آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دیوار آهنین روی خط دروازه آرژانتین؛ قفل ۶۰۹ دقیقه‌ای

امیلیانو مارتینز رکورد طولانی‌ترین کلین‌شیت تاریخ آرژانتین را شکست.

آرژانتین شب گذشته در چارچوب مسابقات انتخابی جام‌جهانی منطقه کانمبول با یک گل از سد پاراگوئه گذشت تا بالاتر از برزیل صدرنشین جدول رده‌بندی لقب بگیرد. آلبی‌سلسته بامداد چهارشنبه آینده به مصاف پرو خواهد رفت و امیدش برای کسب یک پیروزی دلپذیر دیگر به امیلیانو مارتینز خواهد بود؛

ستاره‌ای که روی خط دروازه تیم، از فینال جام‌جهانی تاکنون گلی دریافت نکرده. دیبوی شگفت‌انگیز بازیگر نقش مکمل قهرمانی جهان در کنار لئو مسی بود و در 7 بازی پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. او پس از تساوی مقابل فرانسه در فینال جام‌جهانی، مقابل پاناما، کوراسائو، استرالیا، اندونزی، اکوادور، بولیوی و پاراگوئه اجازه نداده توپی از خط دروازه‌اش عبور کند و رکورد 609 دقیقه متوالی بسته نگه داشتن دروازه را به نام خودش زده است.

دیبو در دقایق پایانی بازی مقابل پاراگوئه موفق شد رکورد 606 دقیقه متوالی بسته نگه داشتن دروازه توسط ال مونو بورگوس را بشکند. بورگوس که در فاصله سال‌های 1995 تا 2002 سنگربان تیم ملی بود و درخشش در تیم اتلتیکومادرید در سطح دوم فوتبال اسپانیا را هم در دوران بازیگری از خود بر جای گذاشته بود، سرانجام با وجود درخشش در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ در تورنمنت میزبانی شده توسط کره‌جنوبی و ژاپن، جای خود را به پابلو کاوایرو داد. مردان آرژانتینی در آن جام موفق به صعود از گروه نشدند و قافیه صعود را به سوئد و انگلیس باختند.

8 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا