آخرین مطلباخبارداغروزنامه های ورزشیمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

روزنامه‌های اروپا، جمعه یکم دسامبر؛ وحشت در «ویلا پارک»

هواداران لژیا ورشو همزمان با دیدار مقابل استون‌ویلا، شهر را به آشوب کشیدند.

رقابت‌های لیگ اروپا و کنفرانس لیگ به پایان هفته پنجم دور گروهی رسید و درحالی که بسیاری تیم‌ها صعودشان را مسجل کردند، جنگ صعود به مرحله بعدی رقابت‌های سطح دوم و سوم باشگاهی در اروپا، برای برخی به هفته آخر کشیده شده است.

استون‌ویلا و فیورنتینا نامشان را به‌عنوان مدعیان شماره یک قهرمانی در کنفرانس لیگ بر زبان‌ها انداخته‌اند و رقابت جذاب تیم‌های مارسی و آژاکس که در لیگ‌های داخلی بحران مطلق را پشت سر می‌گذارند، شکوه لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های نه‌چندان دور را برای هواداران فوتبال، این بار در لیگ اروپا یادآور شد.

«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز

آژاکس و مارسی، جذاب‌ترین رقابت در هفته پنجم لیگ اروپا را به نام خود زدند و شاگردان گتوزو صدرنشینی گروهشان را از هت‌تریک اوبامیانگ هدیه گرفتند. با این نتیجه حذف آژاکس از لیگ اروپا قطعی شد و نبرد هفته آینده مارسی و برایتون، جنگ صدرنشینی خواهد بود.

در همین رابطه، اکیپ چاپ فرانسه با انتخاب تیتر «اوبا تقدیر را قیچی کرد» و انتشار تصویری از قیچی برگردان اوبامیانگ در این دیدار، به این اتفاق واکنش نشان داده است. مارسی در گروه مرگ رقابت‌های لیگ اروپا، سومین خط حمله برتر مسابقات را به نام خود زد و به همراه وستهام، برایتون، لیورپول، رن، فرایبورگ، لورکوزن، اسلاویا پراگ، آتالانتا، رم، ویارئال و اسپورتینگ حضورش در دور حذفی مسابقات قطعی شده است.

گروه نرم افزاری ماهور

میرر تصویری از آشوب هواداران لژیا ورشو در انگلیس همزمان با میهمانی در ویلا پارک را منتشر کرده و نوشته است هواداران تیم لهستانی حتی به نیروهای پلیس انگلیس نیز آسیب جدی وارد کرده‌اند. در این درگیری، 3 نیروی پلیس آسیب جدی دیده‌اند و جهان فوتبال در انتظار برخورد انضباطی با لژیا خواهد بود.

نبرد لژیا ورشو با استون‌ویلا از جریان دیدارهای گروه پنجم لیگ اروپا، نبرد مستقیم صدرنشینی بود و شاگردان امری موفق شدند با کسب پیروزی خانگی در این دیدار، درحالی که بازی رفت به میزبانی لهستان را هم پیروز شده بودند با اختلاف 3 امتیازی در صدر جدول گروه قرار بگیرند.

اشاره به قدرت‌نمایی 4 گله لیورپول در لیگ اروپا و همچنین بازگویی جمله برونو با محتوای «همه ما شایسته سرزنش هستیم، نه‌تنها اونانا» دیگر بخش‌های این روزنامه بوده‌اند که تحت تاثیر یادداشت گریز منچسترسیتی از دادگاه انضباطی لیگ برتر قرار گرفته‌اند.

این نشریه با انتشار تصویر پپ گواردیولا، تیتر «شهر فرنگ» را برای توصیف اوضاع سیتیزن‌ها در شانه خالی کردن از پذیرفتن مسئولیت عدم رعایت قوانین فرپلی مالی انتخاب کرد و نوشت: «تیم فاتح سه‌گانه تا سال آینده در دادگاه حاضر نخواهد شد و تا سال 2025 مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار شاگردان پپ خواهد بود.»

دیلی تلگراف هم در بخش ورزشی، واکنشی جز به این اتفاق همزمان با میزبانی استون‌ویلا از لژیا ورشو نداشته است. لژیا به‌عنوان موفق‌ترین تیم تاریخ لهستان سابقه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را هم داشته و سال 1970 با عبور از سنت‌اتین و گالاتاسارای به نیمه‌نهایی این مسابقات رسید و در نهایت مسیرش توسط فاینورد، قهرمان آن دوره متوقف شد.

آ اس، چاپ مادرید تصویر جود بلینگام را منتشر کرده و در تمجید از او با انتشار نظراتی از پیشکسوتان مادرید از جمله گوتی و مورینتس نوشته است: «مقابل بلینگام، دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا ببرید!»

اسپورت هم بار دیگر راه‌های جذب ویتور روکه برای دچار نشدن به عاقبت بازرسی در دادگاه فرپلی مالی توسط بارسلونا را به آبی‌واناری‌ها یادآور شده است.

در ایتالیا، گاتزتا دلوسپرت مصاحبه‌ای با دوشان ولاهوویچ داشته که او یوونتوس را خانه خود خوانده و در آستانه تقابل امشب با مونزا، بار دیگر علاوه بر ابراز رضایت از سرمربی‌گری مکس، اذعان داشته هرگز حاضر نیست در مقطع فعلی راهی عربستان سعودی شود.

همچنین این نشریه به صعود آتالانتا و فیورنتینا در کنار ریسک حضور رم در پلی‌آف دور حذفی به‌تبع تساوی مقابل سروت واکنش نشان داده است.

توتوسپرت هم با تیتر «یووه! امشب احمق نباش!» به استقبال تقابل با مونزا رفته و اشاره داشته است بیانکونری در صورت پیروزی مقابل این تیم، باتوجه به تقابل اینتر و ناپولی قادر خواهند بود به در اختیار گرفتن صدر جدول امیدوار باشند.

جان الکان به پروژه الگری اطمینان دارد و اذعان داشته امسال، سالِ صفر یوونتوس بوده و قرار است تا 3 سال آینده با الگری بار دیگر هویت پر افتخار باشگاه را به سری آ تحمیل کنند.

71 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا