آخرین مطلباخباربازی هاداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جای خالی رونالدو در فهرست نامزدهای توپ طلا؛ پایان یک دوران؟

رونالدو بعد از ۱۹ سال دیگر در فهرست نامزدهای توپ طلا حضور ندارد.

مجله فرانس فوتبال فهرست نامزدهای کسب جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۳ فوتبال جهان را اعلام کرد که مطابق انتظار، انبوهی از بازیکنان منچسترسیتی و تیم ملی آرژانتین در این فهرست حضور دارند. رقابت اصلی بدون شک بین ارلینگ هالند و لیونل مسی خواهد بود؛ در حالی که عدم حضور کریستیانو رونالدو، قهرمان یورو ۲۰۱۶ و برنده ۵ توپ طلای فوتبال جهان در سال‌های گذشته از خبرسازترین اتفاقات مربوط به اعلام نامزدها بوده. فوق‌ستاره پرتغالی در اواخر نیم‌فصل نخست رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر انگلیس قید ادامه همکاری با شیاطین سرخ را زد و عازم شبه جزیره عربی شد تا پیراهن النصر را به تن کند.

نخستین غیبت بعد از ۲ دهه

آخرین بار در سال ۲۰۰۳ نام کریستیانو رونالدو در فهرست ۳۰ نامزد نهایی کسب جایزه توپ طلا قرار نگرفت. او ۱۹ سال متوالی به عنوان یکی از گزینه‌های کسب این جایزه انتخاب شد که رکورد تاریخ این جایزه به شمار می‌رود. او علاوه بر به دست آوردن ۵ توپ طلا، بارها جزء نفرات ابتدایی در فهرست نهایی قرار گرفت. با این حال خروج از فوتبال اروپا و ناکامی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به همراه تیم ملی پرتغال مانع از ادامه حضور کاپیتان سلسائوی سرخ در سیاهه نامزدهای جایزه توپ طلا شد.

 

۵ توپ طلا، ۵ رده دومی

کریستیانو‌ رونالدو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۲، طی ۱۸ دوره متوالی به عنوان نامزد نهایی جایزه توپ طلا انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۸ بعد از فتح لیگ قهرمانان اروپا در فینال مسکو برای نخستین بار توپ طلا گرفت و از سال ۲۰۱۳ به بعد، همزمان با اوج‌گیری رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، در عرض ۵ سال، ۴ بار دیگر برنده این عنوان شد. رونالدو ۶ بار رده دوم و یک بار رده سوم جدول نهایی را از آن خود کرده بود. آخرین حضور او در بین نامزدهای توپ طلا سال گذشته با کسب رده بیستم پایان یافت.

گروه نرم افزاری ماهور

 

یک عمر فوتبال

دوران بازی کریستیانو رونالدو که همچنان در فوتبال آسیا و تیم ملی پرتغال ادامه دارد، تاکنون ۲ دهه به طول انجامیده و با انواع و اقسام افتخارات و‌ رکوردها همراه شده. اولین باری که رونالدو در فهرست نامزدهای جایزه توپ طلا قرار گرفت، جود بلینگام (یکی از نامزدهای امسال) تازه جشن تولد یک سالگی‌اش را پشت سر گذاشته بود‌. رونالدو در سال ۲۰۰۴ برای کسب توپ طلا با آندره‌آ پیرلو و زین‌الدین زیدان رقابت کرد و آن سال در منچستر یونایتد با اولگنار سولسشائر همبازی بود. هر ۳ نفر بعدها به عنوان سرمربی، هدایت رونالدو را به عهده گرفتند. فوق‌ستاره پرتغالی آن سال مقابل رابی سویج، بازیکن بیرمنگام بازی کرد و دوران فوتبالی‌اش به گونه‌ای ادامه یافت که بعدها با پسر او چارلی در منچستر یونایتد هم‌تیمی شد.

58 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا