آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

در انتظار فینال‌ها؛ لیگ برتر در حساس‌ترین مقطع فصل

3 مدعی قهرمانی در هفته‌های آینده باید معمای قهرمانی را حل و فصل کنند.

منچسترسیتی می‌خواهد با چهارمین قهرمانی در تاریخ لیگ جاودانه شود، لیورپول قصد دارد آخرین خاطرات با یورگن کلوپ را با شیرینی قهرمانی رقم بزند و آرسنال هم در تکاپوی پایان انتظار طولانی برای رسیدن به عنوان قهرمانی است. از نظر انگیزه و رویاپردازی باید به هر 3 تیم حق بدهیم در این رقابت پا پس نکشند و با قدرت تمام برای رسیدن به هدف خود و فتح لیگ برتر جذاب این فصل پیش بروند. هر تعلل و توقف از سوی هر کدام از مدعیان قهرمانی این فصل لیگ انگلیس به منزله جا ماندن از رقابت و بخشیدن عنوان قهرمانی به رقباست و این شرایط در حالی بر لیگ سایه انداخته که منتظر نبردهای رو در روی این 3 تیم هستیم. لیورپول، منچسترسیتی یا آرسنال‌. کدام تیم با موفقیت از این برهه حساس بیرون می‌آید و قافیه قهرمانی را بر اساس رویاهای خودش می‌نویسد؟

 

لیورپول؛ همچنان در صدر

تیم کلوپ هر چقدر مصدوم و مشکل و کمبود هم داشته باشد به جای همه این موارد، انگیزه دارد. مهره‌های تیم کلوپ از مسلخ رقابت‌های دشوار و بحران مصدومیت و غیبت بازیکنان کلیدی، 3 امتیازها را به زحمت بیرون می‌کشند. چشم‌انداز این روزهای آنفیلد، تصویر جوانانی است که در کنار چند مهره با تجربه به سرمربی محبوب خود ادای دین می‌کنند و برطرف شدن این دین را جز با بخشیدن قهرمانی به مرد آلمانی میسر نمی‌دانند. آنها البته کارآسانی ندارند. لیورپول در هفته‌های آینده باید ابتدا یک فینال را مقابل منچسترسیتی با موفقیت به پایان برساند. فینالی که تنها نکته مثبت آن برای قرمزهای آنفیلد بازی در زمین خانگی و یک امتیاز برتری نسبت به رقیب آماده است. لیورپول در 3 بازی بعدی به ترتیب به مصاف برایتون، برنتفورد و منچستریونایتد خواهد رفت. عبور سلامت شاگردان کلوپ از این برهه گام آنها را در قله لیگ برتر انگلیس محکم می‌کند و شاه‌کلید این گام استوار برتری در بازی مقابل سیتی است. البته لیورپول در ادامه فصل هم بازی‌های حساسی را پیش رو دارد اما موفقیت در این برهه حساس می‌تواند این تیم را برای آینده نیز با شرایط بهتر و اطمینان خاطر بیشتری همراه کند. تیم کلوپ تکلیف آخرین خاطرات با مرد آلمانی و شیرین یا تلخ بودن این خاطرات را هفته بعد در برابر منچسترسیتی معلوم می‌کند. این بازی شاید مهم‌ترین جدال دوران هدایت کلوپ روی نیمکت لیورپول نام بگیرد. مهم‌ترین مسابقه‌ای که می‌تواند بهترین خاطرات را برای سرمربی محبوب نیمکت و هواداران تیمش به همراه داشته باشد. لیورپول با انگیزه‌اش به نبرد با دشواری‌های پیش رو خواهد رفت.

منچسترسیتی؛ روی دور موفقیت

بازگشت آنها در بازی مقابل منچستریونایتد و یورش بی‌رحمانه تیم پپ گواردیولا به سمت دروازه تیم همشهری پس از عقب افتادن نشان داد، مرد اسپانیایی و شاگردانش برای رقم زدن چهارمین قهرمانی متوالی و عبور از نام الکس فرگوسن در تاریخ لیگ برتر انگلیس مصمم شده‌اند و به هیچ وجه حاضر نیستند حتی در یک مسابقه غافلگیر شوند. پپ مهره‌های مهم و موثر ترکیبش را با آمادگی کامل در اختیار دارد و با این مهره‌ها و فرم ایده‌ال به ادامه عبور از گردنه سخت بازی‌های این فصل می‌پردازد. سیتی 2 فینال را برگزار خواهد کرد و نسبت به 2 مدعی دیگر قهرمانی در هفته‌های پیش رو بازی‌های سخت‌تری انتظارش را می‌کشند. آنها در ابتدا باید به آنفیلد و به جنگ انگیزه لیورپول صدرنشین بروند. موفقیت در این مسابقه به منزله بازگشت قهرمان به صدر جدول و به دست گرفتن وزن و قافیه قهرمانی این فصل خواهد بود. کار برای سیتی اما در این مسابقه تمام نمی‌شود و آرسنال بی‌رحم این روزها 31 مارس در اتحاد میهمان دردسرسازی برای آبی‌هاست. اگر سیتی بتواند پس از برتری مقابل لیورپول در مواجهه با آرسنال هم 3 امتیاز مسابقه را به دست بیاورد، سیمای این تیم شبیه به مبارزی خواهد بود که داغ و پر حرارت و آماده و جنگجو در وسط میدان ایستاده و در حال بیرون کردن رقبا از رینگ خونین لیگ برتر انگلیس است. سیتی البته کارش تمام نخواهد شد و پس از آرسنال باید به ویلاپارک مهیب این فصل برود و 3 امتیاز هم از چنگ شاگردان امری در بیاورد. آنها در قیاس با 2 مدعی دیگر، هفته‌هایی داغ‌تر و حساس‌تر را پیش روی خود می‌بینند. هفته‌هایی که می‌تواند مقدمه قهرمانی متوالی چهارم این تیم در لیگ برتر انگلیس نام بگیرد و آبی‌های شهر منچستر را در تاریخ لیگ انگلیس جاودانه کند. سیتی و پپ برای به انجام رساندن این ماموریت پیچیده و دشوار تا بن دندان مسلح شده‌اند و با آماده‌ترین فرم ممکن در حال عبور از این گردنه منتهی به قهرمانی هستند. اگر در پایان این برهه شاهد موفقیت سیتی باشیم، شاید خاص‌ترین جام دوران سرمربیگری پپ گواردیولا برایش دست تکان بدهد.

 

گروه نرم افزاری ماهور

آرسنال؛ تشنه‌تر از همیشه

توپچی‌ها رحم ندارند! این خلاصه‌ترین و شاید کامل‌ترین گزاره در مورد فرم کنونی تیم میکل آرتتا باشد. آرسنال در 5 بازی گذشته فقط شاهد 4 شوت به سمت دروازه‌اش بوده و آنها در خط دفاعی شرایط فوق‌العاده‌ای را ساخته‌اند. با این حال شرایط هجومی تیم آرتتا بر انسجام دفاعی تیمش می‌چربد و برتری دارد. آرسنال در هر 4 بازی آخر خود در لیگ انگلیس حداقل 4 بار دروازه رقبا را باز کرده و 2 تیم را با جشنواره 6 تایی گلبارانش از دم تیغ گذرانده. توپخانه داغ توپچی‌های لندنی که فینال اول مقابل لیورپول را با سربلندی پشت سر گذاشت و موفق به فتح دروازه حریف شد، یک فینال دیگر را نزدیک می‌بیند. فینال دوم در مقابل منچسترسیتی مثل بازی برابر لیورپول در خانه توپچی‌ها برگزار نخواهد شد و آنها مهم‌ترین بازی این فصل خود را به میزبانی سیتی قدرتمند انجام می‌دهند. آرسنال هم مثل 2 مدعی دیگر بازی‌های سخت تا پایان فصل کم ندارد اما برتری در برابر منچسترسیتی می‌تواند نیروی محرکه فوق‌العاده‌ای در ساق‌های پسران آرتتا بگنجاند. آرسنال از همه روزهای پس از خداحافظی با آرسن ونگر، بهتر عمل می‌کند و از همه آن روزها به آرزوی خسته، کهنه و خاک خورده رسیدن به قهرمانی لیگ نزدیک‌تر شده. آنها تشنه‌تر از همیشه به سمت قله آرزوها پیش می‌روند و حتی 2 امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول باعث نمی‌شود کسی گمان کند شانس آرسنال برای قهرمانی کمتر است. تیم آرتتا عنوان بهترین خط دفاع لیگ را پیش از این به نام خودش کرده بود و با 6 گل مقابل شفیلدیونایتد، عنوان بهترین خط حمله را بالاخره از رقبا ربود. بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع کنونی لیگ برتر انگلیس به هیچ پایانی به جز قهرمانی راضی نیست.

سایر جزئیات جدول

پس از پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس و با عبور از بررسی شرایط مدعیان اصلی قهرمانی به جستجوگران سهمیه مسابقات اروپایی می‌رسیم. استون‌ویلا در رده چهارم جدول پیشتاز رقابت به شمار می‌رود و پشت سرش تاتنهام را به عنوان تهدیدی جدی می‌بیند. منچستریونایتد با 2 شکست متوالی هوادارانش را تا حد زیادی مایوس کرد و نگاه هواداران شیاطین سرخ باز هم به آینده گره خورده. با این حال تن‌هاخ برای بقا روی نیمکت یونایتد به موفقیت در بازی‌های بعدی و کسب سهمیه می‌اندیشد و باید دید برای رسیدن به این هدف چه تدابیری در چنته دارد. وستهام، نیوکاسل، برایتون و ولورهمپتون به رقابت‌های اروپایی فصل بعد فکر می‌کنند و برای ارتقا در جدول در هفته‌های آینده تلاش خواهند کرد. رتبه چلسی پر هزینه و پر سر و صدای تاد بولی در جدول همچنان 2 رقمی است و آبی‌های لندنی این فصل را از دست رفته تلقی می‌کنند و به آینده نظر دارند؛ آینده‌ای که با شرایط فعلی به احتمال زیاد بدون پوچتینو رقم می‌خورد. در قعر جدول شفیلد و برنلی دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا آورده‌اند و در سرازیری بازگشت به لیگ قهرمانی هستند. لوتون تاون اما با انگیزه بقا و برای کشت در زمین بایر این باشگاه کوچک و تحقق آرزوی ماندن در بالاترین سطح باشگاهی فوتبال انگلیس، دست و پا می‌زند و تهدیدی برای ناتینگام فارست، اورتون و برنتفورد به شمار می‌رود. هر 3 تیم بالاتر از لوتون خطر را احساس کرده‌اند و در ادامه فصل رقابت‌های حساس و سرنوشت‌سازی را پیش رو دارند. لیگ برتر انگلیس یکی از هیجان‌انگیزترین فصل‌هایش را سپری می‌کند و از دست دادن بازی‌های کم اهمیت‌تر این لیگ برای فوتبالدوستان یک ضایعه و حسرت به شمار می‌رود. فوتبال باشگاهی انگلیس به اوج خودش رسیده و کیفیت توام با رقابت حساس در این لیگ، عاشقان مستطیل سبز را پای این رقابت میخکوب کرده است.

59 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا