آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دومین بازی تدارکاتی ایران در نوروز نهایی شد؛ یاران «اولونگا» در راه تهران

مدیران فدراسیون فوتبال ایران توانستند هماهنگی‌های لازم برای انجام دومین بازی دوستانه در فیفادی ماه مارچ را برای تیم ملی انجام بدهند و به این ترتیب تیم ملی ایران بعد از بازی با روسیه در ورزشگاه آزادی باید به مصاف تیم ملی کنیا برود .

تیم ملی فوتبال ایران قرار است از 28 اسفندماه کار خود را در اولین فیفادی بعد از اتمام جام جهانی 2022 قطر در کمپ تیم‌های ملی آغاز کند؛ وجه تمایز مهم تیم ملی، تغییر سرمربی است، به‌طوری که بعد از پایان همکاری با کارلوس کی‌روش، قرار است دور جدید اردوی تیم ملی با حضور امیر قلعه‌نویی آغاز شود و همگان در انتظار اعلام فهرست بازیکنان مدنظر قلعه‌نویی برای حضور در اردوی ملی هستند و فارغ از بحث فهرست، هنوز دستیاران این سرمربی باتجربه هم معارفه نشده‌اند.

 

مدیران فدراسیون فوتبال پیش از آنکه امیر قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کنند، با مدیران فدراسیون فوتبال روسیه برای انجام بازی تدارکاتی به توافق رسیدند و در سفر وزیر ورزش روسیه به تهران، توافق‌نامه برگزاری بازی دوستانه در فیفادی ماه مارچ به صورت رسمی اعلام شد و قرار است در اولین روز از سال 1402، کاروان تیم ملی روسیه وارد تهران شود تا آن‌ها در سومین روز از فروردین‌ماه 1402 در ورزشگاه آزادی تهران برابر تیم ملی ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی قرار گیرند.

 

تیم ملی عراق، دومین حریف تدارکاتی ایران در فیفادی پیش‌رو بود اما عراقی‌ها با وجود توافق اولیه و مذاکرات انجام شده بین مهدی تاج و رئیس فدراسیون فوتبال عراق در حاشیه کنگره اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدعی شدند که حاضر به برگزاری بازی در تهران نیستند و اگر تیم ملی ایران به بغداد سفر می‌کند، آن‌ها مشکلی برای انجام بازی دوستانه ندارند که مخالفت مدیران فدراسیون فوتبال ایران با این درخواست باعث شد تا دومین بازی تدارکاتی لغو شده و برنامه‌ریزی تیم ملی دستخوش تغییر شود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

برنامه عیدانه تیم ملی تکمیل شد 

کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال بعد از لغو بازی دوستانه تیم‌های ایران و عراق که قرار بود روز هشتم فروردین‌ماه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به انجام برسد، رایزنی‌های خود را برای پیدا کردن حریفی تازه برای تیم ملی آغاز کرد و بعد از نامه‌نگاری با چند کشور مختلف از جمله اندونزی و کنیا، سرانجام توافقات نهایی انجام شد و در شرایطی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به کشور رواندا برای حضور در مجمع انتخاباتی فیفا سفر کرده، خبر توافق رسمی با مدیران فدراسیون فوتبال کنیا نهایی شد.

 

فدراسیون فوتبال کنیا با اعلام رسمی خبر برگزاری دیدار دوستانه با ایران، از برگزاری این بازی تدارکاتی در فیفادی ماه مارچ پرده‌برداری کرد تا رسماً برنامه عیدانه تیم ملی تکمیل شود و شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از مصاف با روسیه به مصاف حریفی از قاره آفریقا بروند و آمادگی خود را اولین فیفادی بعد از اتمام جام جهانی 2022 قطر محک بزنند.

 

«فیرات» شاگردانش را به خط کرد

تیم ملی کنیا در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا (در آخرین ماه از سال 2022) در جایگاه صدویکم جهان قرار داشته است. کنیایی‌ها قرار بود در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا شرکت کنند اما تعویق در زمان برگزاری این رقابت‌ها باعث شده تقویم مسابقات آن‌ها دستخوش تغییر شود و این تغییر سبب آن شد تا فدراسیون فوتبال کنیا از درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری بازی دوستانه استقبال کند.

 

انگین فیرات سرمربی تیم ملی کنیا بعد از رسمی‌شدن دیدار دوستانه با تیم ملی ایران که قرار است 28 مارچ 2022 (هشتم فروردین‌ماه 1402) به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به انجام برسد، فهرست بازیکنان مدنظرش را برای انجام این بازی دوستانه اعلام کرد. در فهرست اعلام شده از سوی فیرات چند چهره سرشناس حضور دارند که سرشناس‌ترین بازیکن آن‌ها، مایکل اولونگا ستاره تیم الدحیل قطر است که در قامت کاپیتان تیم ملی کنیا به تهران سفر می‌کند. همچنین جوزپ اوکومو مدافع تیم خنت بلژیک دیگر ستاره نام‌آشنای فهرست تیم ملی کنیا است.

فیرات سابقه حضور در تیم ملی فوتبال ایران به عنوان مربی را در دوره سرمربیگری علی دایی دارد و همچنین در تیم‌های سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبریز و سایپا تهران هم سابقه سرمربیگری دارد و حالا این سرمربی باتجربه باید در قامت سرمربی تیم ملی کنیا به ورزشگاه آزادی تهران بازگردد و این‌بار مقابل تیم ملی ایران قرار گیرد.

10 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا