آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جشن قهرمانی، امضای کارلتو بر پیش درآمد لیگ قهرمانان؛ رئالِ سورئال!

رئال مادرید با غلبه بر اوساسونا، قهرمان جام حذفی فوتبال اسپانیا شد.

رئال مادرید که فصل جاری تا چند روز آینده رسماً شانس قهرمانی در لالیگا را به رقیب دیرینه واگذار خواهد کرد، بامداد یکشنبه موفق شد اوساسونا را در فینال جام حذفی شکست دهد.

دو تیم از ساعت 23:30 به وقت تهران به میزبانی استادیوم الیمپیکو سویل به مصاف هم رفتند و شاگردان کارلو آنچلوتی پیش از آبی‌واناری‌ها لذت حضور در جشن قهرمانی یکی از رقابت‌های داخلی این فصل را با صرف‌نظر از سوپرجام در کشور عربستان تجربه کردند.

اوساسونا که با غلبه بر بتیس، سویا و بیلبائو برای دومین بار در تاریخش راهی فینال جام حذفی فوتبال اسپانیا شده بود، بار دیگر دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند و نزدیک‌ترین تجربه «گوری‌چواک» پس از 18 سال به فتح جام، باز هم با ناکامی خاتمه یافت. آخرین بار اوساسونا فصل 05-2004 به فینال این مسابقات رسیده بود. باسکی‌ها در نهایت آنجا هم مغلوب رئال بتیس شدند و دستش از لمس جام محروم ماندند.

از طرف مقابل اما رئال مادرید که با 2 گل رودریگو روی درخشش وینی جونیور، مسیر جالب‌توجه‌‌اش پس از غلبه بر بارسلونا، اتلتیکومادرید و ویارئال را به قهرمانی در جام حذفی فوتبال اسپانیا پس از 9 سال رساند، موفق شد برای بیستمین بار در تاریخش قهرمانی جام حذفی را تجربه کنند و شاگردان شایسته کارلتو، چهلمین تجربه تاریخ رئال در فینال جام حذفی را با کسب جام قهرمانی برای بیستمین بار به پایان رساندند.

قهرمانی شماره 20 رئال

هرچند رئال فاصله‌اش با رقیب همشهری در تاریخ این مسابقات را از نظر تعداد قهرمانی دوبرابر کرد اما بارسلونا با 31 قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی فوتبال اسپانیاست و پس از آبی‌واناری‌ها هم اتلتیک بیلبائو با 23 قهرمانی، دومین تیم پرافتخار در تاریخ مسابقات است.

گروه نرم افزاری ماهور

با وجود برتری رئال، طلسم گلزنی کریم بنزما برابر اوساسونا در این دیدار هم باطل نشد و او 9 بازی است که از چارچوب تمامی رقابت‌ها، موفق به باز کردن دروازه اوساسونا نمی‌شود. این بدترین روند عدم تجربه گلزنی مهاجم فرانسوی مقابل یک حریف به خصوص در پیراهن رئال مادرید بوده است. کریم آخرین بار ژانویه 2014 و از چارچوب دیدار جام حذفی موفق شده بود دروازه اوساسونا را باز کند و پس از آن، هرگز تور دروازه این تیم را به لرزه درنیاورده است.

کهکشانی‌ها که فینال‌بازترین تیم در جهان فوتبال هستند، 18 از 20 فینال سال‌های اخیرشان را با جشن قهرمانی به پایان رسانده‌اند و تنها شکست‌های این تیم در فینال‌های اخیر، مقابل اتلتیکومادرید در سوپرجام اروپا 2018 و مقابل بارسلونا در سوپر جام اسپانیا در سال 2023 بوده است.

تبلور همکاری برزیلی در سناریوی ایتالیایی

رودریگو تنها یک دقیقه و 47 ثانیه پس از به صدا درآمدن سوت آغاز دیدار دروازه اوساسونا را برای بار نخست در این دیدار باز کرد و زننده سریع‌ترین گل تاریخ رئال در فینال جام‌حذفی پس از 77 سال لقب گرفت. او برای نخستین بار پس از سال 2006، رکورد گلزنی سریع در این مسابقات را جابه‌جا کرد. رودریگو با 22 سال و 117 روز سن، جوان‌ترین گلزن تاریخ رئال مادرید در فینال جام حذفی‌های قرن بیست‌ویکم لقب گرفت و برای تقابل با منچسترسیتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، خط و نشان پر رنگی کشید.

در این دیدار، وینی جونیور نیمی از 18 اقدامش به دریبل را با موفقیت پشت سر گذاشت و چنین آماری حداقل از سال 2010 تاکنون در مسابقات بی‌سابقه بوده و ستاره برزیلی مقابل اوساسونا رکورد 6 ساله نیمار را شکست. نیمار سال 2017 در دیدار مقابل آلاوس با پیراهن بارسلونا، 14 بار اقدام به دریبل کرده بود که تنها 5 بار بازیکن حریف را کاملاً از پیش روی برداشته بود.

زمینه‌سازی گل نخست رئال مادرید در این دیدار هم وینی جونیور را به رکورد 19 پاس گل از چارچوب تمامی مسابقات این فصل با پیراهن رئال مادرید رساند و او را به‌عنوان یکی از 3 بازیکن برتر گل‌ساز در سطح اول فوتبال اروپا کنار کوین دی‌بروینه و لئو مسی در فصل جاری فوتبال باشگاهی اروپا قرار داد.

جنتلمن، بهترینِ قرن بیست‌ویکم

تک گل اوساسونا در این دیدار را هم لوکاس تورو به ثمر رساند. او پس از شیباساکی در فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها 2016 و دیگو کاستا در فینال جام حذفی در سال 2013، سومین بازیکنی شناخته شد که با شوت خارج از محوطه جریمه دروازه رئال مادرید را در دیدار نهایی یک تورنمنت باز می‌کند.

با این قهرمانی، کارلو آنچلوتیِ پرافتخار موفق شد تعداد جام‌های حذفی دوران حرفه‌ای خود در فوتبال اسپانیا را به عدد 2 برساند. قهرمانی سال 2014 کهکشانی‌ها هم برای آخرین بار تحت هدایت او به دست آمده بود و غلبه بر اوساسونا، کارلتو را تبدیل به نخستین سرمربی تاریخ رئال مادرید پس از لوئیس مولونی کرد که بیش از یک بار با رئال مادرید قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده است. مولونی در قرن بیستم، 2 بار در سال‌های 1974 و 1982 جام حذفی را برای پرافتخارترین تیم فوتبال اروپا به ارمغان آورده بود.

48 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا