آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دست برتر بارسا برابر اتلتیکو؛ ژاوی گربه سیاه «اِل‌چولو»

بارسلونا تحت هدایت ژاوی در 4 رویارویی اخیر برابر اتلتیکومادرید به پیروزی رسیده است.

بارسلونا برای عقب نماندن از کورس قهرمانی لالیگا در دیدار سخت برابر اتلتیکومادرید چاره‌ای جز پیروزی نداشت و در نهایت به لطف درخشش ژائو فلکیس و تک گل این ستاره پرتغالی موفق شد با کسب هر3 امتیاز، به رده سوم جدول و پس از رئال مادرید و جیرونا نقل مکان کند. این نتیجه چهارمین پیروزی ژاوی برابر سیمئونه طی 2 فصل گذشته بوده است.

 

گربه سیاهی به نام ژاوی

اتلتیکومادرید طی یک دهه گذشته همواره از تیم‌های پر قدرت لالیگا به شمار رفته و حتی توانسته گوی سبقت را از بزرگان ربوده و 2 بار قهرمان لالیگا شود. روند قدرت نمایی اتلتیکومادرید برابر تیم‌های بزرگ لالیگا از جمله بارسلونا در 2 فصل گذشته با تغییراتی روبه‌رو بوده که مهمترین آنها به جدال سیمئونه و ژاوی بازمی‌گردد. بارسا تحت هدایت ژاوی در فصل 2023-2022 موفق شد در 2 دیدار رفت و برگشت با نتیجه مشابه یک بر صفر به پیروزی برسد. در فصل 2022-2021 اتلتیکو شکست 4 بر 2 برابر بارسا را متحمل شد. شاگردان ژاوی با کسب یک پیروزی یک بر صفر دیگر در دیدار یکشنبه شب گذشته، موفق شدند به چهارمین پیروزی خود برابر اتلتیکو رسیده و از این نظر آمار جالب توجهی را برابر تیم مدعی اتلتیکومادرید به ثبت برسانند. او در واقع از زمان به عهده گرفتن سمت فعلی هر 4 تقابل با اتلتی سیمئونه را برده؛ در حالی که در 3 بازی اخیر، بارسا حتی یک گل هم از تیم مادریدی نخورده! پیش از این 4 برد، بارسا در 4 بازی پی در پی مقابل اتلتیکو2 تساوی و 2 شکست داشت و از پیروزی محروم بود. ژاوی با 4 برد متوالی به رکورد مشابه لوئیس انریکه روی نیمکت آبی و اناری‌ها رسید. پس از یک برد 4 بر 2، 3 پیروزی یک بر صفر سهم سرمربی فعلی بارسا مقابل سفید و قرمزها بوده.

 

ژاوی: بسیار کامل بودیم!

ژاوی پس از کسب پیروزی ارزشمند برابر اتلتیکومادرید به خبرنگاران گفت: «پس از پیروزی برابر پورتو این 3 امتیاز بسیار خوب بود. بسیار عالی و کامل ظاهر شدیم. پس از فشارهای ناشی از شکست در لیگ قهرمانان، بسیار خوب توانستیم شرایط را درک کنیم و دوباره به بازی خود برگردیم. اگر می‌توانستیم بهتر از موقعیت‌های خود استفاده کنیم، گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندیم.» ژاوی در مورد فلیکس گفت: «او تفاوت‌ها را رقم زده و در زمین با کانسلو بسیار هماهنگ است. از اینکه او را راضی و خوشحال می‌بینم، حس خوبی دارم و از داشتن ژائو خوشحالم.»

گروه نرم افزاری ماهور
63 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا