آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

خداحافظی مرد بازی‌های بزرگ؛ دی‌ماریا با آرژانتین وداع می‌کند

دی‌ماریا در پایان کوپا آمریکا از تیم ملی کنار می‌کشد.

آنخل دی‌ماریا، ستاره بی‌چون و چرای فوتبال آرژانتین و یکی از مهره‌های تاثیرگذار آلبی سلسته در هزاره جدید به زودی از جهان فوتبال خداحافظی خواهد کرد. بازیکن سابق رئال مادرید در پیامی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، گفته رقابت‌های کوپا آمریکا در تابستان آینده آخرین حضور او در ترکیب تیم ملی آرژانتین خواهد بود و در پایان این جام پیراهن آبی و سفید ملی‌پوشان سرزمین نقره را خواهد آویخت. شاگردان لیونل اسکالونی در تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲، به دنبال تاج‌گذاری قاره‌ای در تورنمنتی هستند که تابستان آینده در خاک ایالات متحده برگزار می‌شود و حالا دی‌ماریا تلاش می‌کند همراه با یک قهرمانی خاطره‌انگیز و ارزشمند دیگر، رقص آخرش با پیراهن آلبی سلسته را رقم بزند.

ستاره ۳۵ ساله بنفیکا سابقه پوشیدن پیراهن باشگاه‌های بزرگی نظیر رئال مادرید، پاری‌سن ژرمن، منچستر یونایتد و یوونتوس را در کارنامه دارد و در جای جای اروپا هنر تهاجمی خود را در زمین‌های فوتبال به نمایش گذاشته. او نخستین بار سال ۲۰۰۸ پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن کرد و طی یک و نیم دهه کنار لیونل مسی، برنده ۸ توپ طلای فوتبال جهان به قهرمانی جام جهانی فوتبال، قهرمانی المپیک و قهرمانی کوپا آمریکا رسید تا مدال قهرمانی‌اش در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌های فیفا در سال ۲۰۰۷، در کمد افتخاراتش تنها نباشد. او در این مدت ۱۳۴ بار با پیراهن تیم ملی آرژانتین به میدان رفته و حاصل آن ۲۹ گل زده در مسابقات مختلف بوده است. با این حال آمار و ارقام خیره‌کننده او در سطح ملی مجال چندانی برای افزایش نخواهد داشت چون کوپا آمریکا آخرین میدانگاه هنرنمایی «فیدئو» است. در پیام خداحافظی این هافبک تهاجمی پرسرعت و خلاق آمده: «کوپا آمریکا آخرین مقطع همراهی من با تیم ملی خواهد بود. با گره‌ای در گلو و دردی در عمق جانم با زیباترین چیزی که در تمام عمرم برایم اتفاق افتاده، خداحافظی می‌کنم. این لباس را با افتخار تمام به تن کرده و آن را احساس می‌کردم.»

آنخل دی‌ماریا امیدوار است سکانس پایانی کوپا آمریکا در تابستان ۲۰۲۴ مشابه پایان‌بندی جام‌های ملی اخیر برای تیم ملی آرژانتین، قهرمان جهان و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها باشد. پیروزی اخیر مقابل برزیل در ورزشگاه ماراکانا هواداران آرژانتین را به قهرمانی مجدد در جام قاره‌ای امیدوار کرده و فتح سوپرکلاسیکو می‌تواند نشانی از تثبیت قدرت‌نمایی سربازان سرزمین نقره در آسمان فوتبال باشد. دی‌ماریا که با گل‌های کلیدی خود نقشی اساسی در موفقیت‌های اخیر آرژانتین داشته، یکی از عناصر اساسی تیم اسکالونی در راه دستیابی به این افتخار ارزشمند خواهد بود. او در فینال المپیک پکن در سال ۲۰۰۸، در فینال کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۱ و در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ گلزنی کرد و آرژانتین را به ۳ افتخار ملی بزرگ رساند. اسکالونی، او را به دلیل تاثیرگذاری در مسابقات ملی با مسی، مارادونا و ماریو کمپس مقایسه می‌کند. باید دید با پایان قرارداد یک ساله‌ دی‌‌ماریا با باشگاه دوران جوانی‌اش، بنفیکا، سال آینده و بعد از اتمام کوپا آمریکا چه آینده‌ای در انتظار دوران حرفه‌ای او در عرصه باشگاهی خواهد بود.

گروه نرم افزاری ماهور
57 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا