آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رسمی: شش کشور میزبان جام جهانی ۲۰۳۰

فیفا اعلام کرد که با پیشنهاد میزبانی ویژه برای جام جهانی ۲۰۳۰ موافقت کرده است.

برگزاری جام‌جهانی 2026 سهم ایالات متحده، مکزیک و کانادا شده و درحالی که باتوجه به افزایش تعداد تیم‌ها کمتر ممکن خواهد بود میزبانی بر عهده یک کشور همچون دوره‌های گذشته قرار بگیرد، قرار است 3 کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش میزبان‌های اصلی جام جهانی ۲۰۳۰ باشند اما برگزاری 3 دیدار نخستین مسابقات از جمله دیدار افتتاحیه سهم آمریکای جنوبی خواهد بود.

با تصمیم فیفا، قرار است صدمین سالگرد برگزاری جام‌جهانی به شیوه‌ای خاص برگزار شود و 3 قاره اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا میزبانی این مسابقات را تجربه می‌کنند. میزبانی مشترک اسپانیا و پرتغال از این مسابقات با اضافه شدن مراکش روز چهارشنبه نهایی و رسمی شد و قرار است دیدار افتتاحیه مسابقات اما به میزبانی استادیوم سنتناریو در مونته‌ویدئو اروگوئه برگزار شود؛ استادیومی که میزبانی فینال نخستین دوره برگزاری جام‌جهانی بود.

جام‌جهانی با حضور 48 تیم شامل 104 دیدار خواهد بود که بازی‌های ابتدایی مسابقات را آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برگزار می‌کنند و سپس ادامه تورنمنت پس از 3 بازی افتتاحیه به 3 کشور میزبان منتقل می‌شود. عربستان سعودی برای میزبانی از جام‌جهانی 2034 اقدام خواهد کرد و فیفا رسماً از کشورها قاره آسیا برای کاندیداتوری کسب میزبانی جام‌جهانی 2034 دعوت به عمل آورده است.

نکته مهم اینکه از بین این کشورها آرژانتین، اروگوئه و اسپانیا سابقه میزبانی جام جهانی را دارند، اما سه کشور دیگر برای اولین‌بار میزبان خواهند بود.

گروه نرم افزاری ماهور

این در حالی است که آرژانتین به‌عنوان قهرمان دوره قبل حضور خواهد داشت و مراکش نیز با درخشش در دوره قبلی پای به میدان می‌گذارد.

 

نکته دیگر اینکه هنوز مشخص نیست که علاوه بر سه میزبان اصلی، آیا سه کشور دیگر هم به‌خاطر امتیاز میزبانی سهمیه مستقیم صعود خواهند گرفت یا خیر.

بنابراین 3 کشور اسپانیا، مراکش و پرتغال از حضور در مسابقات مقدماتی و انتخابی جام‌جهانی 2030 معاف شده و سهمیه مستقیم حضور در دور نهایی این مسابقات را به خاطر میزبانی را به دست آورده‌اند.

61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا