آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رکورد جدید استعداد نوپای بارسلونا؛ جوان‌ترین مدافع تاریخ اسپانیا

پائو‌ کوبارسی به جوان‌ترین مدافع تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد.

پائو کوبارسی، پدیده ۱۷ ساله بارسلونا با عبور از سرخیو راموس به جوان‌ترین مدافع تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. او در دقیقه ۸۳ مصاف دوستانه دیشب ماتادورها در مقابل کلمبیا به جای امریک لاپورت به میدان آمد. این مسابقه در ورزشگاه لندن در نهایت با تک‌گل دنیل مونیوس به نفع کلمبیا به پایان رسید و نخستین شکست لاروخا در مسابقات دوستانه و رسمی یک سال گذشته را رقم زد. به این ترتیب بهترین روند پیروزی‌های متوالی اسپانیا در ۷ سال اخیر با شکست مقابل کلمبیا به پایان رسید.

مدافع جوان بارسلونا که در مصاف با ناپولی در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد، جدیدترین پدیده آکادمی لاماسیاست و به محض درخشش در تیم باشگاهی به تیم ملی آمد. هر چند مصدومیت‌های بلند مدت مهره‌هایی مانند پدری و گاوی تردیدها در مورد نتیجه وارد شدن فشار بازی‌های ملی بر بازیکنان جوان را بالا برده اما کوبارسی در دقایق پایانی به زمین آمد و با ۱۷ سال و ۶۰ روز سن، به دومین بازیکن جوان تاریخ تیم ملی اسپانیا و جوان‌ترین مدافع تاریخ این تیم تبدیل شد. رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ لاروخا در اختیار هم‌تیمی کوبارسی یعنی لامین یامال (۱۶ سال و ۵۷ روز) قرار دارد و در رده‌ بعدی هم پابلو گاوی، دیگر بازیکن بارسا است(۱۷ سال و ۶۲ روز).

رکورد جوان‌ترین مدافع تاریخ تیم ملی اسپانیا پیش از کوبارسی در اختیار سرخیو راموس بود. نخستین بار با ۱۸ سال و ۳۶۱ روز سن پیراهن سرخ این تیم را به تن کرد‌. کاپیتان سابق رئال مادرید نخستین بار ماه مارس ۲۰۰۵ و در جریان پیروزی ۳ بر صفر اسپانیا در مقابل چین در مصافی دوستانه برای این تیم به میدان رفته بود. شاگردان لوئیس دلا فوئنته در تیم ملی اسپانیا سه‌شنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان برزیل خواهند بود.

گروه نرم افزاری ماهور
61 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا