آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رستاخیز بارسلونا؛ تولدی از دل یک جدایی

پس از اینکه ژاوی اعلام کرد به پایان کار خود رسیده، بارسا دچار تحول شد.

آبی و اناری‌ها هفته‌ای طوفانی را به پایان رساندند. شرایط فعلی شاگردان ژاوی، کاملا متفاوت با انتهای سال میلادی گذشته است. آبی و اناری‌ها سه‌شنبه گذشته با ارائه نمایشی خوب از سد ناپولی گذشته و موفق شدند پس از ۴ فصل به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسند. این صعود و شکستن طلسم حذف در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان نه تنها از نظر روحی روانی برای بارسایی‌ها پر اهمیت بود که در شرایط اقتصادی کنونی باشگاه، یک اتفاق بسیار مثبت محسوب می‌شود. پایان این هفته طوفانی با کسب یک پیروزی قدرتمندانه برای بارسایی‌ها به پایان رسید. یکشنبه شب گذشته بارسا در خانه تسخیرناپذیر اتلتیکومادرید با کسب پیروزی ۳ بر صفر جای هیچ صحبتی را باقی نگذاشت. این پیروزی، بارسا را به رده دوم جدول رساند. بارسایی‌ها از اکتبر گذشته تا کنون رنگ رده دوم جدول را به خود ندیده بودند و حالا با رسیدن به فاصله 8 امتیازی صدرنشین، می‌توانند منتظر معجزه برای کسب قهرمانی هم باشند. پیروزی برابر اتلتیکو با توجه به تعداد بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده را برای کاتالان‌ها قطعی کرد.

 

ژاوی و تصمیمی که چاره ساز شد

شکست سنگین و تحقیرآمیز برابر ویارئال منجر به اعلام یک تصمیم مهم توسط ژاوی  شد. پس از آن شکست ۵ بر ۳ ، ژاوی اعلام کرد در پایان فصل بارسا را ترک خواهد کرد و از آن به بعد آبی و اناری‌ها ۱۰ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته‌اند. هرچند طی این ۱۰ بازی، توقف برابر گرانادا و بیلبائو به چشم می‌خورد اما بارسا هفته به هفته شرایط بهتری را تجربه کرده است. تیمی که نیمی از فصل را با پیروزی‌های سخت و در لحظات پایانی پشت سر می‌گذاشت، حالا طی ۴ بازی گذشته خود ۳ پیروزی مقتدرانه را برابر ختافه، ناپولی و اتلتیکومادرید تجربه کرده. وضعیت در خط دفاعی هم برای آبی و اناری‌ها به شرایط فصل گذشته بازگشته . شاگردان ژاوی ۴ مسابقه اخیر خود در لالیگا را بدون گل خورده پشت سر گذاشته‌اند. بازگشت ترشتگن از یک سو و ظهور پدیده‌ای به نام پائو کوبارسی در خط دفاعی از سوی دیگر به همراه سایر عوامل همچون تغییر پست کریستینسن به هافبک تدافعی از جمله عوامل بهبود وضعیت بارسا در فاز تدافعی بوده . لواندوفسکی موفق شده طی هفته‌های گذشته به نسخه گلزن خود بازگردد و درخشش لامینه یامال به همراه پیشرفت محسوس ژائو فلیکس به فاز هجومی جان تازه‌ای بخشید.

ژاوی طی ۲ ماه گذشته بیش از گذشته، تجربه و نوجوانی را با هم درآمیخته است. لامینه یامال، پائو کوبارسی و هکتور فورت نوجوان کنار با تجربه‌هایی همچون ایلکای گوندوغان، ژول کونده، رونالد آرائوخو، تراشتگن و روبرت لواندوفسکی انسجام فراوانی را به تیم تزریق کرده‌اند. بارسلونا با توجه به قرعه مناسب‌تر نسبت به سایر مدعیان در لیگ قهرمانان از شانس صعود به فینال برخوردار است. اتفاقی که اگر رخ دهد و در نهایت با قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان به پایان برسد، می‌تواند تغییرات مهمی را در تصمیم ژاوی و مسئولان بارسا ایجاد کند. شنبه گذشته جرارد پیکه اسطوره بارسا طی مصاحبه‌ای گفته بود معتقد است ژاوی در پایان فصل از موضع خود بازگشته و مسئولان بارسا، او را همراهی خواهند کرد. آنها در جمع ۸ تیم برتر اروپا قرار دارند و یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند و از سوی دیگر در لالیگا می‌توانند با لغزش‌های احتمالی رقیب دیرینه خود به سوی جام قهرمانی بروند؛ شرایطی که نشان می‌دهد بارسا تحت هدایت ژاوی جان تازه‌ای گرفته و رقبا باید بترسند.

گروه نرم افزاری ماهور
52 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا