آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رم دیگر رتبه سوم را پس نمی‌دهد؛ وعده رستگاری پس از ۵ سال

رم با برتری قاطع مقابل اودینزه جایگاهش در رتبه سوم جدول را تثبیت کرد.

امتیاز از دست دادن‌های متوالی اینتر و میلان، رم را وادار کرد به خوبی از پسِ کسب امتیازات در هفته‌های اخیر برآمده و با جبران امتیازات از دست رفته میانه فصل، بار دیگر به رتبه سوم جدول تکیه بزند.

رم که هفته گذشته با کسب برتری 3 گله مقابل تورینو پس از 6 هفته دوری از این رتبه در فصل جاری به رده سوم جدول رسیده بود، یکشنبه شب از ساعت 22:15 به وقت تهران میزبان اودینزه بود و در نهایت درحالی که روی پاتریسیو یک پنالتی مهار کرد و برای سومین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه داشت با 3 گل میهمانش را بدرقه کرد و شاگردان مورینیو با 3 امتیاز خانگی باتوجه به امتیاز از دست دادن روز گذشته میلان و همچنین شکست اینتر، جایگاهشان در رتبه سوم جدول تثبیت شد.

سرانجام طلسم‌ها شکسته شد

در این دیدار که لورنتسو پیگرینی برای نخستین بار پس از 560 روز در جریان بازی گلزنی کرد، تامی آبراهام هم در واپسین ثانیه‌های دیدار گل سوم رم را وارد دروازه میهمان کرد تا سرانجام پس از حدود یک ماه و نیم پایش به گلزنی باز شود. آخرین بار پیگرینی در دیدار رم مقابل امپولی به تاریخ 3 اکتبر 2021 در جریان بازی گلزنی را تجربه کرده بود و آخرین گل آبراهام برای رم به دیدار مقابل امپولی به تاریخ 4 فوریه 2023 بازمی‌گشت.

جدی‌ترین مدعی کسب رتبه سوم

رم که آخرین بار در پایان فصل 18-2017 موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شده بود، پس از آن هرگز لیگ را در جمع 4 تیم بالانشین جدول به پایان نرسانده و تحت هدایت مورینیو، حالا پس از تجربه قهرمانی در کنفرانس لیگ اروپا امیدوار است بار دیگر در منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا سری آ را به پایان برساند و پس از 5 فصل دوری از لیگ قهرمانان اروپا، فصل آینده به این مسابقات بازگردد.

بی‌سابقه از ژانویه 2021

با صرف‌نظر از هفته ابتدایی پس از آغاز مسابقات، آخرین باری که رم موفق شده بود در 2 هفته متوالی رتبه سوم جدول را در اختیار داشته باشد به پایان هفته بیستم سری آ در فصل 21-2020 بازمی‌گردد؛ وقتی گرگ‌ها با غلبه بر هلاس‌ورونا در دیدار خانگی، رتبه سوم جدول را به رقبا پس ندادند و در نهایت اگرچه تا پایان هفته بیست‌وششم در منطقه کسب سهمیه قرار داشتند اما تحت هدایت پائولو فونسکا در پایان فصل رتبه‌ای بهتر از هفتم را به نام خود نزدند.

گروه نرم افزاری ماهور

آن فصل رم 14 هفته در منطقه کسب سهمیه قرار داشت اما در نهایت به نیمه‌نهایی لیگ اروپا رسید و به‌تبع کسب سهمیه کنفرانس لیگ اروپا، موفق شد در نخستین فصل حضورش در نخستین دوره برگزاری این مسابقات عنوان قهرمانی را به نام خود بزند.

پیشرفت محسوس تحت هدایت ژوزه

فصل گذشته تحت هدایت مورینیو، جالوروسی به جز در پایان 3 هفته نخستین و به تبع برتری مقابل فیورنتینا، سالرنیتانا و ساسولو در جمع 3 تیم بالانشین سری آ نایستادند و به دنبال شکست هفته چهارم مقابل هلاس‌ورونا، هم از صدر جدول به زیر کشیده شدند. تیم پایتخت از هفته دوازدهم تا پایان فصل موفق نشد به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رسیده و حداقل یک هفته را در آن جایگاه بگذرانند. در پایان فصل هم به رتبه ششم بسنده کردند.

رویای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا

فصل 18-2017، رم که در پایان هفته بیست و هفتم به رتبه سوم جدول رسیده بود تا پایان فصل این رتبه را حفظ کرد و در نهایت برای آخرین بار به لیگ قهرمانان اروپا رسید. حالا پس از گذشت 5 فصل، تیم مورینیو در پایان هفته بیست و نهم به این جایگاه رسیده و با برتری در هفته سی‌ام مقابل اودینزه در خانه، این رده را حفظ کرده است؛ جایگاهی که به نظر نمی‌رسد تا پایان فصل، شاگردان ژوزه مورینیو آن را از دست بدهند و فاصله 3 امتیازی‌شان با میلان در رتبه چهارم و 5 امتیازی با لاتسیو در رتبه دوم، سرنوشت جدول سری آ در پایان فصل را تا حدودی برای منطقه کسب سهمیه مشخص کرده است.

56 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا