آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

روزهای ترسناک در انتظار استقلالی‌ها؛ پای بدهی میلیون دلاری در میان است!

بدهی سرسام‌آور به 3 چهره خارجی می‌تواند به‌زودی برای استقلالی‌ها دردسرهای بزرگی را ایجاد کند.

مدیران باشگاه استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفتند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند با کاهش رقم قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی، سقف بودجه را رعایت کنند. در شرایطی استقلالی‌ها در تلاش برای رعایت سقف بودجه بودند که به تازگی مطالبات چهره‌هایی مانند آندره‌آ استراماچونی و لئوناردو پادووانی را پرداخت کردند و این پرداختی‌ها هم از طریق اخذ وام انجام شد تا بیش از پیش شرایط مالی باشگاه استقلال بحرانی شود.

 

استقلالی‌ها در شرایطی باید در فصل پیش‌رو در زمینه درآمدزایی موفق عمل کنند که در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور ندارند و با توجه به حجم بدهی‌های باشگاه استقلال، جذب اسپانسر بسیار سخت به نظر می‌رسد. در کنار تامین بودجه‌ای 300 میلیارد تومانی برای تامین مخارج فصل پیش‌رو، مدیران باشگاه استقلال باید خود را برای پرداخت بیش از 1.5 میلیون دلار بدهی به 3 عضو سابق باشگاه خود آماده کنند؛ بدهی که می‌تواند برای استقلال دردسری تازه به‌وجود آورد و مطمئنا با توجه به شرایط مالی این باشگاه بحران تازه‌ای را ایجاد می‌کند.

 

ساپینتو و همکارانش 400 هزار دلار می‌خواهند!

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال در روزهای پایانی فعالیتش در این باشگاه مدعی شده بود که بدهی باشگاه استقلال به سا پینتو رقم بالایی نیست و آبی‌ها با پرداخت کمتر از 200 هزار دلار می‌توانند با سا پینتو تسویه‌حساب کنند. کریمی البته وعده تسویه‌حساب با سرمربی پرتغالی را هم داد اما این اتفاق رخ نداده و حالا سا پینتو در کنار دستیاران پرتغالی‌اش شکایت خود را به کمیته انضباطی فیفا برده و قصد دارند تا از این طریق بتوانند به مطالبات خود دست پیدا کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

سا پینتو به‌واسطه پاداش‌ها و هزینه دستیارانش حدود 400 هزار دلار از استقلالی‌ها طلب کرده و گفته می‌شود که در شکایت تنظیم‌شده علیه این باشگاه هم چنین رقمی درج شده است. البته که هنوز پرونده سرمربی پرتغالی به مرحله صدور رأی نرسیده و فیفا از باشگاه استقلال دفاعیات آن‌ها را خواسته اما تایید این رقم از سوی کمیته انضباطی فیفا می‌تواند دردسری بزرگ برای باشگاه استقلال باشد؛ آن‌هم در شرایطی‌که ریکاردو سا پینتو تنها طلبکار خارجی باشگاه استقلال نیست و دو چهره دیگر هم به دنبال وصول مطالبات خود هستند!

 

سیلوا در موقعیت رادوشوویچ!

رافائل سیلوا یک فصل دیگر با استقلال قرارداد داشت اما بی‌توجهی مدیران وقت باشگاه استقلال به نوتیس (اخطار)های او باعث شد تا شرایط علیه آبی‌ها رقم بخورد؛ به‌طوری‌که سیلوا قراردادش را با استقلال یک‌طرفه فسخ کرد و حالا نه‌تنها مطالبات فصل گذشته خود که حدود 400 هزار دلار است را می‌خواهد، بلکه به دنبال وصول رقم قرارداد فصل آینده خود با استقلال هم بوده و با توجه به قرارداد منعقد شده، استقلالی‌ها در فصل جدید با 500 هزار دلار به این مدافع برزیلی پرداخت می‌کردند!

 

سیلوا هم شکایت خود را به کمیته انضباطی فیفا برده و چشم‌انتظار صدور رأی قطعی از سوی فیفا است. اگر مدافع برزیلی تیم جدیدی را برای خود انتخاب کند، رقم 500 هزار دلار منتفی می‌شود اما با توجه به اینکه رافائل سیلوا هنوز تیم جدیدی را در بازار تابستانه انتخاب نکرده، او به دنبال دریافت غرامت از باشگاه استقلال است تا در شرایطی مشابه بوژیدار رادشوویچ دروازه‌بان سابق پرسپولیس، استقلالی‌ها بدهی حدوداً یک میلیون دلاری را در مقابل خود ببیند؛ رقمی که امیدوارند با دفاعیات انجام شده در کمیته انضباطی فیفا کاهش پیدا کند.

آمانوف هم از استقلالی‌ها شاکی شد

عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی سابق استقلال که در دوره فرهاد مجیدی به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست و در دوره سرمربیگری ریکاردو سا پینتو همواره سکونشین بود، بعد از جدایی پرماجرایش از جمع آبی‌ها، حالا شکایتی 512 هزار دلاری را علیه استقلال تنظیم کرده است. آمانوف 112 هزار دلار از فصل گذشته مطالبه دارد و 400 هزار دلار هم رقم قرارداد سال دوم او با باشگاه استقلال است که در این زمینه استقلالی‌ها اعتراض دارند اما در اتفاقی عجیب، ایمیل‌های ارسالی از سوی فیفا در ایمیل باشگاه استقلال وجود خارجی ندارد!

 

فرشید سمیعی عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال در این‌باره گفته است: «اتفاقاتی که داخل باشگاه استقلال در خصوص پرونده آمانوف افتاد قطعا نیازمند ورود نهادهای نظارتی است. قبل و پس از ترک ایران توسط آمانوف، واحد حقوقی باشگاه مکرر از مدیران باشگاه و واحد بین‌الملل در خصوص ارسال نوتیس (اخطار) این بازیکن سوال کردند که قاطعانه ارسال هرگونه نوتیس توسط مدیران ارشد باشگاه رد شد. باشگاه استقلال با توجه به ترک تمرینات و خروج از کشور اقدام به طرح شکایت از آمانوف کرد، اما بعدها متوجه شدیم اتفاقا آمانوف نوتیس‌های خود را طبق اقدام‌های قانونی به ایمیل آدرس مندرج در قرارداد ارسال کرده است».

 

سمیعی با اشاره به حذف ایمیل‌های ارسالی توضیح داد: «وقتی بار دیگر به مدیران باشگاه مراجعه کردیم، پس از پیگیری گفتند یکی از کارمندان باشگاه ایمیل‌های ارسالی آمانوف را از داخل سیستم پاک کرده است». با وجود صحبت‌های انجام شده از سوی عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال اما آبی‌ها فرصت چندانی برای دفاع از خود در پرونده آمانوف ندارند و اگر دفاعیات استقلالی‌ها در 3 پرونده موردتایید قرار نگیرد، آن‌ها باید حدود 2 میلیون دلار برای تسویه‌حساب با 3 چهره خارجی فصل گذشته تیم خود کنار بگذارند؛ بودجه‌ای که با درآمدهای این روزهای باشگاه استقلال هم‌خوانی ندارد و مطمئنا می‌تواند برای آبی‌پوشان پایتخت دردسرساز شود و حتی خطراتی چون کسر امتیاز هم می‌تواند دامان آبی‌پوشان پایتخت را بگیرد!

62 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا