5 دیدار اخیر توانسته‌اند تنها یک‌بار برنده شوند و 4 تساوی در کارنامه استقلال به چشم می‌خورد.

 

آبی‌ها که با 25 امتیاز به لطف یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان و پرسپولیس صدرنشین جدول هستند، در 3 بازی پایانی نیم‌فصل نخست باید به مصاف تیم‌های نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران بروند که حتی کسب 100 درصد امتیازات 3 بازی پیش‌رو هم ضامن صدرنشینی شاگردان نکونام نیست! سپاهان در یک‌قدمی استقلال در کورس صدرنشینی است و با توجه به یک بازی کمتر طلایی‌پوشان، اگر شاگردان ژوزه مورایس بتوانند حداکثر امتیازات دیدارهای پیش‌رو را به‌دست آورند، استقلالی‌ها حتی در صورت کسب 3 برد پیاپی هم نمی‌توانند در پایان نیم‌فصل نخست با صدرنشینی کار خود را به پایان ببرند!

 

سپاهانِ زخمی حریف می‌طلبد!

طلایی‌پوشان اصفهانی با وجود آنکه 4 امتیاز خود را به دلیل حکم کمیته انضباطی در زمینه تخلفات نقل‌وانتقالاتی از دست داده‌اند اما عملکردی خیره‌کننده در فصل جدید داشته‌اند؛ به‌طوری‌که آن‌ها با اعمال 4 امتیاز کسر شده، بازهم در کورس مدعیان هستند و توانسته‌اند در 11 مسابقه، 24 امتیاز به‌دست آورند. سپاهانی‌ها که در 4 دیدار اخیر خود پیروز شده‌اند، با توجه به یک دیدار معوقه، 4 مسابقه حساس تا پایان نیم‌فصل نخست در پیش‌روی خود دارند و باید طی 17 روز آینده به مصاف تیم‌های هوادار تهران، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان و شمس‌آذر قزوین بروند که تنها دیدار با آلومینیوم در اصفهان برگزار خواهد شد.

شاگردان مورایس که با 9 پیروزی و تنها یک شکست، رکوردی ویژه و جالب‌توجه را در لیگ بیست‌وسوم به نام خود ثبت کرده‌اند، توانسته‌اند در 11 بازی اخیر 27 گل بزنند و امیدوارند که با تداوم قدرت‌نمایی خط حمله تیم‌شان بتوانند در 4 بازی آینده هم موفق عمل کنند و در قامت صدرنشین به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان بدهند. البته که سپاهانی‌ها در کنار امیدواری به کسب موفقیت در زمین مسابقه، چشم به راه صدور رأی کمیته استیناف هم هستند و در صورتی‌که امتیازات کسر شده به حساب آن‌ها بازگردد، راه صدرنشینی شاگردان مورایس بیش از پیش هموار می‌شود!

 

تیمِ یحیی به دنبال یک پایان خوش

پرسپولیس در 8 مسابقه اخیرش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها یک‌بار به پیروزی رسیده که آمار قابل‌قبولی برای تیمِ تحت هدایت یحیی گل‌محمدی محسوب نمی‌شود. سرخ‌پوشان بعد از ناکامی در مسیر رسیدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، امیدوار هستند که بتوانند در لیگ برتر روند خوبی را در پیش بگیرند و فاصله ایجاد شده تا صدر جدول را جبران کرده و پایان خوشی را در نیم‌فصل نخست رقم بزنند. نگاهی به برنامه پرسپولیس نشان می‌دهد که آن‌ها برای رسیدن به این خواسته مهم نسبت به دیگر رقبا در کورس مدعیان، حریفان آسان‌تری را در پیش‌روی خود می‌بینند.

 

سرخ‌پوشان در 4 بازی پایانی خود در نیم‌فصل نخست (با احتساب دیدار معوقه هفته یازدهم) باید به مصاف استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین، نساجی مازندران و مس رفسنجان بروند که باید دید شاگردان یحیی گل‌محمدی از 12 امتیاز ممکن، چند امتیاز به‌دست می‌آورند و آیا می‌توانند روند پرنوسان هفته‌های گذشته خود را جبران کنند و پایان خوشی را در نیم‌فصل اول تجربه نمایند یا خیر. نکته مهم اینکه 2 دیدار پرسپولیس برابر شمس‌آذر و نساجی در فاصله زمانی 4 روز به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود و پرسپولیسی‌ها شانس خوبی دارند تا بتوانند در 2 بازی خانگی پیاپی خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند.

 

تراکتور با خمس به دنبال خلق یک شگفتی

شاگردان پاکو خمس در تیم تراکتور تبریز، یکی از پرنوسان‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌وسوم هستند. تراکتور در این فصل 12 بار به میدان رفته که هیچ‌گاه در جدال با رقبایش متوقف نشده و 7 برد و 5 شکست در کارنامه سرخ‌پوشان دیده می‌شود. جالب آنکه همواره بردهای تراکتور توأمان با ثبت کلین‌شیت بوده است! تراکتوری‌ها برای رسیدن به صدر جدول نیم‌فصل نخست راه دشواری را در پیش دارند و در حال حاضر در فاصله 4 امتیازی با استقلالِ صدرنشین، به دلیل تفاضل گل کمتر در مقایسه با پرسپولیس در رتبه چهارم جدول هستند.

 

تراکتوری‌ها در 3 هفته پایانی نیم‌فصل نخست باید به مصاف پیکان تهران، ملوان بندرانزلی و صنعت‌نفت آبادان بروند که سرخ‌پوشان از قرعه نسبتاً خوبی برخوردار هستند اما رسیدن به صدر جدول در پایان نیم‌فصل نخست، ماموریتی دشواری برای شاگردان پاکو خمس محسوب می‌شود و آن‌ها باید امیدوار به خلق یک معجزه و شگفتی باشند تا بتوانند خود را به صدر جدول برسانند؛ چرا که تنها در صورت ناکامی استقلال، سپاهان و پرسپولیس در کسب امتیازات لازم در طول 3 بازی آینده و حفظ روند بردهای تراکتور در طول 2 هفته گذشته در 3 بازی پیش‌رو، آن‌ها می‌توانند به صدر جدول برسند و در جایگاه نخست به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان بدهند.

60 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا