آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دست کارلتو در پوست گردو؛ خط دفاع بدون مدافع میانی!

با مصدومیت رودیگر و محرومیت شوامنی، دست کارلتو برای خط دفاعی بسته‌تر از گذشته می‌شود.

مسیر رئالی‌ها در فصل 2024-2023 همچنان تلفات می‌دهد. بین خطوط مختلف کهکشانی‌ها، فاز تدافعی و به طور مشخص پست مدافع میانی بیشترین مصدوم را طی این فصل داشته است؛ وضعیتی که با وجود تداوم تا به اینجا از کار توسط کارلو آنچلوتی مدیریت شده است. آنچلوتی در ابتدا و اواسط فصل ۲ مدافع میانی خود که نقش مهمی در کسب چهاردهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا داشتند را به دلیل مصدومیت‌های طولانی عملا برای تمام فصل از دست داد اما این موضوع باعث نشد رئالی‌ها در پنجره زمستانی به دنبال خرید یک مدافع میانی مطمئن باشند. این تصمیم در ادامه فصل شاید گران تمام شود.

 

دست خالی‌تر در فوریه

پس از مصدومیت آلابا، برنامه کارلتو برای جایگزینی، استفاده از رودیگر و ناچو در قلب خط دفاع بود؛ برنامه‌ای که در ابتدا با همه کم و کاستی‌ها قابل اجرا به نظر می‌رسید اما ریسک آن در دیدار پایان هفته رئالی‌ها برابر ختافه خود را نشان داد. دقیقه 37 و برخورد رودیگر با گرینوود باعث مصدومیت مدافع آلمانی از ناحیه زانو شد. هرچند رودیگر تا پایان نیمه به کار خود ادامه داد اما در نهایت جای خود را به کاماوینگا داد تا شوامنی به زوج ناچو در میانه خط دفاع تبدیل شود. این پایان مشکلات کارلتو نبود و شوامنی به دلیل دریافت کارت زرد دیدار بعدی رئالی‌ها در لالیگا را از دست خواهد داد. این شرایط یعنی جدال برابر اتلتیکومادرید بدون داشتن ۲ مدافع میانی تخصصی! مشکل در خط میانی در زمان بسیار حساسی به بدترین وضعیت خود رسیده است. رئالی‌ها پس از جدال سخت و حساس برابر اتلتیکومادرید باید به مصاف خیرونا بروند تا شاید بتوانند تکلیف قهرمانی در لالیگا را یکسره کنند. از سوی دیگر دیدار رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر لایپزیش همین نزدیکی‌هاست و در چنین شرایطی بحران در خط دفاعی می‌تواند برای کهکشانی‌ها گران تمام شود.

 

اطمینان به رودیگر

کارلتو در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به پرسشی در رابطه با رودیگر گفت: «می‌تواند خود را برساند. ضربه محکمی بود اما رودیگر جنگجو و قدرتمند است. بعید به نظر می‌رسد با چنین ضربه‌ای نتواند خودش را به بازی بعدی برساند. اگر رودیگر به بازی بعدی نرسد، مجبور می‌شویم یک بازیکن دیگر که به بازی در این پست عادت ندارد را جایگزین او کنیم البته می‌دانیم عملکرد خوبی خواهد داشت.» رسانه «آس» با پرداختن به این موضوع نوشت: «به احتمال فراوان آنچلوتی روی استفاده از کارواخال و مندی در میانه خط دفاع حساب باز خواهد کرد. چنین موضوعی می‌تواند پر خطر باشد چون کارواخال تجربه انجام یک بازی کامل در پست دفاع میانی را ندارد و به دلیل علاقه به حمله و عادت به پیشروی می‌تواند گزینه پر خطری برای این پست باشد. مندی برخلاف کارواخال ۲ بار سابقه حضور در میانه خط دفاع را در زمان زین‌الدین زیدان داشته. هرچند در آن ۲ دیدار رئالی‌ها بدون دریافت گل و با کسب هر ۳ امتیاز از زمین خارج شدند اما زمان زیادی از آن می‌گذرد و مشخص نیست مندی که در طول فصل جاری با مصدومیت‌هایی روبه‌رو بوده، بار دیگر بتواند از عهده بازی به عنوان مدافع میانی بربیاد یا نه. نباید این نکته را فراموش کنیم ناچو یکی از گزینه‌های ثابت کارلتو برای میانه خط دفاعی، یک مدافع میانی تخصصی نیست و بارها با اشتباهات خود باعث گل خوردن تیم شده است.» به طور مشخص مصدومیت احتمالی رودیگر، وضعیت دفاعی رئال مادرید را در دیدارهای حساس و سرنوشت پیش رو در شرایط پر خطر قرار خواهد داد.

گروه نرم افزاری ماهور
5 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا